OFICIAL: Noul Peugeot 208

Francezii au prezentat astazi noul Peugeot 208, urmasul unul prim model (206) foarte apreciat pentru design si al unul alt model (207) care nu arata deloc rau.

Era insa vremea pentru schimbare, iar Peugeot a ales sa fie una de proportii. Noul Peugeot 208 arata cu totul altfel in cam orice aspect.

Este mai mic la exterior, dar mai mare la interior, este (mult) mai usor decat 207, iar francezii spun ca Peugeot intra intr-o noua era cu acest nou model.

Peugeot 208 art1 OFICIAL: Noul Peugeot 208

Designul nu este chiar surprinzator pentru Peugeot, dar suprinde prin diferenta uriasa vis-a-vis de 207. Prima data remarcam grila tot mare, dar intr-o noua forma, plus farurile cu LED-urile pentru lumina de zi scoase din profilul general si stopurile “bumerang” destul de ciudate.

Peugeot 208 art2 OFICIAL: Noul Peugeot 208

Contrar curentului general, Peugeot 208 este mai mic decat 207, dar cu spatiu mai mare pentru pasageri si portbagaj mai mare. Este si mai usor decat predecesorul sau, in medie cu 110 kg, iar asta este foarte de laudat! Dealtfel, se si vede la consumul propulsoarelor cat de benefica este scaderea in greutate.

Interiorul este schimbat la fel de mult si arata chiar bine, la prima vedere. Tablou de bord mic, stilizat frumos, volan mai mic si consola centrala dispusa pe doua nivele, cel superior fiind ocupat de un complex sistem multimedia, cu display generos si touchscreen. Mie chiar imi place, trebuie sa-l vad in realitate. Apropo, va putea fi comandat si Head-up Display, echipament nu chiar comun in clasa mica

Peugeot 208 art3 OFICIAL: Noul Peugeot 208

La capitolul motorizari sunt surprize mari. Si placute. Vor fi disponibile 5 versiuni diesel, cel mai economic dintre ele afisand un consum mediu de 3,4 litri/100 km. Gama propulsoarelor pe benzina contine doua noi motoare cu 3 cilindri, de 1.0 litri si 1,2 litri, primul avand un consum mediu de 4,3 litri/100 km.

Acestea sunt toate detaliile legate de propulsoare, vom primi mai multe detalii curand. Peugeot 208 va debuta pe piata in prima parte a anului viitor, in versiuni cu 3 si 5 usi.

Prima mea concluzie, bazata pe pozele pe care le vedeti si voi.. Nu-mi place exteriorul, imi place interiorul. Este, clar, o masina care trebuie vazute “pe viu”, ca sa-ti dai seama daca-ti place sau nu.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.