Pe toatele canalele de stiri se discuta despre accidentul lui Serban Huidu, soldat, din pacate, cu 3 morti.
Unii au dat-o-n chestii penibile, gen zodii, semne astrale si alte prostii, de parca s-au aliniat planetele in asa fel incat Huidu sa faca accident in secunda aia, in locul ala.
In fine, e persoana publica, e criza de subiecte, hai sa intoarcem pe toate partile un accident rutier cum se intampla in fiecare zi in Romania, dar nu in fiecare zi cu vedete la volan.
S-a discutat mult si despre cele doua masini implicate, Logan si Mercedes ML, s-au amintit rezultate la crash test, cum ca Mercedes-ul are 5 stele, iar Logan doar 3 stele. Inutil. In locul Loganului putea fi orice compacta de 5 stele si consecintele impactului ar fi putut fi la fel. Pentru ca niciodata, dar niciodata (!) nu poti fi la fel de bine protejat intr-o berlina de sub 1.000 kg, cand te loveste un SUV de 2,2 tone. Nu prea mai conteaza stelele EuroNCAP in situatii de-astea. Deci, nu, nu suntem egali pe sosele.
Etichete: accident, accident Serban Huidu, Dacia Logan, Mercedes ML, Romania, Serban Huidu, soferi inconstienti, Trafic
41 comentarii pe acest articol
MCV
October 17th, 2011 at 4:50 pm
1Presa romaneasca reflecta constant nivelul de educatie al acestui popor, de altfel, foarte credincios… Asa ca, sa nu ne mai miram ca in presa apar astfel de subiecte, intoarse pe toata partile si inflorite ingrozitor si fara relevanta, pentru ca asta vrea publicul, asta vrea romanul. Aici la noi subcultura si preconceptiile sunt fenomen de masa si e si normal avand in vedere nivelul de indoctrinare religioasa, care, peste toate, spune multe despre noi, despre cat de inapoiati si ingalati mental suntem, despre credintele si babismele care ne inconjoara la tot pasul si cat de mult ne place sa clevetim despre orice si oricine. Eu nu ma mir si ma astept ca acest subiect sa fie cel putin o luna-doua, capul de afis al tuturor mediilor tiparite sau on-line, necontand pana la urma tragedia si nenorocirea prin care trec toti cei implicati in accident.
emil
October 17th, 2011 at 5:04 pm
2Niciodata nu vom fi egali pe sosele. Aceste tragedii ar putea fi evitate daca ar exista respect in trafic. Din pacate in Romania acest tip de eveniment este la ordinea zilei din cauza faptului ca nu reusim sa ne controlam pornirile, nu reusim sa ne stapanim nervii iar atunci cand se intampla astfel de accidente, smecheria, prostia, indiferenta, palesc in fata durerii si parerilor de rau. Pacat pentru asemenea tragedii care se intampla datorita junglei numita ROMANIA. Nu mai conteaza ce masini sunt implicate, nu mai are rost sa despicam firul in patru, putea fi acel Mercedes vs camion de 40T si rezultatul ar fi fost acelasi. Ideea pe care o am in cap la acest moment, vis a vis de accident, este ca Dacia ramane in continuare un ” SICRIU AL VIILOR” si spun asta pt ca majoritatea accidentelor produse cu masini Dacia, au urmari tragice.
Dorel
October 17th, 2011 at 5:08 pm
3Acest accident este o consecinta directa a ignorantie guvernantilor la nivel european. Un sistem coordonat de GPS care sa limiteze viteza in functie de sectorul parcurs – impus prin lege ar reduce dramatic numarul accidentelor fatale!
Ovidiu
October 17th, 2011 at 5:42 pm
4Acest accident, este un banal accident auto, tot asa se intampla cu zecile pe soselele patriei noastre, iar ca autoturisme implicate in accidente.. sunt de toate tipurile, cu toate stelele posibile si imposibile. TIR, TRACTOR, TREN, AUTOTURISME, MOTOCICLETE, BICICLETE, PIETONI…
Daca era nenea Ion, care a produs tragedia, fiti siguri ca nu era asa tam-tam. Insa dat fiind personajul implicat in tragedie, presa isi face si ea datoria si profita de acest subiect. Acum ca subiectul pe tv si in presa ajunge si la forme ridicole, de prost gust, aia e o alta problema.
Pe mine ma deranjeaza, fara sa acuz sau sa fiu un justitiar.. ma enerveaza comenturile de genul “sa fim alaturi de SOFERUL implicat in tragedie, sa il sustinem, sa fim ingaduitori, vai au miau…”
Dar de cate ori nu au aratat accidente grave, tot precum este aceasta tragedie, comisa de un sofer oarecare, pe care multi au inceput sa il catalogeze drept CRIMINAL, INCONSTIENT, etc..
Cip
October 17th, 2011 at 5:56 pm
5Dan, imi pare rau dar tin sa te contrazic. Daca in locul Logan-ului era o masina de 5 stele NCAP rezultatul era cu totul altul, in nici un caz nu se lasa cu decedati. Pentru a intelege toata lumea care-i treaba cu Euro NCAP urmariti linkurile de jos (daca apar) si puteti observa diferentele intre Dacia Logan (3 stele), Renaul Megan (5 stele), Ford Focus (5 stele), W Golf (5 stele).
Lasand la o parte nebunia, prostia etc. a celor cu masini “tari” si luand in considerare ca sunt si oameni intregi la minte care conduc aceleasi masini cu simt de raspundere, pot spune ca Logan-ul e singura constanta care a distrus viata tuturor implicati in accident.
