Volvo V60 Plug-in Hybrid – Consum oficial de 1,9 litri/100 km

Volvo a anuntat acest model deosebit inca de la inceputul anului, pe cand era un concept. Acum, suedezii au anuntat ca masina pastreaza caracteristicile conceptului si va debuta pe piata in 2012.

Este primul hibrid diesel plug-in din lume si vine cu performante chiar deosebite. Mie-mi place mult pentru ca iti ofera cam de toate. Are un motor turbodiesel de 2,4 litri, care produce 215 CP. Asadar, n-ai cum sa acuzi vreodata lipsa de putere. In plus, puntea spate este antrenata de un motor electric de 70 CP, deci un plus de putere si tractiune integrala.

Volvo V60 Plug in Hybrid art1 Volvo V60 Plug in Hybrid   Consum oficial de 1,9 litri/100 km

Dar daca vrei sa nu consumi nimic, se poate, pentru ca vorbim de un un plug-in. In mai putin de 5 ore, poti incarca la capacitate maxima bateriile lui masinii, astfel incat poti avea o autonomie de 50 km, in modul pur electric, fara ca propulsorul turbodiesel sa porneasca.

Aceasta autonomie electrica este extrem de importanta in ecuatie, daca ai unde sa incarci constant bateria. Suedezii spun ca masina va fi mai scumpa decat modelul dotat doar cu motor diesel, dar costul de operare al hibridului sunt mai mici cu o treime. De exemplu, in Suedia, pentru 100 km parcursi, curentul electric costa circa 3 euro, dupa calculele suedezilor.

In rest, dupa standardele actuale ale masinilor hibride, consumul mediu oficial de combustibil este de doar 1,9 litri/100 km. Bun, poate in realitate nu poate fi atinsa chiar aceasta valoare, dar cred ca nivelul consumului real nu e foarte departe.

Volvo V60 Plug in Hybrid art2 Volvo V60 Plug in Hybrid   Consum oficial de 1,9 litri/100 km

Ei, asta e configuratia castigatoare pentru mine. Ca si in cazul lui Opel Ampera, desi e vorba de o cu totul alta tehnologie, masina suedezilor iti da posibilitatea sa mergi mai mult electric prin oras. Eu, de exemplu, n-am lucrat niciodata mai departe de 15 km de casa. Deci, daca as avea unde sa incarc bateriile unei astfel de masini, mi-ar ajunge propulsia electrica in zilele in care nu merg decat la serviciu si inapoi.

Vom mai vedea astfel de masini, e clar. Sunt cat se poate de utile si polivalente. Dar, cu atat mai mult in Romania, multi ani de acum incolo vor fi doua probleme majore: pretul mare si lipsa zonelor de incarcare.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.