Drive-test: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Acum stim cu arata Toyota Avensis facelift si sper ca suntem de acord ca arata (mult) mai bine. Eu nu stiam ce schimbari au pregatit niponii cand am testat modelul Avensis cu motorul turbodiesel de 2 litri si 126 CP.

Asadar, va voi spune despre modelul initial, asa cum a debutat el acum 3 ani. Si sunt ceva lucruri de spus. Primul care-mi vine in minte tine de faptul ca Toyota Avensis nu este o masina care sa te cucereasca prin design. Pusa langa Mondeo si Insignia nu are nici o sansa sa impresioneze prin frumusete.

Drive test Toyota Avensis 2.0 D 4D art1 Drive test: Toyota Avensis 2.0 D 4D

Dar! Pentru ca exista un “dar”. Nici o sansa sa te dezamageasca per ansamblu. Un stil clasic, proportii clasice, o berlina masiva, care iti ofera in mod corect, exact ceea ce vrei de la o masina de acest gen. Spatiu la discretie, un portbagaj urias (509 litri), mai mare decat al Insigniei, dar mai mic decat cel al lui Mondeo si o calitate foarte buna a executiei.

Plansa de bord isi arata varsta, e clar, dar este asamblata foarte bine, iar forma ei arata clar ca niponii au tintit direct catre masinile germane. Din ce am observat eu la masina de test, totul pare sa reziste bine in timp, fara semne de uzura. E de asteptat asta de la o Toyota, in general sunt atat de fiabile, incat clientii le tin mai mult decat media.

Drive test Toyota Avensis 2.0 D 4D art2 Drive test: Toyota Avensis 2.0 D 4D

Practic, impresia de interior este de clasic indestructibil, un fel de eleganta simpla, care nu se demodeaza in timp. Nu sunt un mare fan al acestui gen de interior, dar nu pot sa nu recunosc faptul ca nu ai ce sa-i reprosezi, pentru o anumita categorie de clienti este exact ce trebuie.

Motorul este unul de 2 litri, turbodiesel, care produce 126 CP la 3.600 rpm si 310 Nm/1.800 – 2.400 rpm. Valori comparabile cu ale concurentei, valori care indeamna la un condus linistit, favorabil consumului. Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte. Schimbatorul nu exceleaza prin precizie si nu incurajeaza condusul dinamic. Insa depasirile nu pun probleme, iar daca te grabesti, poti mentine un ritm chiar bun. Acceleratia 0 – 100 km/h este posibila in 9,7 secunde, iar viteza maxima este de 200 km/h.

Drive test Toyota Avensis 2.0 D 4D art3 Drive test: Toyota Avensis 2.0 D 4D

Cu acest motor, Toyota Avensis este un adevarat cruiser, un model de cursa lunga si, din aceasta cauza, nu mi-a placut faptul ca nu are tempomat in echiparea de serie. Este absolut necesar. O mentiune speciala pentru insonorizarea foarte buna.

Consumul este foarte aproape de ceea ce spune producatorul. In oras, fisa tehnica indica 6,7 litri/100 km, dar cand e vorba de Bucuresti, cei 8 litri/100 km nu ma mira deloc. Oricum, in afara orasului, la un mers linitit, in limitele legale de viteza, se obtin cam 5 litri/100 km.

Suspensiile sunt intr-un complet acord cu motorul, iti permit sa mergi  dinamic, dar nu-ti incurajeaza pornirile sportive. Nici nu cred ca e cazul, eu nu vad masina asta ca fiind o prioritate pentru tineri. Este mai potrivita oamenilor rationali, nu neaparat grabiti, trecuti de prima tinerete.

Drive test Toyota Avensis 2.0 D 4D art4 Drive test: Toyota Avensis 2.0 D 4D

Pretul de baza pentru aceasta versiune este de 20.990 euro (18.290 euro prin programul Rabla), in conditiile unei echipari decente, cu accent pe siguranta: 7 airbag-uri, geamuri si oglinzi electrice, aer conditionat automat, ABS cu EBD, asistenta pentru franarea de urgenta, control de tractiune si stabilitate, frana de parcare electrica, volan si schimbator imbracate in piele, radio CD cu MP3 si 6 boxe, computer de bord, etc.

Mie mi se pare una dintre cele mai indicate motorizari pentru masina asta. Mai exista un motor pe benzina, de 1,6 litri si 132 CP, unul de 1,8 litri si 147 CP, care vin insa cu dezavantajul consumului, pe o masina destul de mare. La varf, exista un turbodiesel de 2,2 litri si 150 CP, al carui pret este de 26.600 euro, in singura echipare disponibila, Executive.

Asadar, o masina pentru clienti seriosi, mai in varsta, care merg destul de mult cu masina si au nevoie in primul rand de fiabilitate si echipamente normale de confort si siguranta.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.