Avand in vedere tragedia celor implicati in accidente de acest tip, ma ia groaza cand ma gandesc ce vanzari semnificative a avut Dacia Locan in Romania si nu numai.
http://www.euroncap.com/tests/dacia_logan_2005/221.aspx
http://www.euroncap.com/tests/renault_megane_2008/337.aspx
http://www.euroncap.com/results/ford/focus/2011/430.aspx
http://www.euroncap.com/results/vw/golf/2009/354.aspx
Lucian OT
October 17th, 2011 at 7:09 pm
6@ cip SUNT SUTA LA SUTA DE ACORd CU TINE !
Mi se pare aberan sa vb despre Logan ca despre o masina din segmentul compact cu 5 stele !
Eu am vazut un accident cu un X6 si un renault Laguna care s-a intamplat similar si cei din Laguna au plecat pe picioare de acolo si mai mult masina avea doar segmentul motorului facut zob si restul era oarecum intact , cel putin celula pasagerilor era neatinsa au putut sa deschida usile sa iasa de acolo !
Principalul motiv pentru care o masina nu ar trebui sa coste sun 8000 de euro este chiar asta !
Bafta si sanatate !
emil
October 17th, 2011 at 7:32 pm
7Dimineata am reusit sa vad pe net minunatul canal Realitatea!!!!! Invitat la telefon era cel mai cel mai cel mai pilot de raliu roman, adica “nea Titi” care a inceput cu verzi si uscate exact cum il stim. A spus dumnealui ca la 30kmh, daca se ciocnesc frontal doua masini care circula cu aceeasi viteza rezultatul e moarte sigura nu neaparat din cauza deformarii masinilor, cat mai ales datorita faptului ca se disloca organe interne bla bla bla. Eu intreb in acest caz, cum pilotii de F1, Nascar, Raliu supravietuiesc dupa ce sunt proiectati prin parapeti la 300kmh, trosniti si de alte masini ( nascar) sariti prin prapastii si dupa multe tonouri in raliuri si etc? Raspund tot eu: vrajeala maxima domnilor! Masina face totul! Cativa cm in plus la deformare fac diferenta intre maini sau picioare retezate, abdomene strapunse de obiecte straine, socuri provocate de diferite componente ale bordului, plafonului, stalpilor, volanului, etc etc. Cu siguranta, altul ar fi fost deznodamantul daca in locul Logan-ului era o alta masina chiar mai veche dar cu portiuni deformabile absorbante de socuri mai mari decat ale Daciei. Concluzia e simpla: atunci cand cumpara masini, unii oameni uita cel mai important aspect:VIATA . Tot ceea ce conteaza e sa fie cat mai ieftin, sa consume cat mai putin,iar pivotul si amortizorul sa coste impreuna cat un carton de oua si doua cutii de pateu. Asta e judecata unora care au uitat proverbul ” suntem prea saraci sa cumparam lucruri ieftine si proaste”. Asta inseamna LOW COST.
Ducu
October 17th, 2011 at 8:00 pm
8@Emil, masina nu mai este de mult un lux, ci este o necesitate.Iar daca la salariile din Romania nu toata lumea isi permite Volvo sau mai stiu eu ce masini de zeci-sute de mii de Euro cu nivel de siguranta ridicat , nu inseamna ca nu pot sa circule cu Logan .La pretul unui Logan gasesti masini second cu multiple uzuri si multe cu aceeasi siguranta la impact (atat se putea la vremea lor).Aici mai intra si ghinionul,putea sa fie cu o masina din clasa mini cu 5 stele Ncap si tot asta era rezultatul.
Ovidiu
October 17th, 2011 at 9:32 pm
9Eu am mai scris-o pe aici VREAU UN TOUAREG V6 TDI FULL OPTION, iar daca se poate imi doresc sa imi pun si acel grilaj de metal in fata lui.. asa cum era mai demult odata voie, ca masinile 4×4 sa aibe grilajul ala de bari de fier. (chiar si la aro erau asa, iar ulterior legile din europa au interzis utilizarea lor)
adica undeva pe la 80.000 Euro. Acum ideea este cine ma sponsorizeaza ? atat pentru al achizitona, cat si pentru al exploata???
Din pacate un Touareg incepe undeva de la 44.000 Euro pretul de BAZA, iar eu il vreau full
+ ca tot asa le doresc la cat mai multi dintre voi.. 4×4 la greu, cu roolbar in interor si in exterior.. si nspemii de asigurari de VIATA.
Cat despre Dacia, aceasi poveste precum in cazul altor si altor masini.. Nu cred ca ii mai special un alt automobil in cazul in care e sa se intample.. se intampla.
Respectele mele !!
Lucian OT
October 17th, 2011 at 9:45 pm
10@ Ducu – Tie si intr-un tanc ti-ar fi frica bag de seama !
Ce ineptie ” daca e sa se intample se intampla” cum ai ajuns la concluzia asta si mai exact ce vrea sa insemne ?
Adica daca e sa faci accident o sa faci accident? Sau cum ! si ce legatura are soarta ,cred ca la asta te refereai, cu capacitatea unei masini de a te proteja ?
