Oficial: Ford Focus Econetic, cel mai economic model compact din Europa

Ford a prezentat astazi modelul Focus Econetic, cea mai economica versiune a gamei, dar si cel mai economic model compact non-hibrid din Europa. Am mai scris despre Focus Econetic, dar acum avem specificatiile finale.

Ford Focus Econetic a primit o serie de modificari aerodinamice si tehnice, dupa aceeasi reteta ca si versiunile similare ale altor constructori. O multime de modificari au fost facute si propulsorului turbodiesel de 1,6 litri Duratorq TDCi, care produce 105 CP. Un nou sistem de injectie, combustie mai eficienta, racire mai buna, modificari ale softului care gestioneaza functionarea motorului si altele.

Ford Focus Econetic Oficial: Ford Focus Econetic, cel mai economic model compact din Europa

Toate acestea au dus la obtinerea unui consum mediu de doar 3,4 litri/100 km, valoare foarte-foarte buna, in conditiile in care principalii competitori sunt relativ departe.

- De exemplu, VW Golf BlueMotion, propulsat de un turbodiesel similar, 1,6 TDI 105 CP, are un consum mediu de 3,8 litri/100 km.

- Celalalt concurent principal, Opel Astra Ecoflex, ofera un consum mediu de 3,7 litri/100 km, dar asta in conditiile in care are sub capota un turbodiesel de 1,7 litri cu 130 CP.

Ford Fiesta Econetic Oficial: Ford Focus Econetic, cel mai economic model compact din Europa

Asta nu e tot, Ford a dezvalui si detaliile celui mai economic model Fiesta, versiunea numita (tot) Econetic. Micul Ford are acelasi motor de 1,6 litri TDCi ca si Focus Econetic, dar cu puterea redusa la 95 CP. Cosumul modelului de clasa mica este de 3,3 litri/100 km. Competitorii stau cam asa:

- VW Polo BlueMotion ofera acelasi consum (3,3 litri/100 km), dar dintr-un motor mai slab, turbodiesel cu 3 cilindri, de 1,2 litri si 75 CP.

- Opel Corsa Ecoflex, cu un turbodiesel de 1,3 litri CDTI si 95 CP are un consum mediu de 3,5 litri/100 km.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.