Cum Chrysler a ajuns pe mana italienilor de la Fiat, vom mai vedea niste modele surprinzatoare prin gamele celor doi constructori. Dar, de departe, cel mai interesant este noua Lancia Thema.
Italienii n-au facut practic nimic pentru masina asta, care este un Chrysler 300C cu sigla Lancia. Dar o vor vinde sub un nume care tine mai mult de istorie, Thema.
Oricum, era cel mai potrivit pentru acest nou model care devine cel mai luxos produs vreodata de Lancia. Si cel mai scump, evident.

Lancia spune ca noua Thema ia ce este mai bun de la ambele culturi. Dimensiuni si stil american la exterior si finete si lux italian la interior. Asa si este, italienii au lucrat putin interiorul pentru a-l apropia de atmosfera europeana.
In rest, motorizarile sunt pe masura dimensiunilor si pretentilor masinii. Se ofera un motor pe benzina V6 de 3,6 litri si 286 CP, cuplat la cutia de viteze automata cu 8 trepte, de provenienta ZF, dar se mai ofera si un V6 de 3 litri, turbodiesel, oferit in doua versiuni de putere: 190 CP si 239 CP.

Motorul pe benzina, cu 286 CP afiseaza cele mai bune performante dinamice: 0 – 100 km/h in 7,9 secunde si 240 km/h viteza maxima, consumul mediu fiind de 9,4 litri/100 km. Dieselul de 190 CP este cea mai economica versiune. Duce noua Lancia Thema pana la 100 km/h in 10,1 secunde, viteza maxima este de 232 km/h, iar consumul mediu oficial este de 7,1 litri/100 km. Acelasi motor, dar cu 239 CP, propulseaza maxima pana la 100 km/h in 9 secunde, in conditiile aceluasi consum mediu ca si versiunea de 190 CP.

In fine, o masina frumoasa, americana, pe care abia astept s-o testez. Face parte din categoria celor pe care nu le-as cumpara niciodata, dar pe care le-as conduce periodic, cu placere, fara sa ma plictisesc.
Apropo! La nivel de fiabilitate, masinile germane si cele italiene sunt plasate la extreme, corect? Ei bine, iata ce avem aici. O platforma la origini germana (un vechi E-Klasse) pe o masina americana, acum cu sigla italiana. Frumos, nu??
)
Etichete: Chrysler 300C, Lancia, Lancia Thema, noua Lancia Thema, poze Lancia Thema
54 comentarii pe acest articol
emil
October 20th, 2011 at 2:55 pm
1Cu ultimul aliniat ce te astepti? Sa se depaseasca nr de comentarii de cel al “Kia optima vs Passat? Nu e cazul! Pt ca nu sunt atat de multi specialisti pe acest “mix”
FlorinC
October 20th, 2011 at 3:07 pm
2Frumos. Sper sa ajute la revigorarea marcii Lancia.
In alta ordine de idei, daca as avea de ales intre noul Passat si aceasta “Thema”, cred ca nu as alege Passat-ul.
Aceasta Thema e un pic vulgara, iar Passat-ul e chiar banal.
Nepriceputul
October 20th, 2011 at 3:13 pm
3Lamuriti-ma si pe mine, va rog: in primul rand cat costa. Apoi , o sa fie si Chrysler 300C si Lancia Thema in paralel pe piata? Nu inteleg asta. Care e logica? Masina mi se pare absolut superba. (eu sunt topit dupa masinile americane).Multumesc.
Dan
October 20th, 2011 at 4:37 pm
4@Nepriceputul
Preturile n-au fost inca stabilite pentru piata noastra. Nu stiu daca vor fi ambele pe piata, dar e posibil sa fie. Logica? Ar fi diferentiate de materialele din habitaclu si de motorizari (300C iti ofera V8 pe benzina, Lancia nu).
Ovidiu
October 20th, 2011 at 4:46 pm
5O masina dupa care introci capul, iti place, te uiti..stai asa impresionat cateva secunde, iar mai apoi iti aduci aminte de trioul german si nu te mai intereseaza.
Ce va fi important la aceasta masina, va fi pretul, iar pretul precum cred eu va fi undeva similar cu cel al masinilor premium germane si putini sunt cei car il vor achizitona. Este un mare tam-tam, insa Lancia Thema nu se va vinde, nu are argumente in fata publicului.
Nepriceputul
October 20th, 2011 at 4:58 pm
6Cu tot respectul, dar atunci nu va avea acelasi pret cu Chrysler 300C ?
Dan
October 20th, 2011 at 5:06 pm
7Probabil preturile vor fi apropiate, dar nu identice. N-am idee deocamdata care vor fi diferentele de pret. Totul se rezuma la cum vor fi ele promovate. Pana la urma e aceeasi masina, cu diferente usoare la motorizari.
Nepriceputul
October 20th, 2011 at 5:12 pm
8De asta spuneam ca sunt ….nepriceput….pt. ca nu inteleg 2 masini aproape identice cu preturi probabil identice ….de ce? Mie oricum imi place la nebunie Chrysler 300C si sper sa apara cat mai multi plictisiti de trioul german si trioul francez . Cat despre italienesti …. si alfa in special ….sa auzim numai de bine.
