In sfarsit a venit vremea unei noi generatii Porsche 911 Carrera si, daca va asteptati la ceva spectaculos din punct de vedere estetic, ar fi cazul sa realizati ca asa ceva nu se va intampla niciodata in gama 911. Forma, detaliile, totul evolueaza cu pasi mici, absolut natural, pastrand aceeasi forma deja legendara.
De fapt, i-am putea spune un facelift regulat, la cativa ani, insa Porsche sustine (si demonstreaza) ca este putin mai mult de atat. Platforma modificata, motoare revizuite, interior redesenat, dinamica si mai buna, toate sunt elemente care schimba perceptia asupra masinii.
La partea frontala, trebuie sa te chinui ceva timp ca sa poti vedea schimbarile noului Porsche 911 Carrera. Fondul negru al farurilor si spoilerul redesenat sunt mai degraba observabile daca privesti simultan vechiul si noul model.
Spatele noului 911 Carrera este mai mult modificat si se prezinta cu alte stopuri, mai inguste si o noua linie de demarcare intre capota si spoiler. Aici, designerii s-au jucat mai mult si au facut treaba buna. Dealtfel, as vrea sa-l vad si eu pe cel caruia nu-i place masina asta, indiferent de detalii..
La interior, iarasi schimbari subtile, cea mai evidenta fiind consola centrala cu mai multe comenzi, prelungita, oarecum in stilul celei de pe modelul Panamera, desi nemtii amintesc, ca sursa de inspiratie, superbul Carrera GT. S-au schimbat si panourile portierelor, iar unul dintre cele 5 seasuri de bord traditionale este acum display pentru diferite sisteme. Normal, contactul trebuie cautat tot in stanga volanului.
Noul Porsche 911 Carrera are ampatamentul mai mare cu 100 mm si este mai jos. De asemenea, este si cu circa 45 kg mai usor, datorita caroseriei din aluminiu si otel, cu un nivel crescut de rigiditate. Per ansamblu, consumul a scazut cu 16% fata de modelul vechi, iar in gama 911 Carrera a aparut prima cutie manuala cu 7 trepte din lume (!).
Sa vedem si cifre:
- Porsche 911 Carrera are un motor de 3,4 litri, boxer, care produce 350 CP si are un consum mediu de doar 8,2 litri/100 km, cu 1,6 litri/100 km mai putin decat predecesorul sau. 0 – 100 km/h in 4,6 secunde.
- Porsche 911 Carrera S are un boxer de 3,8 litri, care produce 400 CP si este creditat cu un consum mediu de 8,7 litri/100. Masina accelereaza pana la 100 km/h in 4,3 secunde.
Noul model debuteaza la Salonul Auto de la Frankfurt si poate fi deja comandat incepand cu 1 septembrie. Preturile pentru piata germana sunt de 88.038 euro pentru 911 Carrera si 102.436 euro pentru 911 Carrera S.
ok; am am priceput; aveam impresia ca planetarele depind de numarul de viteze al cutiei prin corelarea faptului ca upgradeul la cutia de viteze mi-a adus dupa sine si planetare scurte noi. Alte vremuri pentru nostalgici… cu masinile astea noi mi s-a pus praful pe scule si eu dau fuga la service
De fapt , ti-ai dat arama pe fata cu prop. ” Se pare ca tu mi-ai scapat!!!” Asta e rolul tau aici? Inca o data tot respectul pt. intelepciunea lui Ovidiu.Ii urmez exemplul Evei si ma retrag.
@TAUNUL. Hai sa analizam ca eu nu te inteleg. Dan face referire la “prima cutie de viteze cu 7 trepte manuala din lume” MONTATA PE UN PORSCHE SAU PE ORICE ALTA MASINA MICA. Nu face referire ca aceasta cutie e prima din lume cu 7 trepte!!!!!!! Se refera strict la montarea unei cutii cu 7 trepte pe un autoturism!!!! Pt dumnezeu ! Ce e asa de greu de inteles? Si daca EVA a pus ghilimelele in com de care tu spui, cu ironia de rigoare, atunci cu siguranta ca merita toate comentariile pe care i le-am adresat. Si faptul ca i s-a adresat lui Bogdan in com 4 si 6 in acel fel, nu denota decat faptul ca e o mare smechera, care nu are ce face pe la serviciu si intra in discutii de care nu are habar doar de dragul discutiilor. Iar cand te bagi “ca musca-n lapte” cand nu ai habar macar ce e ala un surub, sau cand pui lichid de spalare geamuri in vasul de expansiune, cum fac muuuuuuuulte EVE, meriti toate apostrofarile pe care le primesti. PE DE ALTA PARTE…. daca eu m-am inselat in privinta doamnei EVA si comentariile dansei au fost intemeiate, imi recunosc vina, alimentata de graba cu care am dorit sa scriu un com, neaprofundand toate comentariile celorlalti asa cum ar fi trebuit. Asa ca o astept pe doamna EVA cu un raspuns la com mele si cu ceva detalii tehnice din cunostintele proprii. Multumesc.
