Noua Lancia Thema – American cu cetatenie italiana

Cum Chrysler a ajuns pe mana italienilor de la Fiat, vom mai vedea niste modele surprinzatoare prin gamele celor doi constructori. Dar, de departe, cel mai interesant este noua Lancia Thema.

Italienii n-au facut practic nimic pentru masina asta, care este un Chrysler 300C cu sigla Lancia. Dar o vor vinde sub un nume care tine mai mult de istorie, Thema.

Oricum, era cel mai potrivit pentru acest nou model care devine cel mai luxos produs vreodata de Lancia. Si cel mai scump, evident.

Lancia Thema art1 Noua Lancia Thema   American cu cetatenie italiana

Lancia spune ca noua Thema ia ce este mai bun de la ambele culturi. Dimensiuni si stil american la exterior si finete si lux italian la interior. Asa si este, italienii au lucrat putin interiorul pentru a-l apropia de atmosfera europeana.

In rest, motorizarile sunt pe masura dimensiunilor si pretentilor masinii. Se ofera un motor pe benzina V6 de 3,6 litri si 286 CP, cuplat la cutia de viteze automata cu 8 trepte, de provenienta ZF, dar se mai ofera si un V6 de 3 litri, turbodiesel, oferit in doua versiuni de putere: 190 CP si 239 CP.

Lancia Thema art2 Noua Lancia Thema   American cu cetatenie italiana

Motorul pe benzina, cu 286 CP afiseaza cele mai bune performante dinamice: 0 – 100 km/h in 7,9 secunde si 240 km/h viteza maxima, consumul mediu fiind de 9,4 litri/100 km. Dieselul de 190 CP este cea mai economica versiune. Duce noua Lancia Thema pana la 100 km/h in 10,1 secunde, viteza maxima este de 232 km/h, iar consumul mediu oficial este de 7,1 litri/100 km. Acelasi motor, dar cu 239 CP, propulseaza maxima pana la 100 km/h in 9 secunde, in conditiile aceluasi consum mediu ca si versiunea de 190 CP.

Lancia Thema art3 Noua Lancia Thema   American cu cetatenie italiana

In fine, o masina frumoasa, americana, pe care abia astept s-o testez. Face parte din categoria celor pe care nu le-as cumpara niciodata, dar pe care le-as conduce periodic, cu placere, fara sa ma plictisesc.

Apropo! La nivel de fiabilitate, masinile germane si cele italiene sunt plasate la extreme, corect? Ei bine, iata ce avem aici. O platforma la origini germana (un vechi E-Klasse) pe o masina americana, acum cu sigla italiana. Frumos, nu?? :))

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.