emil
October 20th, 2011 at 5:28 pm
9@Ovidiu. Te-am prins! De cand te asteptam!!!! Prima fraza nu ai terminat-o cum trebuie si o voi continua eu: ….si nu te mai intereseaza “pe moment, dar inima ti-o cere si o vei cumpara”. Ca si tine gandesc multi si gandesc asa doar din cele auzite, nu din cele traite. Thema nu se va vinde ca si Logan sau Passat dar se va vinde si ferice de cei care vor cumpara asa masina. Nici nu se urmaresc vanzari de milioane de exemplare, dar fi sigur ca se va vinde atat cat se va produce. De ce privim restul marcilor negermane ca ceva inferior, nu voi intelege niciodata. Hai fi sincer acum si recunoaste ca e ceva deosebit atunci cand vezi printre toate masinile obisnuite, o Lancia Delta, o Lancia Thesis, o Alfa Giulieta sau !59 ori Mito. Tine de exclusivism si atat. Ce e rau la masina asta? Platforma de Mercedes, motoare care merg 500000 fara probleme, design cu gust de pizza. Si cred ca pretul va fi sub pretul nemtoaicelor. De ce trebuie sa gandim asa si sa fim in culmea fericirii cand apare Megane de 110cp, iar cand apare ceva exclusivist sa tratam cu curu? Poate si din cauza asta suntem si asa de napastuiti de soarta. Din aceeasi cauza nici nu evoluam ca natie! Suntem precum caii. Ma doare sufletul uneori din cauza acestor idei, in loc sa ma doara la 50 de metri in spatele curului. Iertare pt expresie. Sunt curios cum s-ar vinde masina asta daca ar fi sub pretul unui A6 ori Seria5, la egalitate cu Laguna, Superb ori Passat.
emil
October 20th, 2011 at 6:18 pm
10@Ovidiu. Cauta detalii despre Crysler 300c si iti vei schimba opinia. Sasiu si suspensie Mercedes, motoare diesel Mercedes, cutii de viteze Mercedes, instalatii electrice Mercedes…… asa ca….. nu-ti mai aduce aminte de trioul german de care tot pomenesti. Documenteaza-te si pe urma vino cu comentarii precise. Cumpararea unei asemenea masini tine de gust si exclusivism. Vrei Passat sau A6 ca toata lumea, n-ai decat! Vrei altceva, gasesti in alte ograzi. Toata treaba e sa nu fim precum caii!!!!
Necunoscutul
October 20th, 2011 at 6:49 pm
11Inca o data, cu tot respectul dar sa compari frumusetea de Crysler 300c ( un lord al soselei) cu …………bip,bip,bip de passat e o blasfemie. Da , asa e nu o vor cumpara multi, sunt putini lorzi in zilele noastre. Pentru restul exista trioul german .
emil
October 20th, 2011 at 9:24 pm
12@Ovidiu. O sa scriu acest com doar pt faptul ca am obs din com tale ca esti impartial dar obiectiv si ca ai dorinta de a invata cat mai multe, ca si mine dealtfel. Cred ca esti o persoana ceva mai tanara decat mine cam cu 10 ani cel putin. Daca ma insel asupra varstei tale, cam 20-25 cred ca ai, te rog sa ma ierti. Pornim aici datorita lui Dan, discutii care mai de care mai interesante, cu pareri pro si contra, pareri care de cele mai multe ori sunt sustinute pe de o parte de experienta fiecaruia, pe de cealalta parte de ceea ce se vb prin parcare si pe net. Ma deranjeaza f tare atunci cand unii trateaza masinile ca pe o pereche de pantofi pe care-i arunci dupa un an. Masinile pt mine inseamna la fel de mult cat a insemnat Depeche Mode, Vanilla Ice, Pet shop boys, Madonna, si multi altii care mi-au facut copilaria minunata, chiar daca am trait-o in Romania. Am ramas melancolic dupa acea muzica in asa fel incat anumite piese vechi imi ridica parul pe maini, imi readuc aminte de anii de liceu si restul aventurilor din tinerete care erau insotite bineinteles de radiocasetofonul care de cele mai multe ori era purtat pe umar si urla pana consuma bateriile. Pe urma a venit Dacia 1300 si a inceput adevarata aventura a tineretii. Ce vreau sa spun! Am ramas cu gandul la acei ani si cei ce au urmat in mod special pt ca fenomenul auto incepuse sa ia amploare. Ceea ce citeam in copilarie in revista Autoturism iar mai tarziu in Autobild, a prins contur in anii de dupa revolutie cand am inceput sa mai conduc ceva “masini” datorita unor prieteni arabi care se stie bine ca aveau de toate. Am inceput cu Fiat Ritmo 135 abarth, a urmat prima generatie de Bmw M5 cu cutia de viteze pe invers, Toyota Supra, Mercedes 500 W124, Bmw rechin 735, Opel Monza si Senator, Honda civic de 160cp, Volvo 850 t5, Renault 5 turbo, Ford Granada si Sierra, Vw Sciroccco si inca cateva pe care nu are rost sa le mai insir. Aceste masini mi-au dezvoltat la maxim pasiunea mea pt fenomenul auto si au alimentat-o dealungul anilor. Reparam ce-mi cadea in mana fara sa cer niciun ban, ajungeam acasa ca porcu cu hainele pline de ulei. Cutii, motoare,cardane,planetare, le mancam pe paine datorita acestei pasiuni. Au trecut anii si mi-am luat ca tot romanul primul Bmw 525 de care am fost f incantat. Dar!!! A urmat Alfa romeo 164 care a reaprins in mine acea flacara care ardea in palmele mele atunci cand conduceam fara carnet masinile de care spuneam. Atunci am inteles ce inseamna pasiunea, exclusivismul, invidia, mirajul unei masini care-ti vine ca o manusa, atunci am simtit nelinistea unora care nu stiau cu ce se confrunta in incercarea lor de a parea relaxati si indiferenti. Masinile pe care le conducem trebuie sa ne lase amintiri, trebuie sa ne bucure la fiecare schimbare de viteza, trebuie sa creeze pasiune chiar si atunci cand se strica pt ca este mare lucru sa repari cu mana ta si sa fi multumit de tine insuti pt ceea ce ai facut, pt ca mai apoi sa te stergi pe fata involuntar cu carpa sau manseta hainei plina de ulei, sa pornesti motorul, sa auzi acel “clanc” in cutia de viteze, sa pleci de pe loc fericit ca “copilul” tau traieste mai departe. Daca de aceste masini nu ne leaga astfel de lucruri, atunci nu mai avem ce sa povestim la batranete si discutiile viitoare se vor rezuma la: a mea consuma 3,5%!!!!. Multi spun ca sunt pasionati, dar nici ei nu cred ceea ce spun. Pasiunea e mare lucru Ovidiu! Pasine inseamna un Jeep Willys, un Jaguar V12, o Alfa GTV6, un Ford Capri chiar si o Dacia 1100. Toate pot crea acea senzatie de placere profunda chiar daca consuma 30% sau merg cu maxim 120kmh. Acelasi lucru e valabil si pt aceasta Lancia Thema. Va ramane in istorie precum Crysler 300c, Delta integrale, Audi Quatro, Bmw 850, Golf 1, Alfa Giulia si Giulieta, 164, 155, Renault 5, Citroen 2cv, Vw broscuta sau Vw T1 T2 si multe multe altele. Restul vor ramane doar pe niste pagini de internet si nu in sufletul si amintirile oamenilor. Din cauza asta ma aprind uneori si nu inteleg judecata unora. E drept ca nu suntem toti la fel si nu privim masinile cu aceeasi ochi, dar atunci cand “vorbim” de masini, macar sa o facem cu PASIUNE.
