Oficial: Noul Porsche 911 Carrera!

In sfarsit a venit vremea unei noi generatii Porsche 911 Carrera si, daca va asteptati la ceva spectaculos din punct de vedere estetic, ar fi cazul sa realizati ca asa ceva nu se va intampla niciodata in gama 911. Forma, detaliile, totul evolueaza cu pasi mici, absolut natural, pastrand aceeasi forma deja legendara.

De fapt, i-am putea spune un facelift regulat, la cativa ani, insa Porsche sustine (si demonstreaza) ca este putin mai mult de atat. Platforma modificata, motoare revizuite, interior redesenat, dinamica si mai buna, toate sunt elemente care schimba perceptia asupra masinii.

3 Porsche 911 Carrera art1 Oficial: Noul Porsche 911 Carrera!

La partea frontala, trebuie sa te chinui ceva timp ca sa poti vedea schimbarile noului Porsche 911 Carrera. Fondul negru al farurilor si spoilerul redesenat sunt mai degraba observabile daca privesti simultan vechiul si noul model.

9 Porsche 911 Carrera art2 Oficial: Noul Porsche 911 Carrera!

Spatele noului 911 Carrera este mai mult modificat si se prezinta cu alte stopuri, mai inguste si o noua linie de demarcare intre capota si spoiler. Aici, designerii s-au jucat mai mult si au facut treaba buna. Dealtfel, as vrea sa-l vad si eu pe cel caruia nu-i place masina asta, indiferent de detalii..

La interior, iarasi schimbari subtile, cea mai evidenta fiind consola centrala cu mai multe comenzi, prelungita, oarecum in stilul celei de pe modelul Panamera, desi nemtii amintesc, ca sursa de inspiratie, superbul Carrera GT. S-au schimbat si panourile portierelor, iar unul dintre cele 5 seasuri de bord traditionale este acum display pentru diferite sisteme. Normal, contactul trebuie cautat tot in stanga volanului.

6 Porsche 911 Carrera art3 Oficial: Noul Porsche 911 Carrera!

Noul Porsche 911 Carrera are ampatamentul mai mare cu 100 mm si este mai jos. De asemenea, este si cu circa 45 kg mai usor, datorita caroseriei din aluminiu si otel, cu un nivel crescut de rigiditate. Per ansamblu, consumul a scazut cu 16% fata de modelul vechi, iar in gama 911 Carrera a aparut prima cutie manuala cu 7 trepte din lume (!).

Sa vedem si cifre:

- Porsche 911 Carrera are un motor de 3,4 litri, boxer, care produce 350 CP si are un consum mediu de doar 8,2 litri/100 km, cu 1,6 litri/100 km mai putin decat predecesorul sau. 0 – 100 km/h in 4,6 secunde.

2 Porsche 911 Carrera art3 Oficial: Noul Porsche 911 Carrera!

- Porsche 911 Carrera S are un boxer de 3,8 litri, care produce 400 CP si este creditat cu un consum mediu de 8,7 litri/100. Masina accelereaza pana la 100 km/h in 4,3 secunde.

Noul model debuteaza la Salonul Auto de la Frankfurt si poate fi deja comandat incepand cu 1 septembrie. Preturile pentru piata germana sunt de 88.038 euro pentru 911 Carrera si 102.436 euro pentru 911 Carrera S.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.