Drive test: Chevrolet Aveo – Forte proaspete

Noul Chevrolet Aveo este una dintre cele mai bune oferte din clasa mica. Cu atat mai mult cu cat arata mult mai bine decat predecesorul sau si este si mult (dar mult!) mai sigur.

Dealtfel, ideea este ca noul Chevrolet Aveo nu prea mai are nimic din vechiul Aveo. Vine cu o alta atitudine, si e normal, pentru ca face parte din ofensiva concentrata a celor de la Chevrolet pe piata din Europa. Nu mai are scapari, nici de calitate, nici tehnice si se comporta aproape la fel ca unii dintre “greii” segmentului.

Drive test Chevrolet Aveo art1 Drive test: Chevrolet Aveo   Forte proaspete

Unul dintre cele mai mari castiguri ale noii generatii este.. designul. N-am retineri in a spune ca noul Aveo arata foarte bine, la fel cum n-am retineri in a spune ca nu-mi place deloc spatele berlinei. De bine ce farurile individuale arata excelent, la fel ca toata partea frontala, spatele (de fapt, stopurile) arata urat pe masina asta. Chinezeste, as putea zice. Si e pacat, pentru ca, am spus, partea frontala e frumoasa, iar portbagajul este imens. Inchipuiti-va ca, desi este o clasa mai jos, lui Aveo sedan ii lipsesc doar 8 litri ca sa egaleze volumul portbagajului modelului VW Jetta.

Drive test Chevrolet Aveo art2 Drive test: Chevrolet Aveo   Forte proaspete

Asa ca, daca vrei stil, alegi Aveo on 5 usi, al carui spate arata mult mai bine (si portierele cu manere disimulate in montant, la fel), daca primeaza volumul portbgajului mergi pe mana lui Aveo sedan. Dar sa nu te astepti sa-i laude cineva spatele!

Interiorul este unul corect, acum fara nici un complex legat de calitate sau aspect, pentru clasa mica. Tabloul de bord, minimalist, urmeaza ideea celui de la Spark, doar ca la Aveo informatiile sunt inversate si mult mai logice. Adica vitezometrul este digital si turometrul analogic, nu invers, ca la Spark.

Drive test Chevrolet Aveo art3 Drive test: Chevrolet Aveo   Forte proaspete

Plansa de bord are si niste spatii extra de depozitare. Unul este cel inchis, de deasupra torpedoului si mai sunt doua, un fel de “coburi”, langa consola centrala. Foarte util in oras.

In rest, finisari mai mult decat decente, spatiu suficient si… o problema. Butoanele pentru comanda geamurilor, plasate pe portiere, nu sunt luminate. Cum am testat doar un model, nu-mi dau seama daca era o problema electrica la masina de test sau asa sunt ele. Tind sa cred ca nu sunt luminate, pur si simplu.

Eu am testat modelul echipat cu motorul pe benzina, de 100 CP, cuplat la o cutie automata de generatie noua, cu 6 trepte. O combinatie nu foarte obisnuita in clasa mica, dar care va tenta o anumita categorie de clienti. Mai ales cliente. Mai ales ca este una dintre cele mai accesibile masini cu cutie automata.

Drive test Chevrolet Aveo art4 Drive test: Chevrolet Aveo   Forte proaspete

Cum se descurca un motor de doar 100 CP cu o cutie automata? Hmm, depinde ce vrei de la masina. Daca urmaresti cu orice pret confortul, combinatia e ok. Mai ales ca, in afara orasului, cele 6 trepte ajuta la consum. Daca vrei putina dinamica, in limita celor 100 CP, vei alege manuala cu 5 trepte.

Practic, cutia asta automata, care schimba bine odata ce motorul si transmisia s-au incalzit, da senzatia ca masina e oarecum lenta. Iar daca fortezi, se lasa cu zgomot. Timpul de accelerare pana la 100 km/h este de 13,1 secunde, cu o secunda mai mult decat versiunea cu cutie manuala, cu 5 trepte. Viteza maxima este cam aceeasi, 177 km/h.

Si consumul este mai mare la cutia automata. 9 litri/100 km in regim urban, vis-a-vis de 7,7 litri/100 km pentru manuala. In realitate, eu am obtinut, intr-un Bucuresti relativ aglomerat, cam 11 litri/100 km cu aceasta cutie automata.

Drive test Chevrolet Aveo art5 Drive test: Chevrolet Aveo   Forte proaspete

Ideea e simpla. Nu te intereseaza dinamica, dar te intereseaza mult confortul? Cutia automata, pentru care platesti 1.200 euro in plus. Vrei sa controlezi schimbarile de trepte, sa fii o idee mai rapid si sa ai un consum mai mic? Cutia manuala!

Legat de cum sunt setate suspensiile, trebuie sa va spun ca Aveo este o masina normala. Confortabila, dar fara sa fie “barca”, usor de condus, in ideea in care va fi folosita mai mult in oras. Nimic de comentat la capitolul asta.

Bun, preturi acum. Aveo in 5 usi, cu motor de 1,2 litri si 70 CP, pleaca de la 10.700 euro. Ce am avut eu la test, Aveo sedan cu motor de 1,4 litri (100 CP) si cutie automata, pleaca de la 13.450 euro. Cum am spus, platesti 1.200 euro in plus pentru automata.

Drive test Chevrolet Aveo art6 Drive test: Chevrolet Aveo   Forte proaspete

Si, daca mai aveti putina rabdare, puteti lua in calcul si noul turbodiesel de 1,3 litri, cu 75 CP si 95 CP, cu consum de 3,7 litri/100 km, respectiv 4,1 litri/100 km, care vor fi disponibile curand.

Un alt aspect care mi-a placut. Inca de la versiunea de baza, ai urmatoarele: gaemuri electrice fata, cruise control cu limitator de viteza, ESC, ABS cu asistenta la franare, control de tractiune, sistem de pornire in rampa (Hill Start Assist), 6 airbag-uri. Apropo de airbag-uri, dupa ce generatia trecuta n-a atins nici macar 2 stele EuroNCAP, actualul Aveo are 5 stele si un punctaj foarte bun. De fapt, noul Chevrolet Aveo este cel mai sigur model de clasa mica. Daca vreti sa studiati preturi si echipamente in detaliu, iata linkuri: Aveo 5 usi si Aveo sedan.

PS: Nu uita sa impusti un Duster!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.