Ovidiu
October 20th, 2011 at 10:37 pm
13Emile nu nu m-ai prins, o spun cu toata sinceritatea, nu m-ai prins pentru ca si de aceasta data am spus-o fix impartial. Exact cum am scris, unu.. din Romania, o sa si-o cumpere.. iar atunci cand o vad pe strada, prin orasul meu.. o sa imi intorc capul dupa ea. Nu numai eu, ci si multi altii ca si mine cand o vad prin parcari, pe alei sau ruland elegant si frumos pe strada.
Exact asta am vrut sa exprim, insa mai mult, exact cum am scris UNUL (1 sau cativa) o va cumpara, va fi exlusivist, insa multi or sa zica bine ma e Crysler sau e LANCIA… + ca desii e ceva NOU, totusi e un model sau concept, care e trecut cu mult de varsta maturitatii, Crysler 300C a fost lansat in 2005-2010, are o baza invechita anume MERCEDES W210 care si ea PLATFORMA este destul de invechita 1995-2002 adica de ZECE ANI EMILE, iar E classe a evoluat cu PLATFORMA W211 si acum in prezent cu W212.
Iar eu aici sunt TOTAL IMPARTIAL, o spun cu foarte mare certitudine, ca nu vor vinde… nici pe Romania si nici pe Europa. Asa cred eu, bine ar fi sa ma insel, ca nu am nimic cu LANCIA pardon Chrysler. Ba din contra si eu consider masina IMPOZANTA, MASCULINA, LUXOASA,PUTERNICA, etc. Insa si la nivel mondial vanzarile lui Chrysler 300C au scazut vertiginos mai ales in piata din SUA, apoi in europa, unde are de luptat cu TIOUL GERMAN premium.. deja a pierdut batalia din punctul meu de vedere… Mai ales ca pretul va fi un factor decisiv, o sa vedeti ca or sa puna un pret pe masura, putin mai jos fata de germani, insa la o diferenta ne semnificativa pentru POTENTIALUL CLIENT, care sunt sigur ca o sa isi aleaga un SERIA 5
Iar eu in Romania, aici in orasul meu TURDA si in orasul CLUJ-NAPOCA, nu prea am vazut intr-un nr mare Chrysler 300c, in schimb, E-CLASSE, A6 si SERIA 5 am vazut la greu. Pentru ca masina asta in aceasta clasa se bate. Cel putin atunci cand a fost lansat era alternativa americana pentru piata din Europa, inlocuind un alt Chrysler 300M care si el, a facut acelasi furori la aparite, arta altfel, era ceva diferit fata de GLOATA.
O alta chestie care a fost sub centura
…( Glumesc prietene. ) este da ne bucuram cand mergem cu un MEGANE de 110cp, pentru ca tu nu intlegi un lucru.. aici nu ai unde sa o calci, nu ai unde sa mergi la senzatie. Ai vazut si MEGANE RS 250cp foloseste 27 % din potentialul motorului… in Romania infrastrucutura, viata de zi cu zi, probmeleme, valorile sunt total alandala.
Aici ne doare Emile cand astia pun 6-7 lei pe litru de combustibil, + ca aici odata cu scumpirea carburantului… Romanului i se pune latul la GAT..
Aici nu-i ca si in SUEDIA, oh nu.. acolo pretul la ENERGIE, GAZ, APA, la viata de zi cu zi.. ramane pe un palier constant. Doar aici in ROMANIKA.. odata cu o scumpiere la un astfel de BUN, SERVICIU.. cresc toate. Nu mai vb, ca la noi IEFTINIRI SEMNIFICATIVE nu sunt..doar scumpiri dupa scumpiri, iar tot asa ca si o analiza economica, 1 roman fata de Europa Civilizata cheltuieste aprox 60-80 % din slar pe ALIMENTE si viata de zi cu zi.. asa ca aici azi maine o sa adpotam VW UP
Nu mai vb de V6 si V8 benzina, ca nu are rost… alea is vise.
Tot pe media, un importator important din Romania, vb ca la noi nivelul maxim de cumparare a unei masini personale.. este undeva la 15.000 euro.