emil
October 17th, 2011 at 9:51 pm
11@Ducu. Pot sa pun pariu cu tine chiar daca nu e frumos, ca orice masina construita intre 1990-2000 ca exemplu,( Audi A4 sau A6, Bmw seria 5, Mercedes C sau E, Opel Vectra, VW Passat sau Golf, Mondeo sau Focus) si cate si mai cate, asa cu 10-15 ani vechime, la un impact frontal cu o Dacia Logan noua ori Duster, le poti considera castigatoare pe cele enumerate. O masina din cele enumerate poate fi gasita cu un rulaj de 150000km la un pret de la 2000e pana la 6-7000. Daca tie-ti inspira mai multa incredere o Dacia Logan noua decat orice alta masina “gandita” cum trebuie la vremea ei si nu gandita ca un Low Cost, e problema ta. Si chiar e o problema. Frane, directie, stabilitate, greutate, airbag, abs, toate acestea impreuna creeaza SIGURANTA. Eu prefer sa conduc ca pur exemplu, un Audi A8 fie diesel sau benzina, indiferent cat consuma si cat costa intretinerea, de prin 2000, decat o Dacia Logan, Sandero ori Duster. Daca tie ti se pare admisibil ca atunci cand construiesti o masina in 2010 precum Duster care la testul de franare efectuat la 130kmh, facut in paralel cu VW tiguan, in momentul in care VW-ul s-a oprit, DACIA DUSTER A TRECUT PE LANGA VW CU 50KMH !!!!!!!!!! PRIETENE!! despre ce discutam aici? Despre masini din 2010 sau despre ARO 244? Asta inseamna LOW COST fara sa te superi pe mine. Inseamna gunoi! Nu spun ca nu merg motoarele si cutiile ori articulatia 300000km!! Spun ca viata e mai importanta decat orice “consum de 5% sau consumabile ieftine”. Spun ca Renault isi face propriile masini la standarde actuale, si la amarati vinde ” SICRIE PT OAMENI VI” Asta incerc sa spun. Cati dintre posesorii de Logan, acum cu stirea asta, au parul ridicat pe maini si ii trec fiorii? Foarte multi. Accidente au fost, sunt si vor mai fi. Daca nu incercam sa ne protejam pe cat posibil, e alegerea noastra. Nu crezi ca ar fi fost alt deznodamant daca in locul Logan-ului era un Mondeo, un Passat ori un Bmw seria 5 de maxim 4000-5000e? Nu ti se pare ca masina aia nu a reusit sa salveze macar o viata din trei? Scapa oameni din accidente aviatice uneori. Pai cu cata viteza putea sa conduca Huidu in acea zona? Ca doar nu mergea pe zapada cu 200kmh! Ideea e ca prea se alege praful de Dacia in mai toate accidentele pe care le vedem. E o masina de tot rahatul la capitolul siguranta. Asta e parerea mea si nu-mi voi cumpara niciodata Dacia in vecii vecilor si daca ar fi sa fie ultima masina de pe Pamant. Orice altceva. Rusine Renault pt ceea ce produci in Romania. Pacat de oamenii din Romania ca sunt obligati de un sistem gresit sa accepte toate mizeriile.
emil
October 17th, 2011 at 10:18 pm
12Si mai spun un lucru. Romanii au fost fortati sa cumpere Dacia din cauza legilor. Romanii nu sunt prosti. Au mers 30 de ani cu Dacia.Le-a ajuns. De ce sa nu incerce si altceva? Nu le-ar fi placut romanilor sa circule cu Bmw ori Mercedes in loc de dacia? Mai ales ca ne stim cum suntem ca natie si ca ne place sa ne falim. De ce nu au vandut toata productia de Logan in vest, fratilor daca tot e asa cerere? Ca eu tot aud ca in “lumea civilizata” e plin de Dacia dar eu le numar pe degete de cand se dezbat aceste subiecte. Unde sunt sutele de mii de Dacii vandute la extern ca eu nu le vad? Vad in schimb cifre peste cifre cum ca Dacia face si drege. Face pe dracu fratilor! Soselele sunt pline de Opel, vw ,kia, audi, si ici pe colo se mai zareste cate un cotet romanesc. Daca tot era cerere asa de mare la export, de ce nu ne-au lasat pe noi in Romania sa ne umplem de Bmw si Vw si sa vanda Dacia afara? Asta e! Plangea o natie intrega ca nu are acces la masina nationala! Ei si? Asta e, inghiteam in sec si ne vedeam de drum mai departe fiecare cu ce avea. Mai cu un diesel, mai cu un Gti, mai cu un v12 si tot asa. Ca oricum cu poluarea nu avem nicio treaba!
Ovidiu
October 17th, 2011 at 11:11 pm
13Emile, pana acum am fost impartial.. si asa o sa si ramana, dar tin sa iti atrag atentia la ceva. La ceva ce apare pe ecrane in momentul acesta.. pe tv, se discuta de MERCEDES ML, masina de 7 stele, cu ESP, EBD, TCS, ASR, 12mii de aerbeguri, si n alte sisteme de siguranta inclusiv tablarie de 1000 de stele.. cum ca a DERAPAT, bineinteles la viteza normala de 30-50 km la ora.. si o busit un HARB DE LOGAN.. de 3 stele, in acelasi conditi a mers normal
Prieteni buni, nu comparati X, Y, Z.. pentru ca nu are rost.. V-am spus, sunt TIR uri, Autobuze, Tractoare, Trenuri, si NSPEMII DE AUTOTURISME.. unele mai bune, altele mai rele… uneori scapi alteori nu scapi… Iar logica e simpla.. exact cum scrie DAN in articol.. nu suntem EGALI. Asa ii facuta LUMEA ASTA !!
E absurd ca eu care conduc un ML de 100.000 Euro, sa il injur pe unu care va conduce un VOLSWAGEN UP… si/sau sa ii arat lui ala.. cum intru in el la 50 km la ora.. si il fac TOCANA…
Tot asa este diferenta intre o masina si alta masina, de morti, de astfel de probleme grave, tragedi.. sa ne ferasca Dumnezeu.. ca in astfel de cazuri nu casiga nimeni.
O alta chestie EMILE, am vazut un super A8, praf si pulbere.. condus de unu, care o murit pe mana lui.. unde au fost tablaria si sistemele ??
Laura Stoica Clio Symbol 5 stele, unde au fost stelele??