Am zis ca ma retrag, dar tu chiar ma enervezi. Nu mai fa pe prostul ca ai ramas asa.Ghilimelele Evei sunt pt. ca a preluat cateva cuvinte din textul lui Dan pt. a i le pune sub nas lui Bogdan , si nu de ironie.Adica il citeaza pe Dan.Citeste textul lui Dan.”MONTATA PE UN PORSCHE SAU PE ORICE ALTA MASINA MICA.”- nu apare in textul lui Dan si deci automat nici in al Evei, pt. ca era la mintea cocosului ca la asta se referea. Numai bogdan si cu tine nu au priceput asta.
Am spus ca m-am enervat?Nu, chiar mai scos din sarite.Intreg com. nr.53 este o dovada de cat de misogin si prost crescut esti.De fapt si nr. 32 e la fel.Presupui tot felul de tampenii despre Eva pt. a-ti justifica comportamentul penibil si jalnic.Pe cat de intelept e Ovidiu pe atat de redus esti tu .
@TAUNUL. Bate saua sa priceapa calul! Multumesc pt informatie! M-ai lamurit. Oare tu ai impresia ca eu m-asi fi gandit ca e prima cutie cu 7 trepte din lume inventata vreodata? Cred ca nu stim cine cu cine vorbim. Oricum nu-si are sensul nimic din tot ceea ce se discuta aici! E doar asa sa ne treaca timpul! Nu sunt informatii utile, nu sunt pareri pro si contra, nu sunt persoane care stiu anumite lucruri, toti suntem bucatari, fara prea multa scoala tehnica si ne bagam si noi in seama aici precum musca-n lapte. Asta e! Asta e nivelul unora. Tineti-o asa ca e cel mai bine. Succes la cafeaua cu Eva, Mcv si Adrian care a fost invitat si el in ultima faza. Dar poate il invitati si pe Bogdan sa-i explicati cam cum sta treaba cu noul Porsche. Si aveti grija la muste!!!!
@DAN. Poate ar fi bine sa analizezi tu situatia si sa ne spui care si ce a gresit. Ca doar e blogul tau si tu ai pus ghilimelele in text. Sau poate nici nu are rost de fapt! Fiecare cu ciorba masii!
@TAUNUL. Tu ori esti sotul EVEI, ori esti incapatanat precum un taun. Sa nu-ti plesneasca vreo vena, amice! Nu te mai enerva! Nu ma bag peste tine daca ai vreun gand nastrusnic! Gata! O las mai moale ca nu am decat 5 trepte la caruta mea. Daca asa te comporti in urma unei discutii, imi dau seama cam ce faci in trafic. Esti genul care conduce cu scaunul rupt un TEDEI cu fum la popou, cu ochelari de soare cand ploua si cu maneaua la maxim sa te vada lumea la terasa? Prietene, tu chiar ai probleme! Te aprinzi cam repede. Vezi sa nu-ti dea apa afara pe esapament! Ai luat-o razna? Pui botul asa oricum? Pacat de tine.
Uau, ce limbaj suburban! Dan , te rog , nu poti sa-l scoti din priza pe emil?A luat-o razna rau de tot. E pacat sa tolerezi astfel de exprimari.
Uau, ce limbaj suburban! Dan, nu poti sa-l scoti din priza pe emil? A luat-o razna rau de tot! E pacat sa tolerezi astfel de exprimari.
Nemtii aveau in proiect de acum 20 de ani sa construiasca un model cu 4 usi care sa ofere confort sporit pentru patru pasageri. Porsche 928 poate fi considerat precursorul lui Panamera:
http://www.mossinger.com/928/ASCestate.jpg
http://i260.photobucket.com/albums/ii10/awedney/misc/porsche9899je.jpg?t=1227568327
http://up.autotitre.com/forum/up/6b5fd4b6f0.jpg
Sau asta mai batran:
http://media.autozine.com.br/0811/23-panamera/4portas-1.jpg
Mda… Constat ca lucrurile au evoluat intr-o directie nedorita. Foarte urat si gratuit comentul 58 Emil. Complet si jenant de gratuit sa presupui ca unul sau altul, pe care nuu-i cunosti, nu stii nimic despre ei, le citesti doar niste pareri, poate subiective, pe un blog, sunt cum iti imaginezi tu. Vad ca tot ai tendinta sa cuplezi oameni ca un adevarat cupidon si esti plin de presupuneri savuroase de mahala.
—–As putea sa presupun si eu ca esti un tip cam clevetitor cu colegele tale pitipoance de la birou, unde va intalniti in pauza de tigare la o cafea obosita sa mai povestiti de concediul searbad de la Eforie, nu?—–
E foarte naspa sa vii cu astfel de comentarii de prost gust si, aminteste-mi te rog, esti acelasi Emil care comenta si mai demulta la alte subiecte si care era destul de la obiect si cu bun-simt? daca da, ceva s-a schimbat drastic. poate e de la caldura de afara, asa ca sa presupun si eu. Comentariul tau nu are vreo treaba cu discutia despre masini, cutii de viteze, motoare etc. Imi cer scuze pentru potentiala mea presupunere despre tine, dar pe bune, e deranjant. In fine, asta e, macar apreciaza ca unii dintre noi am incercat sa gasim niste explicatii mai tehnice, mai profane, despre ce-a de-a 7-a treapta si am adus fiecare niste informatii. Tu? Inafara de a fi “stupid-cupid”, misogin si elitist cu ce ai contribuit?