Acuma stiu cifrele ma contrazic, ca avem de toate de la X5, X6 si Q7 la Ferrari si Aston si Lamborghini sau alte masini de lux.. si daca ne uitam pe strazi sunt multi care au.. da si o gramda de masini care in Suedia, nu ar mai fi iesit pe strada ca ar fi fost INTERZISE.
O sa vezi tu Emile cam cate Lancia Thesis sau Crysler 300c om avea pe strazi.. sper ca in acest caz TU sa ai dreptate.
Respectele mele !
PS: merg pe 30 de ani !
Ovidiu
October 20th, 2011 at 10:58 pm
14Iar Emile, pentru ultimul coment 100+ si tot nu ar fi de ajuns sa expirme admiratia mea pentru ceea ce ai scris, pentru fiecare cuvintel
.
(MECANIC AUTO). Am reparat Dacii cand eram in practica insa eu la teorie o bubuiam, la practica mai putin.. sa repar practic si sa diagnostichez mai greu pt mine + ca nu au fost conditii sa am de unde invata.. + ca nici ateata masini eu nu am condus
NOROCOSULE !! Trebuia neaparat sa fi Bucurestean si sa te inhatezi cu Arabii
Eu nu le-am reparat, desii am terminat Liceul de MECANIC MOTOARE TERMICE
Dar ca idee vreau sa iti spun, ca asa simt si eu ca si tine, am capacitatea mentala sufleteasca sa apreciez un motor de TRABANT, care isi face treaba.. tot asa precum ultimul BMW M5 care arata si merge in super DRIFT. Sau de la un SR 211 la cel mai cel VOLVO FH16 sau vestitele TATRA
mie imi plac masinile, mai toate, insa le judec in n moduri… de aceea uneori comentez despre o masina negativ (desii am loc in suflet si pentru ea..) exemplu Golf 6 vs 5 sa zic ca e cea mai tare evolutie a lui VW as fi un COLVN cu nasul ROSU
) (acum is pilaf cand ma aude Lucian OT, sau ca Velsatis azi am vazut unu
este cel mai cel REANULT … acum sunt tocana facut de CALATOR)
eh cam asta sunt eu.
Respectele mele !!
Bogdan Cz
October 21st, 2011 at 3:08 am
15Ohhh daaaaaaaa…. Asta da masina…. Abia astept un pret oficial… Sper ca o sa o puna si pe un 3.0 TDI cu cutie automata…
Damian c
October 21st, 2011 at 7:35 am
16Ei bune,nu este prea corect ce spui tu despre fiabilitate.Vezi Fiat Panda si vei avea alta parere.
MCV
October 21st, 2011 at 8:03 am
17Ce s-a gandit el, Marchione (sau cum l-o chema pe bossul Fiat), iaca daca tot am dat banii pe Chrysler sa aranjam putin si propria ograda si s-o primenim cu ceva nou. Zis si facut si uite asa a schimbat brusc macazul la Lancia si a transformat-o in Chrysler pe zona clasei medii si mari, lasand rrestul modelelor in grija Lanciei. Asa se face ca pt. Europa, cu exceptia UK, nu va mai exista oficial Chrysler, ci Lancia, o imensa gura de oxigen pentru premium-ista italiana, care, chiar daca nu va vinde sa rupa norii, va vinde probabil cel putin cat o facea Chrysler pana deunazi. In UK vom ramane cu Chrysler si cu Ypsilon si Delta cu sigla americanilor (penibil as zice). Thema si Flavia (atat limo cat si cabrio) vor aduce vanzari pt. Lancia cat nu a avut in ultimii 10-15 ani, dar, moral vorbind, este un mare bullshit, pt. ca daca 300 arata bine ca si Chrysler, ca si Lancia e un esec vizual de proportii astronomice. se anuleaza practic toata cultura italiana a masinii premium si se importa abuziv un concept american get-beget, fara nicio schimbare. Asa ca nu va faceti probleme de pret, pt. ca nu veti avea cu ce compara Lancia Thema, va fi singura-singurica, fara geamanul 300. Si mai penibil e cand te vei duce la showroom si vei vedea inauntru toata gama expusa: ypsilon, Delta, Flavia, Thema. Nu stiu zau, cum va arata imaginea asta, dar sa fim fericiti, Lancia a fost salvata de la pieire, chiar daca modul in care s-a facut asta este pe usa din dos, cu capul cam plecat.
ProfiBv
October 21st, 2011 at 8:44 am
18Eu nu inteleg, cum de E-Klasse inbunatateste platformele pina la w212, Audi-quattro nu mai zic si Delta integrale dispare.
Nu am nimic cu americani dar chiar avem in Europa tot ce vrem ,doar putere financiara nu.
Eu zic ca nu le va merge desi masina e ok.
ION
October 21st, 2011 at 9:51 am
19va salut!
am avut un 300c diesel automat…super masina,atat ca la noi pe soselele noastre te descurci greu cu el…la cumparaturi,la magazinele mari(nu dau nume,nu fac reclama) ma chinuiam sa intru sau sa ies din parcare cu el…consumul super bun,nu sarea de 8 %)cel putin la stilul meu de condus…ii poti schimba treapta de viteza pur si simplu dintr-un truc al acceleratiei,aproape cand doreai.Cateodata cand eram prea grabit nu mi se parea costisitor sa astept scaunul sa-mi revina in pozitia de condus,la fel si volanul…la modelul meu se retrageau pentru a putea cobori nestingherit(nu stiu daca toate au aceasta dotare).memorii oglinzi,post radio,volan,scaun sofer…in ciuda dimensiunii,pe Posada facea pe masina sport,oricum super masina…amintiri placute!Sunt foarte multe ce nu le-am scris aici…ar fi foarte multe de spus.Si apropo…sa va spun de ce l-am dat?Simplu,m-am despartit greu de el,dar nu-mi mai merg afacerile le fel de bine ca acum 5 ani si…m-am saturat sa dau bani multi statului Roman pe taxe si impozite…la ora asta eram falit din cauza motorizarilor pe care le-am avut pana acum 3 ani!