Un student anul trecut pe un CLS.. unde i-au fost sistemele??
Vorbim de accidente.. se moare din faptul ca nu se respecta LEGEA !!
Iar in derapaj, cu o masina de 7 stele.. la 30-50 km nu intri numa daca sunt varza pneurile sau masina e defecta.. iar discutii de genul HUU LOGAN ura restu… poa’ sa fie pe blog.. ca nu ma intereseaza.
Doamne fereste pe oricne de astfel de tragedii !!
Respectele mele !
calator prin europa
October 18th, 2011 at 2:47 am
14Masa masinii conteaza mai mult de cat stelele, iar clasa mini cu 5 stele nu are nici o sansa in fata unei limuzine din anii 80 ca exemplu pariez ca un renault 25 face varza un renault clio ultimul model in orice clipa .Sant sigur ca as fii in siguranta intro limuzina din anii 80-90 dar cu ce pret?? cat costa intretinerea unei vechituri???? dar asigurarile si impozitul .Veti spune cu pretul vietii. Se spune de romania ca este tara in care toti prostii a-si iau obligati sau nu Logan tot in romania este o vorba ca buturuga mica rastoarna carul mare …uneori cei drept , ca cei care au fost la fizica stiu ca un obiect mai greu este superior indiferent ca este stationar sau nu in fata unuia mai mic .Nu domnilor adevarata problema a acestei tari nu este dacia nu este renault ci santem noi !! Noi ca nu am fost capabili in 20 de ani sa modernizam infrastructura asa cum au facut ungurii in 20 de ani sau croatii in doar 10 ani . sant fericit ca in germania ,olanda unde pe langa autostrazi mai exista legislatie si bun simt DACIA NOASTRA ,MERGE FARA INCIDENTE.
Nenea Ion
October 18th, 2011 at 9:45 am
15Da, domnilor asa este cum spuneti voi: cei trei au murit pe mana lor, din cauza lor ,pt. ca au fost atat de inconstienti sa circule cu prapaditul ala de Logan.Unde le-a fost mintea? Ei sunt vinovati. Si au pus in pericol si viata celorlalti participanti la trafic care au avut inspiratia si inteligenta de a-si cumpara ML. Daca nu mureau trebuiau sa fie trasi la raspundere.
Serios vorbind acum, mi se pare scandaloasa declaratia acelui Dinita Lucian care incearca sa-mi bage pe gat ca super-mega -ultra- tehnologizatul ML a …. derapat (loganul in aceleasi conditii nu a derapat) , dar a lovit frontal(cat se poate de frontal) si nu lateral Loganul.
MCV
October 18th, 2011 at 12:09 pm
16La ce discutii vad eu pe aici e clar ca unii oameni pur si simplu nu vor sa inteleaga ca legile fizicii sunt altfel decat gandirea ingusta. Nici nu cred ca are sens sa supui discutiei un astfel de subiect si sa-l privesti fara patima din punctul de vedere al masinilor implicate. Pur si simplu nu gandim, dar, indiferent de ce se intampla, nu conteaza, Logan e de kkt. Bravo Nenea Ion, io zic ca cei morti ar trbui judecati si condamnati post-mortem ca au avut tupeul si nechibzuinta de a-si lua Logan si de a circula cu el regulamentar pe sensul lor, “rusinica” lor, ca sa zic asa… Vai de capul nostru suntem, inca o data… si o zic amar, dar asta e adevarul dur. Suntem asa cum suntem, dar avem niste pretentii si gandim cu curu. Oameni buni, ganditi-va putin inainte de a emite astfel de aberatii, ca legile fizicii si situatia particulara in fiecare caz nu tin cont de miile de euro pe care sunteti voi dispusi sa le dati pe SUV-uri supertehnologizate cu 5 stele la EuroNCAP, doar pentru ca low-cost pute a cotet sau sicriu pentru vii. Intr-o tara normala, cu o gandire normala, ceea ce nu e cazul aici, ar fi trebuit sa citesc altceva in aceste comentarii…
emil
October 18th, 2011 at 12:13 pm
17@Ovidiu. Sper sa vorbim aceeasi limba. Exemplele pe care le-ai dat tu, nu au relevanta. Si eu am vazut si auzit de mii de accidente in care oamenii au scapat fara mari probleme. Nu discut de accidentul in sine ca inca nu stim cauzele. E posibil ca Serban sa fi avut viteza mare, sa fi fost in depasire pe linie continua, sa fi derapat ceea ce e greu de crezut cu o asa masina daca s-ar fi circulat regulamentar, pt ca si Dacia circula pe acelasi drum si nu a derapat. Supozitii sunt multe. Ideea care nu-mi iese din cap este aceea ca in Dacia anilor 2000 se moare exact la fel precum in Dacia anilor 70. Asta nu pot eu sa inteleg. De ce Renault atunci cand a gandit acest Low cost, nu a pus pe primul plan siguranta? Ok, am inteles ca nu se poate la acest pret sa ai interioare de calitate si nu stiu ce motorizari performante sau restul componentelor care ridica nivelul unei masini. Dar ce era asa de greu, in conditiiile in care Megane si Laguna au cate 5 stele, sa concepi si un Logan sau Duster tot de 5 stele? Ar fi fost mai bine sa ramanem la nivelul anilor 70 cand am preluat Renault 12 si acum sa avem ca masina nationala, prima generatie de Megane cu plusurile si minusurile ei. Dar nu! S-a vrut un concept-fenomen numit low cost care a esuat in toate privintele cu exceptia vanzarilor. De asta ii condamn pe Renault. Pt ca au vrut sa fie mai cu “mot” decat