Cat conteaza soferul in obtinerea unui consum mai bun. Pe un V8

Am spus de mai multe ori ca de noi, ca soferi, depinde in cea mai mare masura daca putem obtine consumul indicat in fisa tehnica a masinii. Sunt metode simple de reduce consumul, la care nu ne prea gandim atunci cand mergem cu 130 km/h si avem pretentia ca masina sa consume exact cat spune producatorul in extraurban.

Dar iata o demonstratie practica, facuta pe o masina care n-are nici o treaba cu valorile record de consum, ci a fost facuta pentru cu totul alte gusturi. Si tocmai pe masina asta s-a demonstrat ca soferul dicteaza consumul, nu masina.

Vauxhall VXR8 Cat conteaza soferul in obtinerea unui consum mai bun. Pe un V8

S-a intamplat la un concurs de consum desfasurat in Marea Britanie, unde masini din diferite clase incearca sa bata valorile oficiale de consum, pe o distanta de 560 km. Drumurile folosite sunt drumuri principale, unele secundare si autostrada, deci conditii diferite de trafic.

Modelul care a obtinut cea mai mare reducere de consum fata de consumul mediu oficial este un Vauxhall VXR8, echipat cu celebru V8 american, cel de 6,2 litri. Echipajul acestuia a obtinut un consum mediu de 8,78 litri/100 km pe distanta  de 560 km, in vreme ce consumul mediu dat de producator este de 13,45 litri/100 km.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.