La multi ani Ovidiu…dar totusi esti mic,sau tanar…cum doresti tu sa interpretezi.Prima mea masina a fost o Dacia 1100 si o spun cu mandrie,cum spunea si EMIL…au fost multe masini prin care am trecut si mii de litri de benzina consumati de motorizarile mari…de V6,placere nebuna sa ma tavalesc pe sub masini,chiar daca afara ploua si curgea apa pe sub mine…aventuri frumoase si de neuitat cand iti asezai fata pe portbagajul unui Cobra,sau portbagajul unui Granada…multe perioade fara griji…acum toate s-au schimbat.Bafta la toata lumea!
p.s. sunt membru A.C.R. din 1980.
bbogdanmircea
October 21st, 2011 at 10:25 am
20Exteriorul chiar daca este identic teoretic cu 300 parca arata mai bine.
Iar interiorul arata intr-un mare fel, is buni italienii astia la ceva asta e adevarul fac niste interioare ca nimeni altii!
Ce e al lor e al lor!
Ar fi fain daca ar fi la pret de Passat dar probabil o sa fie mult mai scump deci nu o sa se prea cumpere.
Pacat de o masina cu un interior atat de fain!
NEC
October 21st, 2011 at 10:44 am
21Domnilor, ideea este una singura: actualul Chrysler 300C / Lancia Thema este un mare salt fata de “vechiul” 300C. Din toate punctele de vedere, mai putin probabil, din punct de vedere al motorizarii diesel : se spune ca actualul motor este unul de origine FIAT ( grupul FIAT ) si nu titratul motor Mercedes V6 ( chiar daca amandoua sunt V6 ). Detin un Chrysler 300C diesel, si sunt de acord cu Ion : merita. Da, platforma este una mai veche de E-klasse, W210, dar “pe vremuri” se faceau masini fiabile si durabile ( uitati-va doar la o Cobra ). Acum, totul este de consum … Marile atuu-ri cu care vine acesta masina Chrysler / Lancia este noul interior, mult mai bine adaptat anilor 2011 ( cel putin asa pare din poze ), cutia automata cu 8 viteze de origine ZF, un nume in domeniul CV – un mare salt fata de vechea cu 5 viteze. Si nu in ultimul rand design-ul mult mai stilat si mai adaptat trend-ului actual. Ca idee, pretul unui 300C in Romania, diesel, nou, a fost undeva in jurul sumei de 36000-40000 EUR (TTI). Sunt sigur ca nu o sa ramana aici, probabil, dar este cu mult sub preturile afisate de concurentii directi : BMW seria 5, Mercedes E-klasse, Audi A6 si altii din clasa mare – apropo : Passat-ul nu este din aceasta clasa, deci nu poate fi comparat. Poate doar ca pret la varianta de 3.2 FSi cu optionale. Actualele motoare diesel par usor mai lenese ca performante fata de vechiul motor Mercedes, cel putin ca si performante dinamice. Personal imi place, mereu mi-a placut stilul inconfundabil si “fara varsta”, usor clasic al lui 300C. Cineva spunea mai sus : cine vrea ceva “altfel”, o sa cumpere acest model. Cu sigla Lancia sau nu, tot un Chrysler ramane …
daniel
October 21st, 2011 at 3:00 pm
22Mi se pare penibil sa compari o masina atat de eleganta , inconfundabila plina de rafinament cu un passat. Dai dovada de lipsa de cunostinte elementare in domeniul auto si mult cocalarism. Aviz @bbogdanmircea si ceilalti.
KLAUSS
October 21st, 2011 at 3:30 pm
23Conduc o Lancia Thema de mai bine de un an ,varianta din 94 de 2000 cc pe benzina. Super multumit. Fiabila cat incape. Cei care au condus asa ceva stiu ce zic. Daca as avea bani as cumpara noul model cu ochii inchisi. De cand am auzit ca apare zilnic am cautat informatii despre el. Pentru cei care nu stiu sa nu mai compare unele masini italiene de prin anii 80 care au avut unele probleme cu cele de dupa 94-95 care se comporta perfect. Faptul ca o masina italiana are si componente nemtesti nu o face mai putin italiana. Componente bosch se gasesc in toate masinile fabricate in europa si nu e nici o problema. Cu cutiile de viteza e aceeasi poveste. Cred ca sa face prea multa teorie inutila in legatura cu sigla de lancia pe masina asta. Este ilegal cumva? Masina se numeste Lancia Thema pentru ca e voie si are ceva italian in ea. Cui nu-i convine sa-si cumpere ce vrea muschii lui. Cat au detinut nemtii firma americana se vede ca au facut . Bravo lor si pentru atat. De Cand au venit italienii se misca ceva mai bine si au fost salvati de la faliment. Ce vreti mai mult de atat. Pentru inceput e perfect. De combinatii de astea o sa mai auzim de acum inainte si nu o sa ne mai mire atata. Altceva nu auzi decat ,,CHRYSLER CU SIGLA DE LANCIA,, mare tragedie. Terminati cu prostiile. Modelul asta a fost dezvoltat si imbunatatit de cand au intrat italienii pe felie. Nu faceau americanii asa interior si exterior never… Sa auzim de bine si viata lunga noului model!
calator prin europa
October 21st, 2011 at 3:42 pm
24BATRANUL LANCIA CRED CA INVIE DE FERICIRE CU ACEASTA MASINA DUPA CE GOLANII AMERICANI L-AU FALIMENTAT IN DORINTA LUI DE A CUCERII AMERICA CU ALE LUI MASINI. SUCCES SAU INSUCCES ?? DEPINDE DE CAT BINE BAIETII DE LA MARKETING VOR STII SA EXPLOATEZE CALITATILE ACESTEI MASINI RETEA DE DISTRIBUTIE ARE SLAVA DOMNULUI.AU MAI FOST MASINI CARE DUPA UN FACELIFT AU FACUT VANZARI BUNE DESI LA INCEPUT NU SE UITA NIMENI LA ELE !! SIGUR CA SI EU SANT MAI PURIST SI AS FII PREFERAT AMERICANII CU 300-TELE LOR SI ITALIENII CU ALTCEVA ..DAR ASTA ESTE ,EU LE UREZ SUCCES MASINA ESTE ORICUM MAI DELICATA CA 300-c UL .EU O VAD CONCURENTA LA AUDI!!!
