Francezii au prezentat astazi noul Peugeot 208, urmasul unul prim model (206) foarte apreciat pentru design si al unul alt model (207) care nu arata deloc rau.
Era insa vremea pentru schimbare, iar Peugeot a ales sa fie una de proportii. Noul Peugeot 208 arata cu totul altfel in cam orice aspect.
Este mai mic la exterior, dar mai mare la interior, este (mult) mai usor decat 207, iar francezii spun ca Peugeot intra intr-o noua era cu acest nou model.
Designul nu este chiar surprinzator pentru Peugeot, dar suprinde prin diferenta uriasa vis-a-vis de 207. Prima data remarcam grila tot mare, dar intr-o noua forma, plus farurile cu LED-urile pentru lumina de zi scoase din profilul general si stopurile “bumerang” destul de ciudate.
Contrar curentului general, Peugeot 208 este mai mic decat 207, dar cu spatiu mai mare pentru pasageri si portbagaj mai mare. Este si mai usor decat predecesorul sau, in medie cu 110 kg, iar asta este foarte de laudat! Dealtfel, se si vede la consumul propulsoarelor cat de benefica este scaderea in greutate.
Interiorul este schimbat la fel de mult si arata chiar bine, la prima vedere. Tablou de bord mic, stilizat frumos, volan mai mic si consola centrala dispusa pe doua nivele, cel superior fiind ocupat de un complex sistem multimedia, cu display generos si touchscreen. Mie chiar imi place, trebuie sa-l vad in realitate. Apropo, va putea fi comandat si Head-up Display, echipament nu chiar comun in clasa mica
La capitolul motorizari sunt surprize mari. Si placute. Vor fi disponibile 5 versiuni diesel, cel mai economic dintre ele afisand un consum mediu de 3,4 litri/100 km. Gama propulsoarelor pe benzina contine doua noi motoare cu 3 cilindri, de 1.0 litri si 1,2 litri, primul avand un consum mediu de 4,3 litri/100 km.
Acestea sunt toate detaliile legate de propulsoare, vom primi mai multe detalii curand. Peugeot 208 va debuta pe piata in prima parte a anului viitor, in versiuni cu 3 si 5 usi.
Prima mea concluzie, bazata pe pozele pe care le vedeti si voi.. Nu-mi place exteriorul, imi place interiorul. Este, clar, o masina care trebuie vazute “pe viu”, ca sa-ti dai seama daca-ti place sau nu.
mi se pare mie sau semana destul de mult cu yarisul(cel putin varianta in 4 usi). In rest, imi place ca incep sa se faca din nou masini din ce in ce mai usoare.
O fi aceeasi platforma ???? Nu or mai avea bani de alta ?
inffluente puternice marca Citroen…
Daca pana acum aveam dubii in privinta noii linii de design Peugeot, acestea se confirma clar in acest moment. Noile Peugeoturi vor fi mai urate, mai inexpresive, cu forme chinuite si deloc originale, un mix ciudat si neomogen de elemente parca luate de la altii. Capota frontala si imaginea generala a fetei (in zona farurilor si a imbinarilor) seamana ca idee cu cea de la Ford Fiesta, intr-o realizare mult mai putin reusita si mai stangace. Noua masca nu este deosebit de echilibrata, nici dimensional, nici ca linie si e ciudat integrata. Masina pare grasa, masiva, nici agresiva dar nici prietenoasa, aduce intr-adevar cu uratenia de Yaris (doar ca japoneza pare si mai urata decat frantuzoaica). un lucru bun este ca parca s-a mai redus ceva-ceva suprafata parbrizului care devenise halucinant de mare si dezechilibra imaginea si alura generala, dar au aparut o multime de linii si complicatii inutile si inexpresive. Incercarea de a imita designul varului Citroen, la fel de complicat, dar intr-o nota pozitiva, este un esec dupa mine, pentru ca Peugeot pare sa nu aiba la fel de mult curaj in jocul cu formele si volumele, iar intentiile, poate bune la origine, nu sunt sustinute in imaginea finala. Versiunea in 3 usi e ceva mai ok datorita geamului spate taiat mai transant, dar tot nu reuseste sa imprime o imagine prea dinamica. Spatele este si mai dezastruos. Stopurile chinuite nu reusesc sa imprime”ineditul”, iar spoilerul este mult prea masiv si gol de detalii comparativ cu complicatiile de deasupra lui. Pe ansamblu masina a pierdut destul din linia dinamica a lui 207, dar a castigat putin la echilibrul volumetriei, lucru vizibil mai ales din lateral. Ma asteptam la mai mult de la Peugeot. Despre interior e greu de spus ceva coerent pana nu apar mai multe poze si informatii. Probabil ca e ceva mai original decat pana acum, dar ramane de vazut daca e si ergonomic.
Parerea mea ::cred ca este singurul peugeot din ultimii 10 ani care sa imi placa doar de 107 am mai spus asta .Ca design doar dubele mai sant atragatoare in rest necioplite rau ..dar asta este atent rotunjit si asta sigur va placea .Este posibila o reeditare a succesului dobandit de 206.
Cand am vazut pozele, am spus-o in gandul meu..”oare era necsar sa-i puna doua palme la fund??”
Aceasi poveste precum Peugeot 508, masina este buna, are multe + uri, insa tusa aia a la FRANCEZI ma omoara. Anume STOPURILE. Ingrozitor de urate, zici ca masina ii lasata de spate. Au incercat sa faca 508 le un rival pentru Passat, din foarte multe privinte au reusit, insa la design exterior, in loc sa faca niste faruri si stopuri calumea, au pus acel ceva frantuzesc.. care pe mine personal ma omoara de nervi.
La 208 fata, nu stiu cum sa o interpretez, sunt elemente care imi plac, altele nu, iar per ansamblu ma face sa fiu foarte confuz. Nu mai are o grila clara, sunt atatea detalii ca te zapaceste.
Insa cel mai mult si mai mult mie personal nu imi plac STOPURILE nici la 208 si nici la 508.
Mie imi place f mult exteriorul , in special la versiune 3 usi.Nici interiorul nu arata rau, numai ca astept sa o vad in realitate.
Eu cred ca gabaritul este apropiat de 206 si versiunea ,,+” a acestuia a dat de gandit casei franceze asupra nevoilor unor clienti.Eu il consider un 206 retusat desi nu este in realitate asa . .Iar 206 mia placut acum peugeot vine cu o linie mai placuta mie si ma astept ca masinile peugeot in 5 -7 ani sa imi placa din nou ,sigur mai are tuse lipsa dar pentru asta sant face-lift-uri .