Mercedes SLK 55 AMG – Cel mai puternic SLK de pana acum

La doar cateva zile dupa ce a prezentat primul SLK echipat cu motor diesel (si, evident, cel mai economic), Mercedes ne arata si cealalta parte a gamei SLK, varful, reprezentat de sportivul SLK 55 AMG. O masina cu mai multe chestii interesante decat v-ati astepta.

Noul Mercedes SLK AMG este echipat cu noul motor V8 de 5,5 litri al modelelor AMG. Doar ca, in cazul modelului SLK, acest motor este natural aspirat, nu biturbo, ca in cazulmodelelor mai mari. Astfel, far turbine, V8-ul de 5,5 litri price in cazul lui SLK 55 AMG o putere maxima de 422 CP/6.800 rpm, cuplul maxim ajungand la 540 Nm/4.500 rpm.

Mercedes SLK 55 AMG art1 Mercedes SLK 55 AMG   Cel mai puternic SLK de pana acum

Acceleratia este peste cea a concurentului direct, BMW Z4 sDrive35is, dar nu cu mult. Mercedes SLK 55 AMG accelereaza pana la 100 km/h in 4,6 secunde (cu 0,2 secunde mai bine), iar viteza maxima este aceeasi, cu limitare electronica la 250 km/h.

Inainte sa va spun la ce nivel de consum a ajuns acest SLK 55 AMG cu al sau V8 destul de mare, trebuie sa stiti cum au privit nemtii problema. Cand nu este nevoie de toti cei 8 cilindri, de ce sa-i folosim pe toti? Asa ca propulsorul a primit un nou sistem de oprire a 4 cilindri, cand nu e nevoie de putere prea mare. Practic, alimentarea si aprinderea sunt oprite, iar supapele inchise.

Mercedes SLK 55 AMG art2 Mercedes SLK 55 AMG   Cel mai puternic SLK de pana acum

Aceasta decuplare a 4 cilindri are loc intre 800 si 3.600 rpm, daca soferul cupleaza modul C (Controlled Efficiency) al transmisiei automate 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus. Chiar si in acest mod de functionare, cu doar 4 cilindri, Mercedes SLK AMG are la dispozitie 230 Nm, deci este o masina suficient de rapida pentru majoritatea situatiilor.

Insa, incepand cu 3.600 rpm, ceilalti 4 cilindri pornesc automat, in doar 30 milisecunde. In aceste conditii, consumul mediu al masinii este de 8,4 litri/100 km, exceptional pentru un V8 de asemenea dimensiuni.

Mercedes SLK 55 AMG va debuta in luna ianuarie a anului viitor, la un pret (pe piata germana) de 72.590 euro. Plus 4.640 euro, daca se vrea pachetul AMG handling (suspensii mai dure, diferential blocant, discuri frana din materiale compozite, volan special).

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.