Oficial: noul VW Up. Volkswagen reinventeaza masina de oras

Sunt deja 4 ani de cand au aparut primele concepte care anuntau un nou VW de clasa mini. Iar acum il vedem in versiune de serie si il asteptam pe piata peste doar cateva luni.

Noul Volkwagen up! este, la baza, un inlocuitor pentru modelul Lupo, pe care nu l-ati prea vazut prin Romania. Insa, in esenta, noul up! este mult mai mult. Este modelul de oras cu care Volkswagen vrea sa reinventeze aceasta clasa. Constructorul german il compara chiar cu Beetle-ul din anii ’50, in sensul ca up! va “democratiza” detinerea unei masini.

Volkswagen up art6 Oficial: noul VW Up. Volkswagen reinventeaza masina de oras

Intelegeti de aici ca noul Volkswagen up! va veni cu preturi extrem de tentante, sub cele ale lui Polo. Practic vorbim despre cel mai ieftin model din gama Volkswagen. In plus, va beneficia de o finantare deosebita, gandita special pentru el.

Dar sa vedem cum se prezinta VW up!. Este un model cu 3 usi si 4 locuri, al carui design mi se pare foarte inspirat. Stiti ca am criticat deseori majoritatea modelelor VW pentru designul fad si extrem de plictisitor. Dar noul VW up! e altceva. Imi place, pentru clasa mini este exact ceea ce trebuie – prospetime, noutate, chestii care lipsesc cu desavarsire multor modele din gama Volkswagen.

Volkswagen up art2 Oficial: noul VW Up. Volkswagen reinventeaza masina de oras

Nemtii spun ca Volkswagen Up! este unul dintre cele mai mici modele din clasa, cu o lungime de doar 3,54 metri si latime de 1,64 metri, insa spatiul este valorificat foarte bine, astfel incat cei 4 ocupanti au suficient de mult spatiu, iar aspectul practic nu a fost deloc neglijat. Portbagajul ofera 251 litri si ajunge la 951 litri cu bancheta spate rabatata.

Volkswagen up art3 Oficial: noul VW Up. Volkswagen reinventeaza masina de oras

Interiorul lui up! atrage atentia plin simplitate. Un tablou de bord foarte simplu, cu vitezometru mare, central, si turometru mic, plus o consola centrala cu comenzi clasice, pentru sistemele de baza: climatizare si audio. Observati display-ul montat pe centrul bordului, este un Portable Infotainment Device (PID), adica un display cu touchscreen, detasabil, care poate fi folosit pentru navigatie, telefonie integrata si alte sisteme de infotainment accesibile datorita unor aplicatii speciale, unele dintre ele deja dezvoltate.

In plus, la interior, VW up! va oferi o multime de culori pentru personalizare, dar si niste cutii special desenate pentru up! si destinate pentru diferite nevoi de depozitare. Se ofera de la “kid box“, la “city box” si “travel box“.

Motorizari

Noul VW up! vine cu noutati importante sub capota. Un nou motor cu 3 cilindri, de un litru, pe benzina, care este oferit in doua versiuni de putere: 60 CP si 75 CP. Ambele versiuni, echipate cu tehnologie BlueMotion si sistem Stop/Start, emit sub 100 grame CO2/km, iar consumul mediu este excelent: 4,2 litri/100 km pentru motorul de 60 CP si 4,3 litri/100 km pentru cel de 75 CP.

Volkswagen up art4 Oficial: noul VW Up. Volkswagen reinventeaza masina de oras

Va urma si un motor cu aceeasi configuratie, un litru si 3 cilindri, dar alimentat cu gaz natural, care va produce 68 CP si va avea un consum de gaz de 3,2 kg/100 km.

In 2013 va fi oferit si un VW up! cu propulsie electrica, decizia fiind deja luata de conducerea grupului.

Pe de alta parte, nu se spune nimic despre vreun propulsor diesel pentru noul up!.

VW up! cu City Emergency Braking

Legat de siguranta, Volkswagen anunta si un sistem pe care sunte, obisnuiti sa-l gasim la modele din clasele superioar3. Optional, noul VW up! va putea fi echipat cu sistemul Emergency City Braking. Acesta actioneaza la viteze sub 30 km/h, pe baza informatiilor de la senzori laser. Daca soferul nu franeaza la timp, iar sistemul simte ca va urma un impact cu masina din fata, franele sunt actionate automat. Astfel, impactul va fi mult mai usor si, in functie de conditii, ar putea fi chiar evitat.
VW up! este singurul model de clasa mini care poate fi echipat cu un satfel de sistem.

Volkswagen up art5 Oficial: noul VW Up. Volkswagen reinventeaza masina de oras

Cand vom putea cumpara VW up! ?

Mini-ul german va debuta pe piata incepand cu luna decembrie a acestui an si va fi oferit in 3 niveluri principale de echipare: take up!, move up! si high up!.

Sa asteptam lansarea pe piata si sa vedem. Totul suna bine pana acum, dar mai este ceva ce trebuie sa stim pentru a-l aprecia mai exact. Preturile vor avea cel mai important cuvant de spus pentru succesul de piata al noului VW up!.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.