Oficial: Dacia Lodgy, noul monovolum Dacia, in versiune de curse!

Dacia Lodgy, acesta este numele oficial al noului model Dacia, monovolumul despre care s-a tot scris ca se va numi Popster. Ei bine, numele este Lodgy!

Pe mine ma suprinde numele, dar cred ca ne vom obisnui cu el. Pana la urma si Logan a sunat ciudat, la momentul lansarii. Noua Dacia Lodgy a debutat, dar doar in versiune de curse, deocamdata. La fel ca si cu Duster, Dacia a preferat mai intai sa ne arate noua Lodgy intr-un pachet tehnic destinat curselor din competitia Trofeul Andros.

Dacia Lodgy art1 Oficial: Dacia Lodgy, noul monovolum Dacia, in versiune de curse!

Sincer, Renault a studiat bine miscarea. Pentru ca Dacia Lodgy Glace (acesta este numele versiunii de curse) ne starneste imaginatia. Bun, partea frontala a modelului Lodgy “civil” ne-o putem imagina, fara aceste aripi si lateralele, dar spatele? Pare ciudat, insa daca ii “inlaturam” aripile, avem oarecum imaginea modelul de serie.

Mai aflam si ca Dacia Lodgy in versiune de serie va debuta in primavara lui 2012, la Salonul Auto de la Geneva.

Dacia Lodgy art2 Oficial: Dacia Lodgy, noul monovolum Dacia, in versiune de curse!

Pana atunci, sa remarcam ca partea frontala nu arata deloc rau (parca seama putin cu noua Kia Rio) si cred ca si spatele va fi in regula, chiar cu o imagine proaspata pentru gama Dacia. Nu uitati ca Dacia Lodge, al carei numei sugereaza spatiu, este un monovolum, o masina destinata familiilor tinere, cu copii. Este de asteptat sa ofere un bun nivel de spatiu, modularitate si preturi tentante.

Dacia Lodgy art3 Oficial: Dacia Lodgy, noul monovolum Dacia, in versiune de curse!

Acest model, Dacia Lodgy Glace, va participa la editia din acest an a Trofeului Andros, cu Alain Prost la volan. Cea de-a doua masina incrisa in competitie va fi condusa de Nicolas Prost, (fiul lui Alain Prost) si Evens Stievenart. Asadar, o cursa in familie, in ideea Daciei Lodgy. Normal, motorul nu are nimic de-a face cu ceea ce vom vedea pe Dacia Lodgy de serie. Este un V6 de 3 litri, cu 355 CP, tractiune si directie integrala, diferentiale, cutie secventiala. Practic, este aceeasi structura de la Dacia Duster Ice, care a concurat doi ani in Trofeul Andros.

Cum spuneam, pentru masina de serie trebuie sa mai asteptam cel mult pana la inceputul lunii martie, asta daca Dacia nu ne face o surpriza si o prezinta mai devreme. Oricum, premisele sunt bune, cred ca Dacia Lodgy afiseaza acea prospetime care anunta o noua etapa in evolutia Dacia.

Cum vi se pare??

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.