Drive test – Chevrolet Camaro. Alta viata

Am asteptat cu mare nerabdare testul cu masina asta. Pentru ca Chevrolet Camaro iti ramane in suflet mult timp dupa ce l-ai condus, m-am convins. Te introduce rapid intr-un alt univers, unul al pasiunii, al relaxarii, unul care te face sa intelegi ce-au vazut tinerii americani in masinile astea timp de zeci de ani si de ce sunt dependenti de ele.

Testul a fost in Europa, Croatia, pe drumuri tipic europene si autostrazi, iar masina a facut impresie. Nici croatii nu vad in fiecare zi un convoi de 8 Camaro maraind, in timp ce ocupa in totalitate banda drumului.

Chevrolet Camaro drive 1 Drive test   Chevrolet Camaro. Alta viata

Am condus prin jurul Zadar-ului, profitand de faptul ca sezonul s-a terminat de cam doua luni, iar traficul este incredibil de lejer. Plus peisaje de vis, in care masina s-a incadrat perfect, zic eu.

Cum e? In primul si primul rand, arata incredibil de bine. Pur si simplu te tintuieste de fiecare data cand te uiti la ea. O fata agresiva, masiva, rea, si un spate de-a dreptul arogant. Si la fel de masiv. Poate ca din poze nu pare prea mare, dar este. Are putin peste 4,8 metri lungime, dar senzatia de masivitate este redusa putin de inaltimea de sub 1,4 metri. In conditiile astea, va imaginati ca nu-i in elementul ei in spatii mici.

Chevrolet Camaro drive 3 Drive test   Chevrolet Camaro. Alta viata

Este impresionanta in ansamblul ei, dar doua elemente sunt de-a dreptul vulgar de impresionante, ca sa zic asa: umflatura de pe capota, pe care o vezi in permanenta si muschii spatelui, pe care-i vezi de fiecare data cand privesti in oglinda retrovizoare.

Chevrolet Camaro drive Drive test   Chevrolet Camaro. Alta viata

Nu va asteptati sa critic ceva la modul in care arata, pentru ca n-am s-o fac. Nu stiu dupa ce reguli o fi sau nu superba pentru unii, dar pentru mine, pasionat de masini americane, este.

Interiorul ar putea fi desfiintat de orice neamt, in doua minute. N-are nimic de-a face cu materiale si finisari pretentioase, pentru ca americanilor nu le pasa de aspectul asta. Volanul este aproape identic cu cel de pe Cruze, restul este pur si simplu util. Cu un plus pentru cele 4 ceasuri de la baza consolei, care arata bine. Deci, nu va asteptati la bord de Seria 6, pentru ca vorbim despre o alta cultura si un cu totul alt nivel de pret. Dealtfel, toate muscle-car-urile americane sunt concepute pentru placere, nu pentru rafinamentul interiorului.

Chevrolet Camaro drive 4 Drive test   Chevrolet Camaro. Alta viata

Am pornit motorul de o gramada de ori, pur si simplu de placere. Pentru ca porneste, imediat se tureaza, maraie cum numai un V8 american stie s-o faca si, cand turatia scade la relanti, da si o mica explozie in esapament. Sublim! icon smile Drive test   Chevrolet Camaro. Alta viata Vedeti mai jos, am filmat, dar in realitate se aude mult mai bine.

Motorul lui Chevrolet Camaro este un V8 de 6,2 litri, “ingropat” sub capota lunga, care-si poate decupla 4 cilindri cand se merge linistit si nu-i nevoie de toti 8. Nu cred c-a mers de prea multe ori in 4 cilindri pe timpul testului icon smile Drive test   Chevrolet Camaro. Alta viata Dezvolta 432 CP in combinatie cu cutia manuala si 405 CP cu cea automata. Am condus mai mult un cabrio galben, cu cutie automata. Cu coupe si manuala am mers doar tare, pe aeroport.

Chevrolet Camaro drive 5 Drive test   Chevrolet Camaro. Alta viata

Imaginati-va o masina cu dimensiunile astea, cu o greutate de peste 1,8 tone. Decapotabila ajunge la putin sub 2 tone. Chevrolet Camaro este imperial in linie dreapta. Te lipeste de scaun si-ti “canta” simfonia bolborosita a celor 8 cilindri cu o convingere debordanta. Daca vrei sa-l auzi, trebuie sa accelerezi. In rest, la viteza de croaziera, motorul este mult mai discret din punct de vedere sonor.