toti ceilalti constructori, sa faca ei un Low cost care sa se vanda bine, sa intre milioane de euro in conturi, in timp ce restul producatorilor au continuat cercetarea si au produs masini din ce in ce mai sigure. Insasi Aveo a evoluat de la 3 la 5 stele, masina pe care toata lumea o condamna. Asta ma doare cel mai tare. Ca se putea face ceva mai bun la acelasi pret. Era simplu cu atata experienta in spate si cu doua modele de 5 stele in spate, sa reusesti si un Logan sau Duster de 5 stele. E si normal ca un Logan indiferent cu ce alta masina se ciocneste sa iasa pierzator si pasagerii sa sufere traumatisme ori sa moara. De aici pleca inegalitatea pe sosele. @CALATOR PRIN EUROPA. Infrastructura de care vorbesti e egal cu zero in cazul de fata. Uita-te pe harta Suediei si vei vedea care este numarul km de autostrazi. Au f putina autostrada pt cat e de mare aceasta tara. Restul drumurilor nu difera cu absolut nimic de Romania. 95% din drumuri sunt cu o banda pe sens. Au si aici zapada, gheta si polei cat nu va avea Romania niciodata. Si totusi rata accidentelor si a mortilor este poate cea mai scazuta din lumea civilizata. La noi e cu totul alta problema. Facem atata tam-tam pt acest accident de parca este primul si ultimul. Este un accident ca multe altele cu urmari tragice. Nu conteaza cati ani de puscarie va face Serban, asta nu schimba cu nimic situatia de fata si nu-i aduce pe cei decedati inapoi. Dar Romanilor le place “sangele”, prieteni. De ce nu se discuta in media de faptul ca ” NU PREA SE SCAPA DIN ACCIDENTELE CU LOGAN”? Se mai moare si in Mercedes, Volvo ori Audi dar nu in acest hal. Masini distruse complet cu oameni scapati cu viata am tot vazut. Dar ceea ce vedem cu Logan sunt adevarate tragedii. Din aceasta cauza ii invinovatesc pe Renault. Pt ca ar fi putut crea un Logan de 5 stele care ar fi salvat in multe cazuri, vietile unora. A ta, a mea ori a familiilor noastre.
calator prin europa
October 18th, 2011 at 1:27 pm
18Ai dreptate Emil cand spui ca trebuia mai de 5 stele nu uita ca si chevrolet aveo era sub logan ,poate noul logan va fii ca orice renault ! Si tu spui ca pe langa Dacia mai sant si alte oferte deci..amaratul ala putea sa aleaga si altceva….In fine Dacia se vinde si in nord nu stiu daca si in suedia si nu cred ca are asa victime cum zici tu ca are in romania dar asta este doar datorita bunului simt si educatiei rutiere care in romania este precara datorita scolilor de soferi amatori din romania dar mai ales al celor asa zisi 7 ani de acasa.Si normal ca odata ce ai stat toata viata intro 1300 sau un second hand sa te simti smeu intro masina noua fie ea si DACIA sau chevrolet aveo.
MCV
October 18th, 2011 at 1:34 pm
19Foarte probabil a doua generatie va avea un standard de 5 stele la siguranta, va fi poate si putin mai scumpa si mai frumoasa. Si ce… crede cineva ca la impactul frontal cu un tanc de genul ML va avea vreo sansa? Mai ales daca pui la socoteala si viteza si efectul surpriza, inertia si toti ceilalti factori, in primul rand legati de fizica si nu de costuri. Eu sincer nu cred ca, daca in locul Loganunului s-ar fi aflat un Megane nou nout, in conditiile date, nu ar fi murit nimeni. Pentru ca acel Logan sa ajunga asa, cred ca ML a avut o viteza uriasa, scapat complet de sub control, indiferent de cauza, derapaj, depasire, neatentie. Pana la urma Huidu e un mare recidivist, are torusi 11 incidente legale in aceasta privinta, asa ca, eu cred ca aici problema e chiar el, mai ales dupa accidentul de la sky si capacitatea de-a fi teribilist, pe care o are, orice si orice ar zice. Sincer, nu as vrea sa ma intalnesc cu astfel de om in trafic, sa am atata ghinion, chiar daca nu as avea Logan, ci o masina pricopsita, plina de electornica si sisteme de siguranta pasiva.
Ovidiu
October 18th, 2011 at 1:34 pm
20Asa daca imi explici ce ai vrut sa scrii am inteles Emile, dar articolul lui Dan scrie foarte foarte clar, NU SUNTEM EGALI. Nici nu vom fi, pentru ca asa ii facuta lumea asta, sunt n si n masini, mai scumpe, mai ieftine, etc.
Aveo este o masina de 5 stele doar de la aceasta a doua generatie.. posibil ca si noul Logan sau inlocuitorul sau sa fie un automobil de 5 stele.. om vedea ce va fi pe viitor (nu uita insa ca Jaguar are acum in gama un model de lux care detine 4 stele asa ca mai sunt si la altii bube)
Cat despre accidente despre logan … nu ma intere. Are ceva sisteme de siguranta.. ajuta mult in caz de accidente…insa nu poate sa faca minuni.
Ovidiu
October 18th, 2011 at 1:51 pm
21Am uitat sa precizez ca in tara asta, sunt muuulte da foarte multe masini second hand, care nici ABS, nici Airbag-uri pentru sofer si pasager-ul din dreapta nu au, sa nu mai scriu de masini carora le lipseste SERVO…sau alte si alte rable.
Care rable, masini, etc sunt net inferoare unui LOGAN sau SANDERO nou.
