Opel RAK e Concept, masina de 1 euro/100 km

Avem mai multe informatii despre Opel RAK e, conceptul pe care constructorul german l-a prezentat la Frankfurt. In primul rand, sa explicam numeste asta ciudat. Vine de la un model experimental, RAK 2, care a atins in 1928 viteza maxima de 228 km/h, avandu-l la volan pe Fritz von Opel, nepotul fondatorului Adam Opel.

Acum sa vedem care e treaba cu “1 euro/100 km”. Cei de la Opel spun ca, in viitor, cand marea majoritate a masinilor va fi cu propulsie electrica, nu vom mai exprima consumul in litri/100 km, logic, ci in euro/100 km, asta insemnand cati euro te costa pentru a conduce 100 km/h, evident cu referire la consumul de energie electrica pentru a incarca bateriile masinii.

Opel RAK e Concept art1 Opel RAK e Concept, masina de 1 euro/100 km

Asadar, Opel RAK e concept se pozitioneaza in gama modelelor de oras ale viitorului, electrice, usoare, manevrabile. Ofera doua locuri, cadru de otel si caroserie din materiale sintetice. Cum nemtii afirma ca Opel RAK e concept are potential de productie de serie, si eu ii cred pentru ca francezii au facut-o deja cu Renault Twizy, caroseria nu este produsa din cine stie ce materiale scumpe, tocmai pentru a face din RAK e un model accesibil.

Opel RAK e Concept art2 Opel RAK e Concept, masina de 1 euro/100 km

Chiar si asa, Opel RAK e cantareste doar 380 kg si are un motor electric cu o putere maxima de 49 CP. Suficient pentru acceleratia 0 – 100 km/h in mai putin de 13 secunde, viteza maxima fiind de 120 km/h. In unele tari, masina ar putea fi condusa fara permis, de la 16 ani, in acest caz viteza maxima fiind limitata la 45 km/h.

Bateriile lui Opel RAK e pot fi incarcate in doar 3 ore, autonomia ajungand la 100 km, cu un cost de 1 euro pentru acesti 100 km. Probabil in cativa ani vom vedea si o versiune de serie.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.