Ai spalat vreodata motorul masinii?

Va propun o dezbatere interesanta. Sa presupunem ca esti pasionat de masini si, indiferent ce conduci, iti iubesti masina. O ingrijesti, o intretii cu piese originale, o speli periodic si faci tot ce poti ca s-o pastrezi in cea mai buna stare posibila, mecanic si estetic.

Am vazut totusi, de multe ori, la spalatorie, cum unii soferi comanda nonsalant o spalare de motor. Chestie pe care n-o inteleg sub nici o forma. Din punctul meu de vedere, motorul nu se spala! E mult prea riscant sa-l speli si de cele mai multe ori inutil. Poate va mirati, poate nu sunteti de acord. O sa explic.

Motor V12 Ai spalat vreodata motorul masinii?

Ideea este ca un motor, de fapt compartimentul motor, are o multime de circuite electrice si electronice. Care, logic, nu se prea impaca cu apa. In plus, de ce-ai avea nevoie sa-l speli? Un motor bun, care nu are nici un fel de scurgeri, n-are de ce sa se murdareasca, mai ales ca exista si o multime de protectii pe dedesubt care impiedica aruncarea noroiului. Va fi plin de praf, da, in Romania, ca asta-i situatia, acelasi praf pe care-l inhalam si noi. Asadar, trebuie cel mult aspirat sau curatat cu aer sub presiune.

Dar nu inteleg de ce trebuie spalat la spalatorie. Am vazut o multi soferi care intra in boxa de la spalatorie si vor motorul spalat. Normal, spalatorii o fac imediat, pentru ca se plateste in plus. Dar cum o fi pentru un motor incins sa primesca un dus rece si consistent? In nici un caz bine! E ca si cum ai face asta! Mai stiu cazuri in care soferi ramasi fara apa, sau cu motorul fierband, din diferite motive, au turnat apa rece in instalatie. Rezultatul? Bloc motor crapat!

Motor VW 1.4 16v Ai spalat vreodata motorul masinii?

In plus, si poate mai important, motorul are o multime de circuite electrice. Daca nu le protejezi, ai toate sansele sa ai probleme. Unele foarte costisitoare. Si, sincer, cand speli motorul cu apa sub presiune, ce sanse sunt sa nu atingi nici unul dintre circuite, chiar daca pui tu o punga peste alternator? De ce credeti ca, la fiecare spalatorie exista undeva mentiunea ca unitatea respectiva nu-si asuma raspunderea pentru eventualele probleme aparute dupa spalarea motorului?

Eu, cand merg la spalatorie, nu-i las sa dea cu apa pe masina decat dupa vreo 5 – 10 minute, cand sunt sigura ca tabla si discurile s-au racit suficient, incat sa nu fie probleme nici cu vopseaua, nici cu ovalizarea discurilor. Prefer sa pierd niste timp, dar sa stiu ca nu-mi stric ceva la masina.

Desigur, referitor la spalarea motorul, exista si solutii sigure. Acum vreo 5 ani am fost sa iau masina sefului de atunci, un Mercedes CLK cabrio, de la o firma de detailing. Spalasera oamenii aia absolut tot, inclusiv motorul. Dar masina statuse la ei vreo 3 zile si, la o factura de 1.200 lei, la vremea aia, avusesera grija sa nu se intample absolut nimic.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.