Noul Mercedes SLK 250 CDI – diesel si record de consum pentru clasa sa

Acum mai multi ani, cu cat era mai scumpa o masina, cu atat era mai gurmanda. Plus ca, daca vorbim de roadstere, nu aveai nici o sansa sa gasesti o motorizare diesel pentru ele, chiar daca diesel-urile sunt ultraeficiente de cativa ani buni.

Acum, dieselul poate fi pus pe orice fel de masina. Chiar si pe decapotabile, pentru ca, pe langa performante, nu mai suna deloc a “tractor”. Mercedes a ales abia acum, la a treia generatie SLK, sa ofere un motor diesel pentru acest roadster. Propulsorul este cel de 2,1 litri, care produce 204 CP si 500 Nm.

Mercedes SLK 250 CDI art1 Noul Mercedes SLK 250 CDI   diesel si record de consum pentru clasa sa

Un lucru e cert, performantele sunt excelente. Mercedes SLK 250 CDI atinge 100 km/h in 6,7 secunde, ajunge la o viteza maxima de 243 km/h, iar repriza 80 – 120 km/h este posibila in 4,3 secunde.

Mercedes SLK 250 CDI art2 Noul Mercedes SLK 250 CDI   diesel si record de consum pentru clasa sa

Si mai important, consumul este la nivelul unui hatchback compact. Doar 4,9 litri/100 km, pentru acest nivel de performante, mi se pare dincolode orice repros. Iar astea sunt valori cu cutia automata 7G-Tronic Plus. Va urma poeste ceva timp si o manuala cu 6 trepte, care ar putea imbunatati cifrele de mai sus.

Mercedes spune ca SLK 250 CDI este cel mai economic model din segmentul sau. Si chiar este, pentru ca BMW nu ofera deocamdata un motor diesel pentru Z4, iar TDI-ul de 2 litri si 170 CP de la Audi TT Roadster are nevoie de 5,5 litri/100 km.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.