Oficial: Toyota GT 86 – Totul pe sport!

In sfarsit dupa mai multi ani de asteptare, japonezii au prezentat oficial noua Toyota GT 86. O masina sport care ar incanta orice pasionat de masini.

Toyota GT 86 va deveni, sunt sigur, preferata tinerilor care vor o masina sport nu prea scumpa, cu tractiune spate, care arata foarte bine si se preteaza de minume la tuning. Si cred ca nu doar niponii o vor venera, ci si europenii. Mie-mi place mult cum arata si, dupa ce o sa va spun si ce zice fisa tehnica, s-ar putea sa va tenteze si pe voi.

Toyota GT 86 art1 Oficial: Toyota GT 86   Totul pe sport!

A fost clar de la bun inceput ca Toyota GT 86 va fi facuta doar pentru sport. Are lungimea unei masini compacte, mai exact 4,24 metri, doar 1,285 metri inaltime si ofera 4 locuri. Dar totul este conceput pentru eficienta sportiva, deci Toyota GT 86 nu este doar un coupe cu pretentii sportive. Este proiectat de la cap la coada ca o masina sport.

Toyota GT 86 art2 Oficial: Toyota GT 86   Totul pe sport!

Are sub capota un motor boxer de 2 litri, pentru ca, stiti, proiectul a fost dezvoltat de Toyota in colaborare cu Subaru (al caror model se numeste RBZ). Motorul boxer ofera 200 CP/7.000 rpm si 205 Nm/6.600 rpm. Asa cum vedeti, e vorba de turatie mare, fara turbo, doar turatie si 200 CP pe puntea spate, prin cutie manuala cu 6 trepte sau automata, plus diferential cu alunecare limitata.

Niponii spun ca Toyota GT 86 va fi un vis la nivelul comportamentului, cu atat mai mult cu cat raportul maselor pe punti este aproape ideal (53:47), iar centrul de greutate este foarte jos, la doar 460 mm de sol.

Toyota GT 86 art3 Oficial: Toyota GT 86   Totul pe sport!

Interiorul este destul de simplu, cu cel mai mic volan al vreunui model Toyota (doar 365 mm diametru) si comenzi centrate in jurul soferului. Pozitia la volan este, la fel, foarte joasa. Mai mult un post de conducere decat un habitaclu normal.

Deocamdata nu se stie pretul de vanzare al noii Toyota GT 86, se stie doar ca vanzarile vor debuta in vara anului viitor.In cazul in care va intrebati care treaba cu acel “86” din nume. Este un tribut adus modelului Corolla Levin AE86.

PS: Nu uita sa impusti un Duster!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.