In sfarsit dupa mai multi ani de asteptare, japonezii au prezentat oficial noua Toyota GT 86. O masina sport care ar incanta orice pasionat de masini.
Toyota GT 86 va deveni, sunt sigur, preferata tinerilor care vor o masina sport nu prea scumpa, cu tractiune spate, care arata foarte bine si se preteaza de minume la tuning. Si cred ca nu doar niponii o vor venera, ci si europenii. Mie-mi place mult cum arata si, dupa ce o sa va spun si ce zice fisa tehnica, s-ar putea sa va tenteze si pe voi.
A fost clar de la bun inceput ca Toyota GT 86 va fi facuta doar pentru sport. Are lungimea unei masini compacte, mai exact 4,24 metri, doar 1,285 metri inaltime si ofera 4 locuri. Dar totul este conceput pentru eficienta sportiva, deci Toyota GT 86 nu este doar un coupe cu pretentii sportive. Este proiectat de la cap la coada ca o masina sport.
Are sub capota un motor boxer de 2 litri, pentru ca, stiti, proiectul a fost dezvoltat de Toyota in colaborare cu Subaru (al caror model se numeste RBZ). Motorul boxer ofera 200 CP/7.000 rpm si 205 Nm/6.600 rpm. Asa cum vedeti, e vorba de turatie mare, fara turbo, doar turatie si 200 CP pe puntea spate, prin cutie manuala cu 6 trepte sau automata, plus diferential cu alunecare limitata.
Niponii spun ca Toyota GT 86 va fi un vis la nivelul comportamentului, cu atat mai mult cu cat raportul maselor pe punti este aproape ideal (53:47), iar centrul de greutate este foarte jos, la doar 460 mm de sol.
Interiorul este destul de simplu, cu cel mai mic volan al vreunui model Toyota (doar 365 mm diametru) si comenzi centrate in jurul soferului. Pozitia la volan este, la fel, foarte joasa. Mai mult un post de conducere decat un habitaclu normal.
Deocamdata nu se stie pretul de vanzare al noii Toyota GT 86, se stie doar ca vanzarile vor debuta in vara anului viitor.In cazul in care va intrebati care treaba cu acel “86” din nume. Este un tribut adus modelului Corolla Levin AE86.
PS: Nu uita sa impusti un Duster!
Reteta e cam aceeasi cu a modelului din ’80, la cat e de mica ma gandesc ca tre’sa fie tare distractiv de condus
pret?
Pretul abia anul viitor, deocamdata n-a fost comunicat. Eu as zice ca-i pe undeva intre 25.000 si 30.000 euro. E doar aprecierea mea
La acest pret estimativ, imi este permis, va rog, sa raman la……..Camaro?
Emil, nu ai voie sa ramai la Camaro.. asta pentru ca si cei din USA iubesc AE86…Este o masina de tunning, o masina de drift, are si ea propria ei filozofie. Este diferita de un Camaro, dar si fata de un BMW :D…
Iar asa ca aspect, chiar pare sa arate bine.
AE86 are multi fani in lumea asta, mai ales in Japonia si SUA sau in inima celor care au jucat NFS Undergorund 2 ~ fiind cea mai buna masina din joc!
Respectele mele !!
@Ovidiu. Sa vedem care vor fi vanzarile in Ro daca
se va exporta, comparativ cu Bmw seria 1 pt ca eu zic ca se va putea face o comparatie intre cele doua. Sau gloata va fugii la Scirocco tdi?
Ma aici in Ro, o sa vina cu o serie de taxe in +, asa vin toate masinile care sunt produse in afara Europei. Tocmai de aceea Camaro de la 40.000 Dolari in SUA, ajunge aici la un pret de 70.000 Euro. Ca nu transportul e scump… ci taxele care sunt cred cu 30% mai mult.
Asa ca posibil si AE86 sa vina in SUA la un pret de 30.000 dolari, iar pentru Romania sa ajunga undeva pe la 50.000 Euro cred.. si atunci ar fi cam scumpa. Oricum eu sub 40.000 euro masina asta nu o vad aici in Romania. Respectele mele !!
Din cate stiu taxele pentru masini non euro este de 10% eu nu imi fac griji de pret in comparatie cu alte modele imi este teama ca acest boxer sa nu fie puturos la primii 100m si astfel sa fie intrecut si de un punto jti/corsa cdi(ca au fost exemple de astea) daca va amintiti episodul top gear cu impreza si stilo wagon jti!!!!! Sincer ma asteptam sa descopar un motor toyota si o tractiune subaru ! eu raman cu gandul la Honda Civic 1,6 160CP din anii 90 o masina extraordinara . Alegerea unei japoneze fata de ceva american este cred o chestiune de gust si necesitati fata de o chestiune financiara ,cu siguranta tinerii americani vor gasi valori mai sportive si mai ieftine in aceasta masina de cat conservatoarea masina sport americana. Ramane o problema :::unde tinerele domnisoare vor prefera sa fac sex????in ingramadita asta de masina sau intrun spatios Camaro ce va tine loc o vreme drept masina de familie pentru ,,viitorul american”!!!!
@Ovidiu. Camaro costa pleaca de la 45000 in Ro si nu 70000. In ceea ce priveste Toyota nu cred ca va ajunge la 50000e pt ca nu ar mai avea logica comercializarea ei in Europa. Nimeni nu va platii atat de multi bani pt ea avand in vedere ca sunt masini muult mai performante pe piata. Ceea ce vreau eu sa subliniez este faptul ca daca aceasta masina va avea preturi apropiate de ale concurentei germane, in Romania nu va avea priza la public datorita mentalitatilor si fixism-ului romanilor cu privire la “mitul masinilor germane”. Deci chiar daca aceasta masina va costa cu 5000 euro ca pur exemplu, mai putin decat concurentele germane, oamenii vor cumpara MADE IN GERMANY pentru ca e THE BEST!!!!!!!! In mintea unora!!