La prezentarea oficiala ni s-a spus ca, pe langa modificarile impuse de legislatie, versiunea europeana a lui Chevrolet Camaro a primit si modificari serioase la suspensie, pentru a adapta comportamentul la gusturile europenilor. Da, as pune pariu ca un Camaro european ar lasa in urma unul american pe un drum virajat, dar nu va faceti alte idei. Cum spuneam, masina are aproape 2 tone, deci nu-i de batut M3-uri pe drumuri de munte.

Chevrolet Camaro drive 6 Drive test   Chevrolet Camaro. Alta viata

Chevrolet Camaro se misca incredibil de usor, pana la urma are 570 Nm, si este foarte tail happy, cum spun americanii. Adica pleaca foarte usor de spate. ESP-ul e in 3 trepte, ultima fiind, de fapt, decuplarea oricarei electronici, dar trebuie sa stii ce faci si sa ai spatii de siguranta daca vrei sa mergi asa. In rest, pe drumurile inguste si virajate din Croatia, uneori cu pietris pe asfalt, ESP-ul are de lucru serios, la un ritm mai alert. E clar si de asteptat, Camaro este in elementul lui in regim cruising sau la acceleratii in linie dreapta.

Pe aeroportul din Zadar, am avut un parcurs de jaloane, dar deliciul au fost liniile lungi de accelerare. Aici, mi s-a parut mai distractiv si mai rapid modelul cu cutie manuala. Pe langa satisfactia unor schimbari brutale, cu bufnituri, care s-au lasat dupa cateva ture cu miros tipic de ambreiaj incins, ai un control mai bun al turatiei la care schimbi. Si in linie dreapta masina asta accelereaza chiar bine. 5,2 secunde coupe-ul si 5,4 secunde cabrio-ul. 250 km/h viteza maxima, limitata, de care ne-am apropiat pe lunga linie dreapta a pistei aeroportului.

Chevrolet Camaro drive 7 Drive test   Chevrolet Camaro. Alta viata

Si apropo de accelerare pe pista.. la plecare sunetul este cum este, dar cand masina ajungea pe la jumatatea pistei intervenea ecoul. Si se auzea cam ca un avion vechi, cu motoare cu elice, la decolare. Iarasi, superb.

Va spuneam ca am condus mai mult cabrio-ul. Cumva, fara sa-mi dau seama, am intrat pe autostrada, pentru ca asa era traseul din roadbook. Decapotat. NU vreti sa stiti cum a fost. Au fost cei mai lungi 20 km din viata mea icon smile Drive test   Chevrolet Camaro. Alta viata La 140 km/h, credeam ca ma ia vantul! Nu mai auzeam nimic, totul era o vijelie nebuna. Abia apoi, cand am oprit am vazut si paravantul care se monteaza in spatele scaunelor. Presupun ca, cu el montat, e altceva. Sper.

Chevrolet Camaro drive 8 Drive test   Chevrolet Camaro. Alta viata

Fara nici o retinere… masina e de vis pentru un pasionat al acestui gen. Cred ca, mai mult decat mi-a placut s-o testez aici, mi-ar placea doar s-o testez in America. Unde, cu toate adaptarile ei pentru europeni, este la ea acasa.

In concluzie, arata incredibil de bine, este pentru linie dreapta, cruising si plecari spectaculoase de la semafor, plansa de bord nu-i deloc la nivelul unei europene, consuma oficial 20% urban si 14% mediu. Si orice i-ai putea reprosa nu mai conteaza deloc cand vezi ce prezenta are si cum suna motorul. Preturile vi le-am mai spus, 44.900 euro pentru coupe si 49.900 pentru cabrio. Plus 2.000 euro daca vrei pachetul aniversar de 45 de ani sau editia speciala Transformers.

Chevrolet Camaro drive 9 Drive test   Chevrolet Camaro. Alta viata

N-o judecati ca pe o masina europeana. Pentru ca e altceva. Este pentru cei care vor sa parcheze langa SL-ul unui prieten si nimeni sa nu se uite la modelul german.

PS: Pozele de mai jos sunt facute la fata locului de un fotograf profesionist. Pe cele facute de mine cu Chevrolet Camaro le vedeti aici. Si daca va intereseaza peisajele din zona Zadar, iata cateva.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.