Drive-test Chevrolet Cruze hatchback – Tupeistul

Asa cum v-am spus printre picaturi, am fost invitat sa testez noul Chevrolet Cruze hatchback printre peisajele superbe din Zadar, Croatia. O zona care mi-a placut mult si o plimbare la fel de frumoasa cu acest model atat de important pentru Chevrolet.

Toata lumea cunoaste modelul Cruze, in versiunea berlina, despre care am spus ca reprezinta o oferta aproape imbatabila la nivelul pretului. Ceea ce nu prea se stie este ca Chevrolet Cruze a fost cel mai vandut Chevrolet la nivel global, in 2010. Va imaginati cam ce importanta are in gama, nu?

Chevrolet Cruze hatchback art111 Drive test Chevrolet Cruze hatchback   Tupeistul

Tocmai din aceasta cauza, Chevrolet a luat decizia, naturala, sa ofere si un hatchback. Era nevoie, intr-un segment atat de popular in Europa, unde toti constructorii vin mai intai cu versiunile hatchback si abia apoi cu berlinele aceluiasi model. Acum, Chevrolet se poate bate de la egal la egal cu vedetele segmentului compact.

Trebuia sa vad masina “live”, ca sa pot decide clar daca imi place spatele lui Cruze hatchback sau nu. Ei bine, e absolut ok, arata bine, nu-i nimic nenatural acolo, nimic fortat. Per ansamblu, Cruze hatchback arata sensibil mai bine decat berlina. E mai dinamic, are un spate mai frumos, eu oricum am niste probleme cu stopurile cam ciudate ale berlinei.

Chevrolet Cruze hatchback art12 Drive test Chevrolet Cruze hatchback   Tupeistul

Interiorul este acelasi, nimic schimbat, materiale corecte si acea tesatura dura, inserata pe plansa de bord, care mie chiar imi place. Ideea este ca poate fi livrata in diferite culori si poate crea niste asocieri placute cu celelalte culori ale habitaclului. Sper insa sa si reziste in timp. Prima impresie este ca plansa de bord arata cam tern, dar trebuie sa o vezi in realitate. Da senzatia de soliditate si, cu exceptia butonului pentru ESP (plasat exact la indemana… pasagerului), toate comenzile sunt la locul lor.

Spatiul interior nu cred ca va genera nici un gel de reprosuri din partea clientilor, iar ca bonus, volumul de 413 litri al portbagajului depaseste aproape tot in clasa compacta: VW Golf (350 litri), Opel Astra (370 litri), Ford Focus (363 litri), Fiat Bravo (365 litri), Citroen C4 (408 litri) si Renault Megane (405 litri).

Chevrolet Cruze hatchback art13 Drive test Chevrolet Cruze hatchback   Tupeistul

Suspensiile nu se remarca prin nimic deosebit, ofera acea “tensiune” care asigura si confort, dar nu te sperie daca ai porniri mai agresive. Am incercat si cateva viraje mai “tari” si le-am simtit bine. Eu le-as fi preferat ceva mai tari, dar imi dau seama ca nu sunt reprezentativ pentru echilibrul care trebuie gasit la o masina de acest gen. Oricum, directia nu neaparat plina de feedback, dar nici chiar “ca-n unt”, gen Renault, m-a bucurat. De ce? Cand, din motive obiective, va trebui sa dau hatch-ul meu in 3 usi, Cruze hatchback e pe lista, clar.

Am testat un singur exemplar Cruze hatchback, echipat cu motorul turbodiesel de 163 CP si cutie manula cu 6 trepte. Motorul produce 360 Nm si te tenteaza foarte usor sa-l abuzezi. Ofera o dinamica foarte buna in combinatie cu cutia manuala cu 6 trepte si astept sa testez masina in Romania, ca sa vad putin mai mult de ce este in stare. Va imaginati ca n-am avut nici o intentie sa-mi las permisul prin Croatia si nici sa platesc vreo amenda grasa in kunele lor.

Chevrolet Cruze hatchback art14 Drive test Chevrolet Cruze hatchback   Tupeistul

Cruze hatch cu acest motor si cutia manuala ajunge la 100 km/h in 8,5 secunde, viteza maxima fiind de 205 km/h. Valori bune, sustinute de un consum mediu oficial de 5,6 litri/100 km. Eu am obtinut o medie de 6 litri/100 km, fara sa menajez masina la acceleratii, pana-n viteza legala. Oricum, adevaratul test al consumului urmeaza cand voi testa masina in Bucuresti.

Noul Chevrolet Cruze hatchback este disponibil cu 3 motorizari, la acest moment. Se pleaca de la un propulsor pe benzina, de 1,6 litri si 124 CP, se continua cu unul de 1,8 litri si 141 CP si se ajunge la acest turbodiesel de 2 litri si 163 CP. Dar, incepand cu anul viitor, masina va putea fi cumparata si cu un diesel mai mic, de 1,7 litri, care va oferi probabil, pana in 140 CP si va reduce pretul pentru cei ce vor neaparat un diesel.

Chevrolet Cruze hatchback art15 Drive test Chevrolet Cruze hatchback   Tupeistul

Oferta actuala spune ca noul Cruze hatchback echipat cu motorul pe benzina, de 1,6 litri (124 CP) are un pret de pornire de 10.381 euro, cu TVA inclus si 3 prime de casare incluse. Asta in conditiile in care echiparea suna asa: jante aliaj usor 16 inch, faruri ceata, volan si schimbator de viteze imbracat in piele, cotiera centrala fata culisanta, coloana de directie reglabila in inaltime si in profunzime, oglinzi electrice cu incalzire, computer de bord, cruise control, geamuri electrice fats – spate, senzor de parcare spate, comenzi audio volan, radio CD cu MP3, aer conditionat, ESC, TCS, airbag sofer şi pasager, airbaguri laterale si cortina, ABS cu EBD.

Preturile celorlalte versiuni, cu TVA dar fara prime de casare, le vedeti aici:

Preturi Chevrolet Cruze hatchback1 Drive test Chevrolet Cruze hatchback   Tupeistul

Ideea este ca noul Cruze hatchback nu prea are rivali la capitolul pret (s-au discutat mai multe aici), in conditiile in care ofera o echipare standard buna, cu toate echipamentele strict necesare. Este un model obligatoriu de luat in seama de catre oricine vrea o masina mai mult decat decenta, fara preconceptii legate de sigla de pe capota. Acum, Chevrolet Cruze hatchback este, daca vreti, cam cea fost Kia cee’d la momentul lansarii – 0 super oferta de pret. Doar ca Chevrolet Cruze e, cel putin pana la aparitia noii generatii cee’d, mult peste.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.