VW Passat Alltrack – Noua versiune, ceva mai SUV

Volkswagen ofera o noua versiunea a modelului Passat, una cu competente ceva mai bune in off-road usor. Noul Passat Alltrack este bazat pe versiunea break a lui Passat si vine pregatit, vizual si tehnic, pentru… drumurile din Romania, as putea zice.

Nemtii spun ca noul VW Passat Alltrack are rolul de a umple in gama golul dintre Passat Variant si Tiguan. Adica trebuie sa fie si putin SUV, pentru clientii care nu ajung la un SUV veritabil, cum este Tiguan. Este o nisa care merge bine de ceva ani, in toate segmentele, dupa ce a fost impusa in segmentul premium.

VW Passat Alltrack art1 VW Passat Alltrack   Noua versiune, ceva mai SUV

VW Passat Alltrack a fost preparat in stilul off-road dupa reteta cunoscuta. Spoiler usor modificat, protectii pentru motor si podea, pasajele rotilor mai proeminente, protectii pentru praguri si spilerul spate.

Desigur, cea mai utila schimbare, din punct de vedere tehnic, este cresterea garzii la sol, deci unghiuri de trecere mai bune. Normal, vorbim despre drumuri neasfaltate, dar nu off-road, pentru ca un break cu ampatamentul lui Passat n-are nici o treaba in off-road. VW vede Passat Alltrack ca pe o alternativa la un SUV pentru cei ce iubesc vacantele in locuri mai izolate si pentru cei ce tracteaza diverse.

VW Passat Alltrack art3 VW Passat Alltrack   Noua versiune, ceva mai SUV

Vanzarile debuteaza la inceputul lui 2012. Sunt oferite doua propulsoare pe benzina si doua diesel. TSI-urile de 160 CP si 210 CP si TDI-urile de 140 CP si 170 CP. Motoarele mai puternice, cel pe benzina de 210 CP si cel turbodiesel de 170 CP vin standard cu tractiune integrala 4Motion, plus cutie DSG. Diesel-ul de 140 CP este disponibil, optional, cu tractiune integrala.

VW Passat Alltrack art2 VW Passat Alltrack   Noua versiune, ceva mai SUV

Cel mai economic Passat Alltrack, cel de 140 CP, are un consum mediu oficial de 5,7 litri/100 km, cel de 170 CP consumand in plus doar 100 grame/100 km.

O idee frumoasa pentru un break de clasa medie. Daca n-am vorbi despre Passat, cea mai “batrana” si plicticoasa masina din segmentul ei.

PS: Nu uita sa impusti un Duster!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.