Cat despre stele euro ncap si alte stele am mai vb noi pe aici, testele care le efectueaza la viteza de 60km la ora, in mediu controlat intr-un laborator…
Una e acolo, alta e pe sosele, alta este realitatea noastra de zi cu zi… Si legat de caz, daca in loc la Logan ar fi fost o cu totul alta marca…credeti ca rezultatul era altfel? Sau daca era vre-un tir de vre-o 40 de tone si se deplasa si ala cu un 70km/h cum stateau lucrurile??
Da vre-un vehicul militar, un TAB blindat serios, da vre-o COMBINA AGRICOLA cu ditamai lama sau vre-un BULDOZER ….
Iar din toate tragem doar o singura concluzie, LEGEA trebuie RESPECTATA. Pentru ca si Suedezul, care are doar o banda de mers pe un sens..o respecta. Alte chestiuni, alte motivatii..nu exsita.
mihai
October 18th, 2011 at 3:32 pm
22@emil – Arad, Audi A6 versus Logan, impact frontal, sofer Audi mort. Vezi pe
http://www.adevarul.ro/locale/arad/Accident_provocat_de_politisti_de_frontiera_pe_drumul_Arad-Nadlac_5_574792524.html# .Binenteles, soferul A6 a intrat pe contrasens. Binenteles, vinovat este soferul Logan(decedat si el), cum si-a permis sa circule cu sicriul ala de Logan, inconstientul?? Asa ca ai pierdut pariul cu Ducu.
adrian
October 18th, 2011 at 3:46 pm
23Sa ma bag si eu in seama…
@mihai,
Scrie clar ca Audi-ul ala mai intai a rasturnat o autoutilitara si apoi a intrat in Logan. Cand o sa vezi pe drum o dacie care sa rastoarne o camioneta si apoi sa intre intr-un Audi pe care sa il faca zob… vreau sa fiu si eu de fata
adrian
October 18th, 2011 at 3:52 pm
24Sa mai ma bag in seama o data.
Deci Audi a rasturnat o autoutilitara (dupa mintea mea apreciez ca de peste 2 tone) si apoi a intrat in Logan frontal. Citez: “…pentru bărbatul aflat în Logan, nu s-a mai putut face nimic”, “șoferul autoturismului Audi a decedat la scurt timp pe patul de spital”, unul e in stare grava si al treilea (cred ca e vorba de cel din spate) “a scăpat doar cu câteva răni ușoare și două fracturi”. Asadar cred ca era minunat daca in accidentul de duminica cu pricina in loc de Logan proprietarul ar fi avut bani pentru un Audi. Cel putin pasagerul din spate avea mult mai multe sanse…
mihai
October 18th, 2011 at 3:53 pm
25Da, chiar te-ai bagat in seama….Uita-te la poze: utilitara are geamul spart si atat , impactul a fost intre A6 si Logan. Si esti chiar sinistru sa afirmi zambind ca vrei sa fi de fata la la un asemenea accident.
mihai
October 18th, 2011 at 4:04 pm
26Si da, chiar esti sinistru sa folosesti cuvantul minunat cand vorbesti despre drama car s-a petrecut Duminica. Cat de greu e sa intelegi ca autoutilitara ( care se vede clar in poze ca nu are decat geamul spart si despre al carei sofer nici nu se spune ca ar fi patit ceva) nu a fost rasturnata de A6??? Impactul frontal a fost A6 cu Logan. Probabil A6 a sters Autoutilitara care incercand sa il evite s-a rasturnat.
emil
October 18th, 2011 at 4:19 pm
27@Mihai. Ce am spus eu si ce ai inteles tu! Ceea ce-mi arati tu s-a intamplat datorita unei viteze de minim 90-100kmh pt Logan si probabil 100-140kmh pt Audi, avand in vedere ca era condus si de un politist. In asemenea situatie nici daca se cicneau doua tancuri nu existau supravietuitori. Vrei sa-mi spui ca cele doua masini circulau fiecare cu 50kmh? Am inteles ca vrei sa cauti nod in papura pt a contrazice ce am spus. Pacat ca eu am pierdut pariul si ca tu nu ai prins ideea! Tot e bine ca ai reusit macar sa fi ironic! Eu vorbeam de testele oficiale la care sunt supuse masinile noi. Tu ai inteles altceva. Continua sa-l ti in brate pe Logan si fi sigur ca tot 3 stele va avea si urmatoarea generatie. Sper sa nu! Si daca tot ne-am obisnuit cu 3 stele si se vinde din belsug si peste hotare, de ce sa-l facem mai bun? Nu cumva se va pierde iideea de Low cost? Pacat daca va fi asa! Romanii vor fi nevoiti sa circule cu actualele L:ogan-uri tot atata timp cat au circulat si cu Dacia 1300, pt ca nu vor avea bani pt masini mai scumpe. Fenomenul Low cost ar trebui sculptat pe Columna lui Traian sa ramana amintire pt generatiile viitoare. Sau pe turnul Eifel.
mihai
October 18th, 2011 at 4:33 pm
28Eu “am prins ” urmatoarea idee: PROBLEMA NU E CATE STELE ARE O MASINA CI O REPREZINTA INCONSTIENTII , TERIBILISTII SI DA PANA LA URMA CRIMINALII CARE PERMITANDU-SI SUPERMASINI CONSIDERA CA SOSEAUA E NUMAI A LOR SI OMOARA SAU SCHILODESC OAMENI NEVINOVATI, CARE IN “PROSTIA” SI SARACIA LOR SI-AU LUAT LOGAN. EU NU VREAU MASINI CU T-SPE STELE , EU VREAU RESPECT, BUN SIMT SI CIVILIZATIE IN TRAFIC….
adrian
October 18th, 2011 at 4:34 pm
29Nu sunt sinistru. Poate doar ma exprim mai altfel…
Camioneta nu s-a rasturnat singura ci tot a mai absorbit putin din viteza masinii Audi. Si apoi vezi pe unde se află Loganul si in ce pozitie si vezi unde se află Audi si in ce pozitie. Unul dintre pasagerii din Audi a scapat doar cu zgaraieturi. Ma intreb daca si in Logan erau tot trei oameni, cati dintre ei supraietuiau si in ce conditii?
