Drive-test – Ford Focus 1.6 Ecoboost – Nerv controlat

Am testat (iar) noul Ford Focus, unul dintre cele mai importante modele de clasa compacta. Daca primul meu contact a fost Focus 1,6 TDCi 115 CP, de aceasta data am ales ceva mai dinamic. Versiunea motorizata de noul propulsor de 1,6 litri Ecoboost, cu 150 CP.

Eram curios sa vad o motorizare pe benzina, una care sa ma faca sa vad cam cat a pierdut noul Ford Focus din sportivitate (foarte putin, as zice).

Motorul face parte dintr-o noua infuzie tehnologica pe care Ford a pregatit-o pentru noul Focus si cred le-a iesit foarte bine. Mai ales ca acest motor este oferit si cu 180 CP, cand se apropie deja de teritoriul hothatch-urilor.

Drive test Ford Focus 16 Ecoboost art1 Drive test   Ford Focus 1.6 Ecoboost   Nerv controlat

Insa, pentru cei care tin si la latura practica, versiunea de 150 CP este ideala. Propulsorul livreaza puterea la 5.700 rpm, iar cuplul maxim este de 270 Nm/1.900 – 3.500 rpm. Cum se simte? Foarte bine, dar pentru a te juca cu toata herghelia, trebuie folosita cu incredere cutia manuala cu 6 trepte. Practic, motorul este temperat de cutie, in asa fel incat poate fi condus intr-o maniera foarte relaxanta. Pentru depasiri sau daca vrei sa te joci putin cu masina, trebuie sa retrogradezi.

Drive test Ford Focus 16 Ecoboost art2 Drive test   Ford Focus 1.6 Ecoboost   Nerv controlat

Pentru primii 100 km/h este nevoie de doar 8,6 secunde, iar viteza maxima este la 210 km/h. Foarte bine, as zice, dar eu am o alta problema cu motorul asta. E un turbo, are un nivel bun de putere, nu inteleg de ce nu l-au facut putin mai “guraliv”. Mergea un pic de sunet mai baritonal si cand accelerezi moderat. In realitate, motorul se aude doar cand infigi sanatos piciorul in acceleratie. In rest, masina e foarte silentioasa.

E adevarat ca aceasta versiune a lui Ford Focus n-a fost tratata ca una sport. Este o masina de familie, dar care-ti pune la dispozitie rezerve suficiente de putere ca sa te distrezi putin cand nu esti cu familia.

Drive test Ford Focus 16 Ecoboost art3 Drive test   Ford Focus 1.6 Ecoboost   Nerv controlat

Consumul ar trebui sa fie foarte avantajos si chiar este. Un hatchback de aproape 1,4 tone, cu 150 CP si consum mediu de 6 litri/100 km nu te prea poate nemultumi. Consumul este putin mai mic (cu 0,3 litri/100 km) decat al Golf-ului 1,4 TSI cu 160 CP, dar e adevarat ca Golf are 10 CP in plus si sta putin mai bine la performante.

Oricum, consumul urban oficial, 7,7 litri/100 km, nu prea poate fi atins in Bucuresti, decat daca-ti propui asta si alegi cu atentie perioada. Valori de genul 10,5 litri/100 km sunt mai aproape de realitate.

Drive test Ford Focus 16 Ecoboost art4 Drive test   Ford Focus 1.6 Ecoboost   Nerv controlat

Motorul lui Focus 1,6 Ecoboost are si sistem Stop/Start (in serie), dar e cam cel mai lenes pe care l-am vazut pana acum. Trebuie sa mergi mai mult timp la viteza constanta pentru ca incarcarea bateriei sa permita oprirea automata a motorului. La deplasari in trafic intens, opreste o data si.. gata. Ii trebuie mult rulaj ca sa opreasca iar.

Sa discutam acum despre preturi. Si e foarte important, pentru ca exista o concurenta acerba intre cei 3 grei care domina vanzarile de hatch-uri compacte.

Drive test Ford Focus 16 Ecoboost art5 Drive test   Ford Focus 1.6 Ecoboost   Nerv controlat

Ford Focus 1,6 Ecoboost 150 CP costa, in versiune de baza (a doua din gama Focus, Trend) 18.500 euro. Asta e cu 700 euro mai putin decat cei 19.201 euro pe care-i cere VW pentru Golf 1,4 TSI 160 CP. Insa, asa cum spuneam, Golf-ul are 10 CP in plus si performante putin mai bune. De la Opel putem studia Astra 1,4 Turbo cu 140 CP. E adevarat, ii lipsesc 10 CP fata de Focus, dar pretul este de 17.170 euro. Performantele sunt sensibil mai slabe.

Cum nivelurile de echipare sunt aproape aceleasi, iar diferentele de pret acopera caii putere in plus/minus, am cam putea sa rezumam alegerea la.. design. Unde lista mea, daca ar fi sa cuprinda neaparat toate aceste 3 modele, ar arata asa: Astra, Focus si – la mare distanta – Golf.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.