Drive-test: Mini Countryman Cooper SD – Extravaganta

Countryman este primul Mini mai familist, cu 4 usi, portbagaj decent si tractiune integrala. Cam atat are deosebit fata de modelul de la care s-a plecat, pentru ca, in rest, pastreaza nealterata extravanganta recunoscuta a modelului britanic.

N-as putea spune ca-mi place foarte mult Mini Countryman, dar nu pot sa nu recunosc ca atrage atentia intr-un mare fel. Iar clientilor de Mini Countryman le place atentia celorlalti. O cauta, doar si asta e unul dintre motivele principale pentru care iti cumperi Mini. Si e destul de logic ce-au facut cei de la Mini. Daca Mini-ul clasic este o declaratie de stil, de ce n-ar combina-o cu alura atat de populara de SUV? Asta e Countryman.

Mini Countryman Cooper SD art1 Drive test: Mini Countryman Cooper SD   Extravaganta

Daca exteriorul vi se pare nu-stiu-cum, stati sa vedeti habitaclul. Pe langa faptul ca vorbim despre masina cu cel mai mare vitezometru din lume (nu scrie nicaieri asta, dar mi-e greu sa cred ca exista altul mai mare), interiorul lui Countryman este spatiul ideal pentru iubitorii de gadgeturi si stil funky, ca sa-i spun asa.

In spate avem acea “sina” (Mini Center Rail), pe care sunt montate si culiseaza doua suporturi pentru bauturi si suportul pentru ochelarii de soare. Iar in punctele esentiale (pe sina, panourile usilor) exista led-uri care creeaza ambianta pe care ti-o doresti, de la un singur buton. Se ajunge la la roz la albastru inchis, trecand prin mai multe culori, care sa se asorteze cu starea de spirit.

Mini Countryman Cooper SD art3 Drive test: Mini Countryman Cooper SD   Extravaganta

In primul Mini cu lungimea de peste 4 metri se sta foarte bine, este suficient de mult spatiu pe cele patru locuri, pentru ca in spate nu este bancheta, ci doua scaune individuale.

Cred ca masina asta este cea mai plina de gadgeturi din cate am condus eu pana acum. Ma mir cum s-au putut gandi la atatea chestii, doar ca sa te tina mereu in priza, mereu sa ai ceva cu care sa te joci. Nu va mai spun despre aplicatiile de Facebook si Twitter, pe care le-am testat intr-un BMW. Nici despre news feed-ul prin care poti citi, la bord, un preview al stirilor de pe site-urile alese de tine.

In schimb, vreau sa va spun despre trei functii la care nu v-ati fi gandit niciodata.

Mini Countryman Cooper SD art4 Drive test: Mini Countryman Cooper SD   Extravaganta

- in primul rand avem Mission Control, o aplicatie care-ti vorbeste, intr-un dialog haios, despre modul in care conduci. Demontratie practica, aici!

- in al doilea rand, Dynamic Music. Asta presupune mai multe sample-uri de 30 secunde de muzica, mixata in functie de modul in care conduci! Alegi unul din sample-uri si pornesti. Sistemul mixeaza linia melodica dupa modul in care accelerezi, franezi, dupa viteza, etc. Cand semnalizezi adaugi sunete si asa mai departe. Am testat functia cand am condus Mini-ul Coupe pe AMCKart.

- si al treilea sistem este Minimalism Analyser. Un sistem care-ti arata cat de eficient conduci, din punct de vedere al acceleratiei si franarii. Primesti niste stele si un scor pentru fiecare drum, cu istoric, pentru a vedea daca astazi ai condus mai economic decat ieri.

Mini Countryman Cooper SD art5 Drive test: Mini Countryman Cooper SD   Extravaganta

Eu am condus cea mai puternica versiune diesel. Se numeste Mini Countryman Cooper SD si are sub capota turbodiesel-ul BMW de 2 litri si 143 CP, cuplat la o cutie de viteze automata, cu 6 trepte si cu tractiune integrala.

Asadar, este o versiune sportiva, numele sugerand echivalentul diesel al lui Cooper S. In realitate, puterea este sensibil mai mica decat a modelului pe benzina. Dar poti conduce sport masina, cu un consum foarte bun. Mini spune ca nivelul consumului mediu este de 4,9 litri/100 km, cel urban fiind de 7,7 litri. Eu am obtinut cam 9 litri/100 km, dar nu m-am abtinut de la acceleratii, cand s-a putut.

Oricum, motorul este exact ce trebuie. Ai nevoie de 9,5 secunde pana la 100 km/h si poti merge pana la 193 km/h, absolut suficient si pentru depasiri si pentru situatiile cand iti mai facide cap pe serpentine. De ce sa faci asta cu o masina de familie? Pentru ca, atunci cand au facut-o pentru 4 persoane, britanicii au uitat sa se gandeasca si la altcineva decat la sofer.

Mini Countryman Cooper SD art6 Drive test: Mini Countryman Cooper SD   Extravaganta

In concluzie, Mini Countryman Cooper SD are o suspensie foarte dura, zgaltaie rau daca prinzi drumuri proaste si face ca elementele prinse pe sina centrala sa protesteze cu zgomote de plastic agitat. Asadar, daca-ti iei copiii in masina, ai toate sansele sa-i enervezi rapid. Reversul este ca m-am putut juca cu masina, pe un drum pustiu, fara sa ma gandesc ca sunt la volanului unui suvulet. Si adevarul este ca, avand la dispozitie cuplul motorului, tractiunea integrala si suspensia teapana, Countryman te poate face sa te simti excelent.

Nu-i nevoie sa va mai spun ca Mini Countryman este un… moft. Va intrebati cat costa acest moft, aceasta masina pe care o cumperi nu ca pe o masina, ci ca pe un accesoriu pentru un anumit stil. Ei bine, in configuratia descrisa mai sus, dar fara navigatie si gadgeturile de care v-am spus, Countryman Cooper SD costa 31.000 euro. Este cel mai scump model al gamei.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.