Si da, sustin ca era MINUNAT ca in accidentul de duminica sa fi fost un Audi in loc de Logan pentru ca asa SIGUR cel putin unul dintre pasageri avea mai multe sanse de supravietuire. Macar unul daca supravietuia insemna un lucru mare. Nu ca acum, trei, Doamne, si toti trei. Daca ai inteles ca mi se pare minunat un accident, imi cer scuze.
adrian
October 18th, 2011 at 4:46 pm
30Mi se pare gresita ideea “nu vreau masini cu t-spe stele, vreau respect si bun simt in trafic…”
Daca merg singur pe un drum si nu vad ca am ajuns pe o mica portiune cu polei caz in care la viteza mea de 60 km/ora derapez si intru intr-un pom cu o masina de 3 stele… cred ca nu scap. Dar daca am o masina cu 5 stele… poate scap. Si-apoi da, dupa ce scap, cu mintea mea sinistra, ma duc sa ma cert cu copacul pentru ca nu mi-a acordat respect… Respectul asta ar trebui sa vina si de la producatori si sa nu scoata pe piata doar un produs = rezultatul unor calcule economice.
Nu mai scriu nimic pentru ca de doua ori am intrat pe siteul asta si de fiecare data vad ca provoc cearta…
emil
October 18th, 2011 at 5:14 pm
31@Adrian. Nu trebui sa renunti si sa nu mai scri nimic. daca toti am renunta asa de usor, unde am ajunge? Certuri au fost aici din belsug si cu totii am mers inainte. Fiecare cu parerea lui.
calator prin europa
October 18th, 2011 at 7:12 pm
32ADRIAN ….CEARTA ESTE CONSTRUCTIVA sigur ca Emil nu va intelege Dacia si sigur nu i-si va cumpara ..pana vecinul lui suedezul nu isi va cumpara (sa il faca de ras pe roman!!!) eu am avut mai multe masini mai mari sau mai mici chiar si doua SUV uri dar nu am avut accidente de acest fel .Chiar cand am avut masinile mari ai lasam pe altii inainte la o intersectie ceva.Cu masinile mai mici aveam acel ceva ce ma facea sa fiu obraznic la volan , in orase chiar!!Totul depinde de educatie si tare imi pare rau ca nu avem si noi unu doua circuite de F1 sa ne scuturam adrenalina si portofelele ….. la service-uri si asigurari mai apoi. PS apropo EMILe se comercializeaza DACIA IN SUEDIA?? DACA SANT ASA ,,STANDARDE DE VIATA BUNA ” NU O DECLARA NEPOTRIVITA PENTRU PIATA LOR???!!!
emil
October 18th, 2011 at 10:25 pm
33@Calator. Se vinde Dacia Logan, Sandero si Duster si in suedia dar nu pot spune ca le intalnesc f des. Sunt destul de rare, mult mai rare decat marcile asiatice ori europene. Aici in segmentul masinilor de clasa mica predomina Opel Corsa, Renault Clio, Hyundai Getz , Fiesta si altele. lucru valabil si pt urmatoarea clasa din care fac parte masinile Dacia. Nu e vorba ca eu nu inteleg Dacia, dupa cum spui, eu nu vreau sa inteleg politica grupului Renault. Eu am o masina care la capitolul siguranta sta fff prost. Chevrolet Trans Sport din 2000. O poti cauta pe you tube la crash test si vei vedea ca este o masina f nesigura care se deformeaza f rau si riscul ocupantilor locurilor din fata este f mare. Diferenta intre aceasta masina si Dacia Logan Mcv ori berlina este urmatoarea: aproape 200cp, 7 locuri extraordinar de comfortabile, scaune incalzite, clima, oglinzi electrice, usi culisante stanga dreapta, tinuta de drum exceptionala, franele ma cam dezamagesc si spun asta cu toata sinceritatea, incalzire independenta pt zona din spate, piele, cutie automata, sistem propriu de umflare al anvelopelor, suspensie cu cantar care face ca masina sa-si mentina pozitia dreapta indiferent de incarcare, fapt ce ajuta f mult la stabilitatea pe viraje, eu o consider o masina f frumoasa, iar cel mai important aspect este acela ca a costat 2800 de euro. De ce mi-asi dorii un Logan in locul acestei masini?
calator prin europa
October 18th, 2011 at 11:39 pm
34Eu nu stiu Emile sincer nu sant un fan al acestui tip de masina dar asta parca imi placea mai mult ca altele o problema ar fii directia impreciza tipic americana si cutia de viteze cu niste trepte unele prea scurte altele lungi din cate imi amintesc . Sigur sant lucruri deosebite pe aceasta masina ,dar este o masina depasita moral nu stiu cata siguranta ai in ea , eu as alege in continuare dacia ca nu am probleme cu intretinerea si MCVul meu este arhisuficient . Citeam azi in promotor ca doua din cauzele accidentului au fost cauciucurile de vara si greutatea masinii ,astfel ca sistemele nu au avut nici o sansa de redresare deoarece nu au fost ajutate de cauciucurile inghetate. ce te face sa crezi ca pontiacul tau nu este mai greu si ca franeaza mai greu de cat un logan mcv??Stinduse faptul ca monovolumele au probleme cu franele chiar si fata de un BREAK din clasa superioara!!! si eu imi cumparam un mercedes ,,balena” din 90 sau un E-classe din 98 de banii astia …doar sa fiu insiguranta.
