Volkswagen – Motorul 1.4 TSI poate dezactiva 2 cilindri

La cativa ani buni dupa ce a introdus conceptul de downsizing, Volkswagen vine cu o inovatie majora pentru propulsorul 1,4 TSI. Si se pare ca acesta e urmatorul pas in obtinerea unei economii de carburant si mai accentuate.

Ideea dezactivarii a jumatate din numarul de cilindri, cand motorul nu este foarte solicitat, nu este noua, a fost aplicata la motoare mari, in general V8-uri, dar este prima data cand e aplicata pe un motor mic, cu 4 cilindri. Iar Volkswagen spune ca rezultatele sunt foarte bune!

Volkswagen 1.4 TSI Volkswagen   Motorul 1.4 TSI poate dezactiva 2 cilindri

Motorul 1,4 TSI va putea intrerupe alimentarea a 2 din cei 4 cilindri atunci cand soferul merge cu viteza constanta sau accelereaza moderat. Practic, atunci cand turatia propulsorului este intre 1.400 si 4.000 rpm, iar cuplul variaza intre 25 si 75 Nm si nu se accelereaza puternic, 2 cilindri nu mai sunt alimentati cu benzina.

Volkswagen 1.4 TSI dezactivare cilindri Volkswagen   Motorul 1.4 TSI poate dezactiva 2 cilindri

Constructorul german afirma ca situatia descrisa mai sus se intalneste cam pe 70% din distantele parcurse in regim mediu. Cand soferul accelereaza puternic, cei 2 cilindri pornesc instant (primesc benzina) si motorul livreaza tot ce poate.

Sistemul de dezactivare a cilindrilor genereaza o economie de 0,4 litri/100 km in regim mixt si se ajunge la 0,6 litri/100 km cand este prezent si sistemul Stop/Start.

Volkswagen 1.4 TSI grafic eficienta Volkswagen   Motorul 1.4 TSI poate dezactiva 2 cilindri

La o viteza constanta de 50 km/h, in treptele 3 si 4, economia poate ajunge si la un litru/100 km. In cazul in care va ganditi la vibratii cand se merge cu doar 2 cilindri, Volkswagen spune ca acestea sunt foarte reduse.

Motorul 1.4 TSI va fi disponibil pe piata la inceputul anului viitor.

Va imaginati totusi ca Dacia 1300 a introdus tehnologia asta? Stiti cand mergea cu 2 sau 3 cilindri, e adevarat, fara ca cineva sa vrea asta? Atunci injuram, acum aplaudam avansul tehnologic! :))))))))

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.