FlorinC
October 21st, 2011 at 4:11 pm
25@daniel: comparatia intre Thema si Passat nu e penibila, atunci cand incerci sa evidentiezi pe “asa da” fata de “asa nu” (sau “ne-am saturat, ceva nou, va rugam”).
bbogdanmircea
October 21st, 2011 at 4:21 pm
26@daniel
Credeam ca expresia cocalar era asociata cu unele BMW-uri de prin anii 90.
Nu stiam ca si Passat se incadreaza aici. Sau sunt strugurii prea acri?
Eu ziceam de o comparatie, normal ca interiorul la Lancia este mult peste, dar exteriorul e la fel de anost.
Probabil ca peste vreo 3 ani o Lancia de asta va costa SH cat un Passat de aceeasi varsta deci da se pot compara.
ION
October 21st, 2011 at 4:34 pm
27imi cer scuze…nu ma pot abtine…
DOMNILOR…aici avem ceva pur AMERICAN,chestia cu interiorul este un fel de CUSTOM pentru LANCIA…cand privesti tot ceva AMERICAN vezi.Cand am spus PUR m-am referit la aspectul exterior,nu la platforma,motor,cutie,asamd.Aici avem un stil putin RETRO cu imbunatatiri.Geamurile cu deschidere mica pe lateral imi plac cel mai mult si de ce nu …VOLUMUL!
emil
October 21st, 2011 at 6:15 pm
28Domnilor, oameni buni, chiar nu intelegeti un lucru elementar! GLOATA din “estul europei” nu va cumpara decat Passat, Megane si Astra, ca pure exemple, iar eu nu pot decat sa ma bucur. Gloata de care vorbesc nu va cumpara niciodata masini precum aceasta, ori Volvo, Alfa sau Mitsubishi, iar ca pure exemple. TEDEI made in germanyyyyy e the best frateeeeee!!!! Cum sa cumpere cineva axat pe Golf sau Seria 5, o masina cu un design unic? E precum oile si magarul!!!! Gloata reprezinta oile, iar magarii sunt Alfa,Volvo, Crysler, Dodge, Infinity si Lexus. La mai mare oitelor!!!!!
calator prin europa
October 22nd, 2011 at 2:01 pm
29Emil nu doar est europenii … in general toti cumpara ,, asa ”din nestiinta sau …. bine macar ca noi ceilalti avem inca de unde alege ceva deosebit.
ION
October 22nd, 2011 at 3:13 pm
30cateodata…MAI MEREU,mi-as fi dorit sa ma fi nascut in AMERICA!!!
ION
October 22nd, 2011 at 3:14 pm
31NICIODATA UNII DINTRE NOI NU VOM ATINGE O MASINA ADEVARATA!!!
Ovidiu
October 22nd, 2011 at 8:41 pm
32Vedeti domnule ION, de ce fraza mea intr-unul dintre comenturi “V6 si V8 BENZINA aici sunt VISE !”… chiar daca sunt mai tanar
Stiu ca acel Chrysler 300c a fost o experienta de neuitat, stiu ca sunt numeoroase V8 uri made in SUA care fac inima unui PETROLIST sa vibreze si sa tica in cu totul alt ritm… Si da aveti dreptate, multi nu o sa atingem o masina adevarata.
Respectele mele !
ION
October 22nd, 2011 at 8:55 pm
33frumoase vorbe…
de asemeni…respectele mele!
calator prin europa
October 22nd, 2011 at 9:54 pm
34Adica ce inseamna o masina adevarata?? Una peste alta nici aceasta masina nu prea este americana cu exceptia unor motoare ea ale toate calitatile unei masini europene cutie platforma tehnica un pic de retus ,,a la lancia” si un interior mai european !Cum nu o vom atinge niciodata?? eu chiar mi-as dori una !! si sincer este usor sa intri intrun show-room fiat sa o atingi !! sigur ca nu are liniile rotunjite ale celorlalte modele din gama dar este o referinta …un fel de solenza pentru dacia logan un model ieftin printre gigantii cu pretentii la clasa mare . Eu sper ca acest 300C sa cunoasca o revigorare vanzarilor cu noua infatisare .Lancia merita revansa americana!!
Ovidiu
October 22nd, 2011 at 10:21 pm
35Nu ai inteles Calatorule, aici vb despre V6 si V8, masini de sute de cai putere.. care au farmecul lor, masini atat de la genul muscle car pur american, cat si la un v8 european sau orice alt motor.
.. la noi nu vezi ca sunt aia care spun.. am POLO, CORSA, MATIZ, TICO, masina senzationala trage de rupe.. 
Insa diferentele sunt de senzatie, unul din SUA suna zgomotos, pe cand un Mercedes S classe V8 6.3 biturbo suna mult mai fin, mai silentios…
Dar Atnetie, mie oricare imi plac.. ca si V8-le made in Europa, suna ok !