vasi
October 19th, 2011 at 8:17 am
35In aceasta vara am fost victima unui accident asemanator celui provocat de Huidu. Ma aflam intr-un Logan MCV cu sapte locuri, impreuna cu inca patru colegi de serviciu: doi in fata, doi in spate si inca unul pe bancheta micuta din portbagaj. Patru purtam centura, mai putin al cincilea care se afla langa mine pe bancheta din spate. Circula pe drumul ce leaga Oradea de Arad cu aprox 70 – 80 km/h. Intr-o curba, un camion de pe contrasens a depasit o coloana peste linia continua intr-un loc fara vizibilitate. Probabil nu avea viteza foarte mare din cauza ca se lucra la drum. Impactul a fost frontal, ne-a aruncat in sant, de fapt ambele vehicule au ajuns in sant. Cei patru care am avut centura, am scapat ieftin: zgarieturi, vanatai, zdrobituri de muschi. Colegul care nu avea centura a fost aruncat pur si simplu ca o minge de pingpong in toate partile. A suferit o fisura de bazin, fractura la mana, o gramada de contuzii. A stat aproape o luna in spital. Nu vreau sa laud Loganul dar consider ca si cele 3 stele ale lui te pot proteja. Pozele de la locul accidentului se pot vedea aici: http://vasilecoman.blogspot.com/2011/08/centura-salveaza-vieti.html
Felix
October 19th, 2011 at 2:24 pm
36@cip si altora asemenea… vorba catorva colegi care au scris mai sus: ” ar trebui sa-i judecam si sa-i condamnam pe toti cei care mor (nevinovati) in Loganuri…
Un lucru este absolut evident: NU suntem egali pe sosea.
Iar cei care cred ca 15 stele pot schimba legile fizicii sunt sigur ca au un IQ din pacate cam scazut.
Sa va povestesc o intamplare a unui coleg de serviciu si prieten cu care imparteam cam totul: munca, ne cunosteam vietile personale, mancam impreuna etc. Acum 3 ani a murit intr-un accident…
Era aproape de REV… se indrepta catre Austria unde isi rezervase sejurul pt. a petrece revelionul… era cu prietena lui in dreapta… impact frontal cu un TIR… amandoi sunt intr-o lume mai buna, acum… sau cel putin asa sper… soferul de TIR nu a patit nimic, din fericire… din pacate a fost vina colegului meu.
Desigur urmeaza intrebarea: ce masina avea… nu, nu avea Logan. Avea un FORD Mondeo Break full options (adica inclusiv navigatie)… deci cel mai scum Mondeo Break de pe piata… la ce i-au folosit toate sistemele de siguranta… LA NIMIC…
Asa ca singurul lucru care ne poate salva de la inegalitatea pe sosele este respectarea regulilor si elementarul bun simt…
Stelele si sistemele de siguranta de ajuta intr-o oarecare masura, dar legile fizicii sunt IMPLACABILE…
In mod normal ar trebui sa poti circula linistit pe un drum si daca ai o masina cu o singura stea… poate atat iti permiti… asta nu ii da dreptul unuia cu o super masina sa te faca terci…
PS: Nu, nu am Logan… si poate tocmai de aceea sunt f. atent cand sunt in preajma unui Matiz sau Tico. Mie imi pasa ce se intampla cu cel de langa mine. Si deocamdata nu am sotie si copii insa cand ii voi avea NIMIC altceva nu va fi mai important decat siguranta lor. Asa ca totul pleaca de la noi catre ceilalti si nu invers. Este doar un mod sanatos de gandire care, din pacate, nu prea exista la romani.
Florin
October 19th, 2011 at 3:49 pm
37Salutare dragilor,
Am citit comment urile voastre si spun doar atat: Am avut un accident cu cadere si rostogolire intr o prapastie imediat in aval de un baraj de munte cu un Land Rover Discovery 1 facut praf praf. Acum am un Land Rover Discovery 2. De ce oare ?!? Gasiti poze in link ul atasat http://www.facebook.com/people/Florin-Ghiban/100000826402678
Drumuri bune!
Florin
October 19th, 2011 at 3:53 pm
38Pozele sunt in albumul before and after.
calator prin europa
October 19th, 2011 at 6:52 pm
39Ei daca tot am inceput sa depanam amintiri neplacute trei exemple am eu :: eu pe galati-cuca cu logan taxi la tinut balustrazile sa nu cadem in rapa(putea sa nu tina nu??)–masina a amortizat soculsi sigur nea respins pe sosea; prieteni cu logan dci frontal la 70km in copac avarii minore la motor air-beg-uri deschise contuzii a necesitat cateva zile spitalizare datorita socului ;BMW serie 7 peste 160 km la ora frontal in copac ….a ramas doar roata de rezerva intacta.
Florin
October 19th, 2011 at 7:03 pm
40Trimiterea mea era strict la faptul ca autoturismul condus poate face de cele mai multe ori diferenta in cazul unui impact; si implicit pe sosele cand vine vorba de siguranta nu suntem egali.
Respecte
VIDEO: Crash test la 190 km/h cu Ford Focus | MOTORSTORY
October 21st, 2011 at 10:37 pm
41[...] nimic nu mai conteaza la 190 km/h. Ce va spuneam eu, ca nu suntem egali pe sosea? La viteze de genul asta suntem egali. Forte de 400 G la impact inseamna ca, presupunand prin [...]
RSS feed for comments on this post · TrackBack URI
Leave a reply
Scriu si la:
Recent Posts
Recent Comments
Citeste pe e-mail
Categories
Archives
Pages
Meta
Motorstory.ro - blog, stiri auto, discutii despre masini. Motorstory.ro foloseste WordPress si tema BloggingPro