HEII! Pai plec si eu o zi si gasesc cearta asta, jigniri si alte cele?!
V-am rugat sa ne exprimam civilizat. Unii dintre noi stim mai multe despre anumite chestii legate de masini, altii mai putin. Nu inseamna ca nu putem discuta.
O alta teaba.. cand iei pe cineva la misto, gandeste-te ca cineva ar putea fi mai bun la misto-uri. Daca le faci (misto-urile), pregateste-te si sa le faci fata.
IN SFARSIT (!), care-i treaba cu cutia asta… Este o chestie pe care Porsche a vrut s-o faca, in primul rand pentru ca nu o facuse nimeni altcineva. E utila? Da, altfel n-o faceau, dar poate cel mai bun argument este ca automatele au ajuns la 8 (curand 9) trepte si e demonstrat ca sunt mai eficiente.
Insa, mai este si partea care tine de marketing. Ganditi-va, cand auzi de o cutie manuala cu 7 trepte nu ai, instinctiv, tendinta sa presupui ca-i mai buna? Inevitabil, cand auzim de mai mult, ne gandim la mai bun.
La final.. va rog sa nu mai jigniti. Nu cred ca suntem copii de 18 ani, deci ne putem intelege si putem invata unii de la altii. Ne putem chiar si contrazice, dar fara jigniri.
PS: Eva, nu m-as fi asteptat la un asemenea vocabular de la o fata!!! :))) Poate ne onorezi mai des cu comentarii
@MCV. Ceea ce se va spune in continuare e de prisos. Ideea pe care nu ati inteles-o este aceea ca m-a deranjat f mult ca l-ati luat in mare bascalie pe BOGDAN incepand cu comentariul nr 4 al mult prea stimatei EVA, care nu ma intereseaza cine e si ce hram poarta. Daca era o femeie cu discernamant asa cum vrea sa para, nu incepea aceste accese de superioritate fata de Bogdan, care poate este un copil, sau un iobag, sau un cocalar asa cum ii place Eve-i sa spuna. Asta a fost scanteia si voi a-ti alimentat focul ce a urmat. Voi, o mana de inteligenti, care folositi fraze siropoase pt a dovedii ce? Puteti sa ma jigniti cat doriti si cat vi se permite. Nu ma deranjeaza deloc. Chiar va pot multumii anticipat daca doriti. Misto-ul si caterinca asta de doi lei, asa ca sa fiu in asentimentul tau, nu am inceput-o eu. Oricum va sta bine impreuna in formatia pe care ati creat-o. Misto face si Mircea Badea de Basescu si de Udrea sau Boc. Si ce daca? Eu de ce nu pot face misto de cine am chef? sau nu tineti la misto? Si daca eu nu am contribuit cu nimic la acest post, poate-mi spui tu cine si cu ce a contribuit. Aici se incearca sa primim si sa transmitem informatii tehnice, nu sa ne legam de ortografie sau expresii MADE IN USA, adica de peste ocean. Si DA. Sunt acelasi EMIL la care te referi, care nu lucreaza intr-un birou plin de pitipoance asa cum crezi dumneata. Meseria mea este una de invidiat, prin care am reusit sa cunosc oameni de toate natiile, cu religii diferite, cu viziuni politice diferite, iar cel mai important, oameni care apreciaza oamenii. Oameni pt care pregatirea profesionala si experienta de viata conteaza mult mai mult decat banii, mistoul, caterinca, vorbele siropoase sau impresia ca esti cel mai bun. Asa ca eu am invatat sa fiu altfel decat eram in trecut, dar cand acord parte din timpul meu masinilor, o fac in pur stil romanesc. Nu am inceput niciodata aici caterinca nefondata. Poate am alimentat-o uneori. Dar nu ma supar cand cineva ma acuza sau imi face observatie. Voi, cei care v-ati aliat impotriva lui Bogdan, ati procedat exact precum tiganii care sar 50 pe unul sa-l omoare. Eu asta urasc cel mai mult. Lupta se dadea intre Eva si Bogdan. De ce a trebuit sa interveniti voi? Puteati sa va vedeti de comentariile voastre, cu privire strict la subiect si sa veniti cu informatii interesante. Dar nu! Ati inceput o mare bascalie. Asta e tot pt moment. Dar eu voi avea aceleasi interventii, MADE IN ROMANIA, atunci cand voi vedea si alte derapaje de la subiect. Si faptul ca te contrazic pe tine sau pe altii, nu inseamna ca incep o lupta. Inseamna ca vreau mai multe informatii pe care altfel nu le pot obtine. Asa sunt eu. Cine vrea sa-mi raspunda,bine, cine nu, poate sa ma ignore.
imi place ! o masina care pastreaza linia clasica la fel cum incearca si vw cu modelul golf
acum o sa-mi sara toti in cap, dar noul Boxster e mai frumos, mai ieftin si la interior aproape identic.