Oficial: Cel mai exotic Lamborghini, Sesto Elemento, intra in productie!

Lamborghini a avut o prezenta consistenta la Frankfurt. In primul rand, a debutat noul Lamborghini Aventador, pentru care lista de asteptare s-a marit deja la peste un an. In al doilea rand, a fost aratat cel mai apropiat de curse model de strada din actuala gama a italienilor, adica noul Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale.

Dar la fel de delicios a fost si anuntul, care deja nu mai era asteptat de nimeni, prin care italienii confirma ca vor produce formidabilul Lamborghini Sesto Elemento. Il stiti, conceptul de la Paris, de acum un an, care va intra in productia de serie. E adevarat, o serie foarte limitata.

Lamborghini Sesto Elemento art11 Oficial: Cel mai exotic Lamborghini, Sesto Elemento, intra in productie!

Cred ca va fi bataie pe masina asta, pentru ca este cu adevarat deosebita. Are platforma si motor de Gallardo, dar va fi cel mai performant Lamborghini creat vreodata, chiar mai performant decat noul Aventador. Motorul nu este altul decat V10-ele lui Gallardo, in cea mai buna forma a sa, 570 CP, iar tractiunea integrala este in serie.

Dar performantele extreme ale lui Sesto Elemento vin din alta parte. Italienii spun ca aceasta este prima masina ultrausoara pe care o vor face, dupa prototipul Countach Evoluzione din 1986, a carui caroserie era construita integral din fibra de carbon, ceea ce ducea la o masa proprie sub 1.000 kg.

Lamborghini Sesto Elemento art13 Oficial: Cel mai exotic Lamborghini, Sesto Elemento, intra in productie!

Lamborghini Sesto Elemento va miza exact pe o caroserie ultrausoara, astfel incat, simbolic, italienii anunta o greutate de  doar 999 kg. Incredibil de bine, iar daca adaugi la asta si motorul de 570 CP, ajungi la o acceleratie 0 – 100 km/h in 2,5 secunde (cu 0,4 secunde mai bine decat Avendator!). Doar 1,75 kg/CP este un raport de motorsport.

Ei bine, Lamborghini Sesto Elemento va fi un model doar pentru circuite, neomologat pentru drumuri publice. Vor fi construite doar 20 exemplare si, dupa modelul Ferrari, clientii le vor putea conduce doar pe circuit. Inca nu se stie cam care va fi pretul, dar sa nu ne mire daca va avea 7 cifre… Primele livrari vor avea loc abia la inceputul lui 2013.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.