Iar sa “atingi una”, este metafora. Domnul Ion se poate lauda ca a condus-o un anumit timp, a facut cred un nr de km.. a simtit-o, a profitat de luxul oferit, de confort, de puterea motorului, s.a.m.d.
Insa la noi cati vor avea astfel de motoare de capacitate maxima, motor cu arhitectura V8 BENZINA, care sa ragneasca precum un LEU
Respectele mele !
ION
October 23rd, 2011 at 2:36 am
36ms.Ovidiu…ai inteles perfect ce am vrut sa spun,probabil pentru ca a fost un dialog intre noi…cei din afara nu au inteles interpretarea cuvintelor.La masini adevarate si la AMERICA…m-am referit la toate bijuteriile lor,motorizari bestiale,consum de 20%,chiar si 30%…m-am referit si la un cap tractor demential cum vezi doar in filme…numai putere si crom.Unde ai sa atingi vreodata Calatorule asa ceva???Cate COUGAR,BRONCA,CROWN,CAIMAN,COBRA,MAVERICK,GT,THUNDERBIRD,MUSTANG,GTO,FIREBIRD,CAMARO,BERETTA,CHALLENGER,VIPER,si multe altele???Trebuie sa recunoastem…cand privesti un CHRYSLER,nu vezi altceva decat o masina AMERICANA ca design…am mentionat mai sus…nu fac referire la platforma sau altceva,ci strict la IMPACTUL CU OCHIUL!!!
Cusmana
October 23rd, 2011 at 9:08 am
37Un rahat american care nu are nici in clin nici in maneca cu Lancia
calator prin europa
October 23rd, 2011 at 12:46 pm
38Da acum am inteles …trebuie sa il conduci. …. pai este simplu te duci la un dealar si ceri un test drive!!! de vazut si atins domnule Ion in calatoriile mele am si vazut si atins cateva din numele enumerate de dumneata ,surprinzator unele modele le-am vazut in europa si nu in america . Sigur ca acest lancia nu este de cat un 300C care culmea imi place si mai mult de cat versiunea crysler care oricum nu era foarte americana .Sincer motorul diesel este de mercedes cu ce ar fii diferit de unaltu european?? 300C cu exceptia modelelor JEEP a inregistrat cele mai multe vanzari pentru un automobil american mult peste SAAB-UL 93 AMERICANIZAT NUMIT BLS. In plus nu cred ca vom intalni aceasta lancia cu motorizarea pe benzina si ceace nu stie foarte multa lume in ziua de azi sunetul …da sunetul este ,,oferit ” de ingineri(special antrenati in asta) care pot sa dea doua sunete diferite pentru doua …continente.sau doua masini!!
ION
October 23rd, 2011 at 12:54 pm
39calatorule…tot respectul…cati crezi ca au avut si au anumite posibilitati?
sa recunoastem…ce vedem noi pe sticla,prin anumite filme…mi-a fugit chiar acum mintea la un film cu Stalone…cand isi punea el un vultur sau ce era el in botul unui cap tractor…e…ce mai ai de zis,ai pus mana pe asa ceva?
calator prin europa
October 23rd, 2011 at 2:46 pm
40Domnule Ion daca ai posibilitatea sa calatoresti poate ai si posibilitatea achizitiei unei astfel de masini (eu nu am),oricum ideia unui drive test este abordabila in plus sant suficiente masini americane in europa sa nu ramai prost .Nu cred ca posesorul unui muscle -car american sau camion daca il abordezi sa nu vrea sa se laude cu bijuteria lui !!!! apoi domnule daca esti si mut si sarac si fara putin tupeu si fara impresionabilele cunostinte auto (despre marca si model in special) , nu ai cum sa ,,atingi” nici o masina . Cati dintre impatimitii automobilului stiu ca unu din factorii falimentului LANCIA a fost datorat neseriozitatii colaboratorilor americani atunci cand sa dorit pornirea fabricatiei pe noul continent??? Eu cred ca modificarile aduse masinii odata cu designul o fac sa para mai europeana de cat era 300C , ma astept ca sigla lancia si utilizarea retelei fiat sa impulsioneze vanzarile mai mult ca oricand .
Bogdan Cz
October 23rd, 2011 at 3:56 pm
41Vad ca s-a aprins rau discutia… Dane ai inflacarat sufletul oamenilor cu Lancia ta americana
)
ION
October 23rd, 2011 at 3:57 pm
42nu am inteles ce ai vrut sa spui cu …mut,sarac,cunostinte marca-tipul…sau nu gandim la fel__!!!
Totusi nu ma intereseaya nici de ce este Obama Presedinte…ma intereseaya doar ce imi place sau ce vreau…nu trebuie sa stiu daca la constructia unui GTO a fost si nea vasile la serviciu sa-i stranga un surub…sau ca a dat faliment HUMMER pentru a-mi place ceva,sau sa-mi doresc ceva.
Da am un Mustang si o Cortina…dar imi doresc exagerat de mult un GTO.
Cu respect!
ION
October 23rd, 2011 at 3:59 pm
43am uitat sa precizez…din 69 si 71
calator prin europa
October 23rd, 2011 at 8:45 pm
44Domnule Ion …John vroiam sa spun ca daca vezi o masina pe strada poti sa te intretii cu propietarul ..ai libertate sa faci asta
eu nu mam sfit sa vorbesc cu un mandru propietar de arnage desi conditia mea financiara este mult mult jos .Noi nu vorbim in cazul de fata de o masina tipic america,nu a fost niciodata de cat ,,ceva american ” masina a fost proiectata in era mercedes a lui crysler asa ca nu poate fii foarte american nu stiu daca au facut modificari la esapamente ca la altceva pe parte tehnica nu cred sa mai fii facut sigur ca designul inca este foarte american iar europenizarea tehnica este un atu in europa. eu am o vorba ..nu iti place nu il cumperi nu il testezi ..Ca un mandru propietar de masini americane nu ai avut curiozitatea sa testezi 300C ???? este de foarte multi ani in romania daca ai bani il cumperi daca nu mai astepti oricum versiunea cosmetizata de lancia va fii mult mai buna…parerea mea.
