Oficial: Iata noul BMW Seria 3!

Una dintre cele mai importante lansari din acest an. Noul BMW Seria 3 (F30) a fost prezentat de nemti, urmand sa fie prezent pe piata incepand cu luna februarie a anului viitor.

Noul BMW Seria 3 reprezinta a sasea generatie a modelului de clasa medie, pe care BMW il recomanda ca fiind cel mai de succes model premium.

Au dreptate, daca ne gandim ca s-a vandut in peste 12 milioane de exemplare pe parcursul a sase generatii, incepand din din 1975, cand a debutat prima generatie.

Noul BMW Seria 3 F301 Oficial: Iata noul BMW Seria 3!

Bun, fara nici un fel de introducere, noul BMW Seria 3 este… superb! Nu are farurile asemanatoare cu cele ale noului Seria 1, ci unele care arata muuult mai bine! Si, pentru prima data, vedeti ca au facut o legatura intre faruri si grila traditionala a marcii. Iar asta e un deliciu la nivel de design. Imi place si zona inferioara a spoilerului, ampla, agresiva. Spatele seamana cu cel al lui Seria 5, iar asta nu-i deloc rau, pentru ca arata excelent pe ambele. E mult mai agresiva, uitati-va la liniile capotei, mie imi aminteste putin de Z4.

Noul BMW Seria 3 Oficial: Iata noul BMW Seria 3!

Interiorul este in ideea BMW, dar pare acum mai aerisit si mult mai luxos. Display-ul generos este acum montat ca si la celelalte modele BMW mai noi. Imi place mult “infasurarea” suprafetelor pe bord.

Noul BMW Seria 3 F30 art1 Oficial: Iata noul BMW Seria 3!

Trebuia sa ne asteptam, nu? BMW spune ca noul BMW Seria 3 este cel mai sportiv model din gama sa si, cum asa s-a intamplat cu fiecare generatie, putem sa-i credem fara rezerve. Un alt aspect de o importanta majora consta in faptul ca noul BMW Seria 3 a crescut in dimensiuni, comparativ cu predecesorul sau, adica modelul aflat inca pe piata. Noul BMW Seria 3 este cu 93 mm mai lung, aspect care se va regasi in spatiul destinat locurilor din spate.

O alta reusita consta in faptul ca, desi are dimensiuni mai mari, noul BMW Seria 3 este cu pana la 45 kg mai usor decat modelul precedent.

Noul BMW Seria 3 F30 art2 Oficial: Iata noul BMW Seria 3!

La debut, BMW Seria 3 va fi disponibil cu 2 propulsoare turbodiesel si doua pe benzina, toate supraalimentate.

Cel mai economic model este BMW 320d EfficientDynamics Edition, care are aceleasi specificatii ca si modelul anterior, pe care l-am testat. Adica un motor turbodiesle de 2 litri, care produce 163 CP si ofera un consum mediu de doar 4,1 litri/100 km.

Cel mai puternic motor, disponibil pe modelul BMW 335i, produce 306 CP si afiseaza un consum mediu ce variaza intre 7,2 si 7,9 litri/100 km. Pe langa el exista si noul propulsor de 2 litri, turbo, pe care l-am testat deja pe BMW X1. Bineinteles, va fi disponibil si populara versiune 320d, cu specificatii tehnice neschimbate. De asemenea, anul viitor va debuta si BMW ActiveHybrid 3, versiune hibrid a noului BMW Seria 3.

Noul BMW Seria 3 F30 art3 Oficial: Iata noul BMW Seria 3!

Toate propulsoarele pot fi cuplate la cutia de viteze automata, cu 8 trepte, iar sistemul Stop/Start este prezent in echiparea de serie, indiferent de transmisie si motorizare. BMW este singurul constructor care ofera cutie de viteze cu 8 trepte in clasa medie. Prin intermediul sistemului Driving Experince Control, aceasta ofera trei programe de lucru (Comfort, Sport si Sport+), dar si modul Eco Pro, prin intermediul caruia soferul poate reduce valorile oficiale de consum cu pana la 20%.

Premiere pentru BMW in acest segment: Head-up Display full-color, plus cutia de viteze cu 8 trepte (optionala). De asemenea, pentru prima data, BMW ofera trei linii de echipare: Sport Line, Modern Line si Luxury Line, al caror avantaj este acela ca pot fi personalizate in functie de preferinte.

Noul BMW Seria 3 F30 art4 Oficial: Iata noul BMW Seria 3!

(Inca) actuala generatie BMW Seria 3 s-a vandut in circa 2,8 milioane de exemplare, de la lansarea din martie 2005, deci BMW are ambitia de a depasi acceasta cifra cu noul Seria 3. Principale piete vazute de nemti pentru noul BMW Seria 3 sunt: Statele Unite (24%), China (22%), Marea Britanie (16%) si Germania (10%), celelalte tari europene urmand sa aconteze 14% din vanzari.

Vom mai discuta despre masina asta, clar, acum sa ne delectam cu o multime de poze si-un prim video de prezentare!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.