Oficial: BMW ActiveHybrid 5, cel mai puternic si economic hibrid din clasa

Afirmatia “cel mai..” din titlu le apartine nemtilor, care au prezentat oficial versiunea de serie a noului BMW ActiveHybrid 5. O denumire care sa individualizeze modelul, desi mai natural iti vine sa-i spui “Seria 5 hibrid“.

BMW ActiveHybrid 5 este un raspuns (obligatoriu) pentru toti ceilalti hibrizi din clasa mare premium, si daca tot l-au facut cei de la BMW spune ca este si cel mai bun. Adevarul este ca are niste specificatii interesante, in sensul ca ar putea fi cumparat fara probleme si de un client care vrea performante dinamice foarte bune, nu neaparat consum record.

BMW ActiveHybrid 5 Oficial: BMW ActiveHybrid 5, cel mai puternic si economic hibrid din clasa

Masina are sub capota un motor normal, cel cu 6 cilindri in linie, de 3 litri, turbo, care produce 306 CP si 400 Nm. Acestuia i se adauga un motor electric, plasat in carcasa cutiei automate cu 8 trepte, capabil sa livreze 55 CP si 210 Nm. Propulsorul electric al lui BMW ActiveHybrid 5 este alimentat de un grup de baterii Li-Ion plasate in zona portbagajului. Tocmai din aceasta cauza, acesta are un volum de 375 litri, cu 145 litri mai putin decat un BMW Seria 5 obisnuit.

BMW ActiveHybrid 5 art2 Oficial: BMW ActiveHybrid 5, cel mai puternic si economic hibrid din clasa

Sa vadem cum se descurca BMW ActiveHybrid 5 la capitolul performante. Pai… excelent avand in vedere ca puterea ansamblului motor clasic/motor electric este de 340 CP, cuplul fiind de 450 Nm. Masina ajunge la 100 km/h in 5,9 secunde.

In oras se poate circula doar pe baza motorului electric, dar pana la o viteza de 60 km/h si nu mai mult de 4 kilometri. Pentru a rula chiar cei 4 kilometri, viteza medie ar trebui sa fie de 35 km/h.

Motorul cu ardere interna este controlat complet automat, porneste cand este nevoie si are sistem Stop/Start pentru traficul aglomerat din oras.

BMW ActiveHybrid 5 art1 Oficial: BMW ActiveHybrid 5, cel mai puternic si economic hibrid din clasa

Pentru rularea in extraurban, BMW ActiveHybrid 5 mai are un functie, activa pana la viteze de 160 km/h. Bavarezii ii spun coasting si inseamna ca, la rularea cu viteza constanta, motorul pe benzina este oprit si decuplat de transmisie, astfel incat masina “aluneca” fara sa consume benzina, dar cu toate comenzile operationale, alimentate de baterii.

Consumul mediu este situat intre 6,4 si 7 litri/100 km, valori bune pentru un hibrid de aceasta clasa, la acest nivel de putere.

Bun, mie-mi plac cifrele lui BMW ActiveHybrid 5, este o realizare tehnologica de top, dar… nu are sens. Practic, consuma cu un litru/100 km mai putin decat un 535i normal, dar pretul cred ca va fi mult mai mare.

BMW ActiveHybrid 5 art3 Oficial: BMW ActiveHybrid 5, cel mai puternic si economic hibrid din clasa

Si nu merge nici explicatia cu moda eco, pentru ca, recent, BMW a retras de pe piata americana modelul X6 ActiveHybrid. Doar 2 ani a stat pe piata americana, unde clientii ar fi trebuit sa fie mult mai receptivi la eticheta eco decat europenii. Ca sa intelegeti de ce n-a mers, aflati ca, in Romania, BMW ActiveHybrid X6 costa 108.000 euro, cu doar 6.000 euro mai putin decat un X6 M.

Cam asta cred ca ca fi si soarta acestui ActiveHybrid 5, in ciuda caracteristicilor bune. Daca tehnologia hibrid ajunge sa coste zeci de mii de euro in plus, pentru avantaje relative, atunci e prea mult chiar si pentru un client BMW cu inclinari puternice spre ecologie.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.