Drive test: Opel Astra 1.4 Turbo

Treptat, am inceput sa apreciez din ce in ce mai mult motoarele mici, turbo, cele care intra in curentul downsizing, curent care a cuprins deja toti constructorii mari. Bine, toti visam la V12 de 6 litri, dar la nivel rational incep sa cred ca productia de turbocompresoare va creste mult in viitorii ani..

Am testat compacta mea preferata, Opel Astra, cu noul motor de 1,4 litri, turbo, cu 140 CP. O combinatie ideala, cu atat mai mult cu cat nici pretul nu este prea mare mare.

Drive test Opel Astra 1.4 Turbo art1 Drive test: Opel Astra 1.4 Turbo

Inca de cand mi-am luat masina, am zis ca urmatoarele, cand vor mai veni, nu vor avea in nici un caz motoare sub 110 CP. Consider ca asta e minimul necesar pentru a te bucura de masina si pentru a nu avea emotii cand faci o depasire. Pana acum nu multi ani, nu aveai nici o sansa la o asemenea putere dintr-un motor bun pentru impozite, taxe si consum, de 1,4 litri.

Dar lucrurile s-au schimbat mult, iar acum cilindreea de 1,4 litri este preferata de mai multi constructori pentru motoarele turbo care merg si la peste 100 CP/litru. Tonul l-a dat Volkswagen, si apoi au venit si ceilalti.

Drive test Opel Astra 1.4 Turbo art2 Drive test: Opel Astra 1.4 Turbo

Opel ofera de ceva timp un propulsor de 1,4 litri si 140 CP pentru Astra, dar si pentru Insignia. Nu stiu cum se comporta pe Insignia, dar pe Astra e tot ce trebuie, daca vrei sa imbini placutul cu rationalul. Nu te poti plange de lipsa turelor, pentru ca puterea maxima vine pana la 6.000 rpm. Cuplul nu este neaparat impresionant, 200 Nm, dar vine pe o plaja larga de turatii, intre 1.850 si 4.900 rpm. Propulsorul il inlocuieste pe cel de 1,8 litri aspirat, dar ofera mult mai multe.

Trage foarte bine odata ce treci de 2.000 rpm si iti permite sa abordezi un stil sportiv de condus. Insa, datorita cutiei cu 6 trepte, orientata pentru consum redus, la depasiri mai rapide trebuie neaparat sa retrogradezi. Daca faci asta, plus kickdown, totul merge perfect.

Drive test Opel Astra 1.4 Turbo art3 Drive test: Opel Astra 1.4 Turbo

Consumul urban oficial este de 7,9 litri/100 km. Eu am obtinut, in Bucuresti, cam 10 litri/100 km, dar e adevarat ca am mers in principal in modul “Sport”, fara sa menajez acceleratia cand am avut loc pentru asta. In medie, oficial, Opel Astra 1.4 Turbo consuma 5,9 litri/100 km. In acelasi regim,, eu ma mers cu cam 8 litri/100 km in stil propriu, adica 60 km/h in localitate si… cat permite drumul/ traficul in afara localitatilor.

Motorul asta, pe care am ajuns sa-l apreciez mult, este ajutat de si platforma excelenta a masinii, in special reglajele “Sport”, “Normal” si “Tour”. Aceste setari iti permit sa transformi Astra in ceea ce vrei sa conduci, in functie de moment. Preferatul meu este, nomal, modul “Sport”, cel care-ti inroseste lumina de bord si ascute reactiile masinii.

Drive test Opel Astra 1.4 Turbo art4 Drive test: Opel Astra 1.4 Turbo

Ideea e urmatoarea. Daca vrei o masina cu aptitudini sportive, dar fara motor mare, cu reactii adaptabile la ceea ce vrei sa faci cu ea, Opel Astra Turbo, de 1,4 litri si 140 CP este neaparat pe lista. Va garantez ca va surprinde placut.

Pret. E la fel de adevarat ca Astra Turbo, cu motorul asta, nu e chiar o masina ieftina. Pretul porneste de la 17.270 euro, cu cateva sute de euro mai mult decat Golf 1.4 TSI de 122 CP si cu 2.300 euro mai putin decat Golf 1.4 TSI de 160 CP.

PS: Participa la concurs si castigi un elicopter!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.