Posibil sa aveti voi dreptate, legat de pretul lui AE 86, insa eu il comparam acest AE 86 la PRET, undeva la nivelul lui Subaru Imprezza WRX STI care in Romania acest Subaru costa 45-47.000 euro cu tot cu tva.
!!
Cat despre MADE IN GERMANY… no coment
Respectele mele !
@calator prin europa. Din pacate in episodul din Top Gear comparatia a fost facuta intre un EVo FQ400 si un Fiat Stilo. In ideea in care sa se arate uriasul gol turbo prezentat de un motor de 2 litri turbo si 400 de cai putere(test facut in mers si nu pe o distanta de 100m):
http://www.metacafe.com/watch/203232/evo_vs_fiat_stilo/.
Asa ca cei 200 de cai pe un motor boxer aspirat cu distributie variabila, injectie D4-S(combina injectia directa in cilindru cat si injectia clasica tip miltipunct) si o greutate de 1180 de kg nu cred ca va fii atat de problematic. Oricum masina nu a fost gandita pe viteza in linie. De exemplu cine a condus un Clio RS/Civic Type-R pe un drum virajat/pista, stie ca sunt putine autoturisme cu valori de putere si cuplu mult mai mari care pot tine pasul cu el. Acolo va excela aceasta masina. Motor boxer+propulsie+diferential cu alunecare limitata+ sasiu si caroserie foarte usoare si rigide= masina sport. Bafta!
@Ovidiu (si off-topic): domnule, tin sa te contrazic.
Atat in NFSU cat si in NFSU2, cea mai buna masina a fost Mazda MX-5 Miata
@ Ai tot dreptul sa ma contrazici, insa eu la NFSU2 am vazut, atat pe youtube cat si la mine sau la un prieten, ca pe Outer Ring scoti cea mai buna viteza :D. Cel mai bun timp, pe circuit, doar cu Corolla AE86. ~~ nu vreau sa plictisesc.. m-am jucat jocul de multe ori, inca de la aparitie, la inceput credeam ca jocul este piramidal, adica masinile deblocate la final sunt cele mai bune .. (Imprezza, Evo ) insa nu e asa… Corolla AE 86, este suficient ca sa joci fiecare cursa din joc. Masina pe care o ai deblocata inca de la inceput
:P.
Si eu am aflat de la un prieten.. care este maniac in videojocuri. Eu sunt mediu ca pasiune, undeva la nota 8.50 din 10
Cat despre Mazda MX 5, in NFSU2 stiu sigur ca e lenta la start
Respectele mele !!
MX-5 – ul e mai lent (si in NFSU si NFSU 2), dar dupa prima serie de upgrade-uri intra in linie cu cele mai bune din joc.
).
+ la drift-uri mi s-a parut mult mai bun (face acel tail-flick) decat AE86, cu care am terminat NFSU 2 o data (doar pentru ca in fata blocului aveam parcat un AE86
Cat despre faptul ca jocul nu e piramidal, nu e un lucru foarte bun.
De exemplu in NFS Most Wanted, daca incepi cu Fiat Punto (!!!), poti parcurge 90% din joc, cot la cot cu Corvette, Lambo Gallardo, Porsche 911, Cayman, ceea ce este stupid si ireal.
La NFSU 2: Corolla AE86 merge in mai toate
Golf foarte bun pentru Drift
Nissa 240SX foarte bun pentru Drag, Skyline ul deasemenea
Mx5 ule la astea scurte Street X e bunicel ca-i scurt
Iar la Most Wanted : Golful 5 pt inceput, iar mai apoi din masinile rivalilor.. care erau preparate mai gata. Aveam fler sa le i-au masinile, dupa ce-i bateam
Nu mai zic nimic de jocuri, .. ca sunt om serios

Ba sa zicem… chiar daca suntem oameni mari, parca o repriza de NFS, Starcraft, Diablo, Red Alert 2 ne mai scoate din normal… acest normal care nu mai e normal de foarte mult timp. Oldies but Goldies.
Atunci hai sa va imparatsesc o informatie, m-am uitat la curse de masini pe un canal de sport, iar acolo intr-o competie Nissan, competitie mono-marca. Un tanar pilot a ajuns sa faca performanta in cursele de masini, tocmai jucandu-se pe PLAYSTATION.. a fost selectat de Academia Nissan, in urma unor jocuri jucate pe console, iar mai apoi, l-au testat si antrenat in academia lor, ajungand in foarte scurt timp PILOT (asa ca aceste video-jocuri, ajung sa fie mici simulatoare, pentru viitori piloti de curse )
Respectele mele !!
Apropo de performante in jocuri, am citit acum cateva zile despre un gamer roman care a iesit pe locul 3-4 (la egalitate cu un strain) la un mare concurs international de Starcraft 2, pierzand in finala in fata unui sud-coreean.
Acum, nu stiu ce stiti voi despre sud-coreeni, dar la ei Starcraft este religie de stat, iar gamerii lor sunt cu adevarat profesionisti, cei mai buni castigand sute de mii de dolari anual doar din participarea la competitii e-Sport.
Faptul ca romanul nostru s-a batut cam de la egal la egal cu ei este un lucru demn de toata lauda, mai ales avand in vedere prapastia tehnologica si economica dintre Romania si Coreea.
Poate ca este si asta este un mic motiv sa fim mandri ca suntem romani.
Maine e 1 Decembrie.
Poate ca n-ar strica sa comentam si noi pe aici, daca avem motive sa zicem “Romania, te iubesc”.