Noul Audi A8 Hybrid – Cel mai economic model din gama

Pana acum putini ani modelele de lux cu motoare cu 4 cilindri erau o blasfemie. Nu se potrivea o berlina de 5 metri, scumpa, finisata impecabil, cu imaginea comuna a unui motor cu 4 cilindri.

Dar acum e altceva. Mercedes are cel mai economic sedan de lux, cu 4 cilindri, iar Audi vine cu cel mai economic model din gama A8, sub a carui capota este montat un 4 cilindri de doar 2 litri.

Si, daca ne uitam, la valorile de consum, e clar ca e o cu totul alta era. Una in care banii nu mai cumpara doar luxul, ci si o eficienta mai mare.

Audi A8 Hybrid art1 Noul Audi A8 Hybrid   Cel mai economic model din gama

Audi A8 Hybrid a fost anuntat inca de la debutul noii generatii A8, iar nemtii spun ca productia de serie a masinii va debuta in 2012. Sub capota este motorul de 2 litri TFSI, care produce 211 CP si 350 Nm, ajutat de un motor electric de 54 CP si 210 Nm. Puterea maxima a ansamblului este de 245 CP si 480 Nm.

Audi A8 Hybrid art2 Noul Audi A8 Hybrid   Cel mai economic model din gama

Masina poate rula si in modul pur electric, cu o viteza maxima de 100 km/h si pentru maxim 3 kilometri la o viteza constanta de 60 km/h. Asadar, Audi A8 Hybrid nu bate recorduri la mersul fara noxe, dar motorul electric ajuta la obtinerea unui consum foarte bun, chiar incredibil de bun pentru o masina pe benzina, din aceasta clasa. Doar 6,4 litri/100 km.

Audi A8 Hybrid art3 Noul Audi A8 Hybrid   Cel mai economic model din gama

Performantele sunt la un nivel mediu, dar suficiente. 0 – 100 km/h in 7,7 secunde si 235 km/h viteza maxima. Cert este ca cine va da o gramada de bani pe Audi A8 Hybrid (inca nu se stie exact cat costa) in mod sigur nu este interesat in principal de performante.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.