ION
October 24th, 2011 at 11:07 am
45am intrat mult mai profund in gandirea mea…am spus ca nu mai imi merg asa de bine afacerile,de unde probabil chestia cu saracia si faptul ca nu am un GTO…dar sa stii ca ai dreptate in explicatia ta Calatorule…foarte multi au intrat in vorba cu mine cand am iesit cu “respectivele” pe strada,cativa mi-au facut si oferte…totusi nu le voi vinde niciodata.Cand mi-am cumparat 300c a durat maxim 3 ore pana cand am plecat cu el,a fost ceva frumos…a fost ceva de genul …mai imi trebuiau fix 14 milioane vechi,a trebuit sa ma duc 180 km dupa ei (acasa).Pentru achitarea integrala si pe loc,am avut o reducere destul de frumoasa pe vremea aceea…38 milioane.Interiorul la noul model este dragut…dar grila radiator imi placea f. mult a vechiului model.
P.S. dupa 4 ani si 120k am pierdut la 300c 60% din pret la vanzare.
Bafta la toata lumea!
calator prin europa
October 24th, 2011 at 5:54 pm
46Domnule Ion asta este viata mereu se pierde la o masina noua sau veche (daca nu este serie limitata) pana sa imi cumpar prima mea masina noua(cu adevarat moderna) ma bucuram cand auzeam de depreciere.Sigur ca o masina precum 300c cu o depreciere de 60 % detinuta de un om grijuliu este mereu o afacere buna si intereseaza oricand . Eu te inteleg pe dumneata fiind inteleg un iubitor al americanelor dar asta este viata si industria globala si daca 300C-ul cosmetizat intro lancia va fii mai ieftin si mai bun ,mai usor de intretinut hai sa il acceptam asa nici eu nu sant incantat dar decat sa nu se mai fabrice si sa nu ne mai bucuram de el mai bine asa …poate termin si eu casa sa ma bag la unu. astept versiunea combi!
ION
October 24th, 2011 at 9:19 pm
47din cate stiu,”vechile” modele nu aveau spre comercializare in Romania si combi…poate acum da.Multumesc pentru aprecieri…sincer am dat-o unui proaspat casatorit,era foarte incantat de starea ei…rezerva nefolosita niciodata,doua randuri de anvelope,in ciuda a 4 ani si 120k mirosea la interior a nou…practic eu l-am invitat sa se uite si la motor si portbagaj(nu-l interesau deloc).Tot timpula zambit…dupa o saptamana cand i-am dat certificatul fiscal,pot spune ca radia de fericire.I-am dat-o cu drag.
Iubesc Americanele de mic copil…de la 5 ani si ceva…si nu-mi va lua nimeni si nimic aceasta iubire(o voi lua cu mine).
Va pup pe toti si va multumesc ca m-ati suportat!
Ovidiu
October 24th, 2011 at 9:44 pm
48Ohh ce nu fac prietenii pentru un Budweiser, rece-usor aburind (doar nu a-ti crezut ca veti scapa asa de usor)
!!
calator prin europa
October 24th, 2011 at 9:47 pm
49Domnule ION apreciez parerea avizata a unui cunoscator al automobilelor si fenomenului auto american mai sant cateva topicuri cu tenta americana pe aici si oricum ofensiva producatorilor americani abea incepe pe batranul continent Eu va inteleg nemultumirea ,urmatoarele modele care vor fii comercializate vor fii mai europene si vor pierde din spiritul care le-au facut celebre sau ….au fost ridiculizate ,din pacate
FlorinC
October 25th, 2011 at 8:26 am
50@Ovidiu… sper ca te referi la Budweiser de Cehia, nu la BUD “pipi-de-iapa” de USA.
Ovidiu
October 25th, 2011 at 3:06 pm
51FlorinC, eu numai pe cea din SUA o stiam.. asta din reclame si afise pe la tv, in filme si de pe net
!! Important este sa fie BERE MADE IN USA, sa o servim rece, alaturi de prieteni, asa cum o fac cei de acolo, cand se plimba cu un V8 Muscle sau cu vre-un Chopper 
Sa vezi muntii, vaile, orasele zgarie nori, dar si marea.. pentru ca au un relief.. foarte bogat si ai ce vedea.
Numai bine !
calator prin europa
October 25th, 2011 at 4:38 pm
52Cred ca cel mai mult vei avea nevoie de bani pentru benzina sa poti vedea tot relieful ….ca america este mare!! macar aici Domnu ion avea dreptate …este o lancia cu motoare ..deosebit de mari pentru o italiana de rand.
KLAUSS
October 25th, 2011 at 4:57 pm
53Waw ,cate discutii si cata pasiune a starnit masina asta. Ma bucur la culme. Sa vedeti cand o sa apara pe strazi… E inconfundabila. Va fi recunoscuta de la distanta si asta cred ca e un atuu pentru ea. GO LANCIA…GO!!!
Dan
October 25th, 2011 at 6:59 pm
54Am vazut noul Chrysler 300C pe langa Calea 13 Septembrie, prin spate. Cu numere americane
RSS feed for comments on this post · TrackBack URI
Leave a reply
Scriu si la:
Recent Posts
Recent Comments
Citeste pe e-mail
Categories
Archives
Pages
Meta
Motorstory.ro - blog, stiri auto, discutii despre masini. Motorstory.ro foloseste WordPress si tema BloggingPro