Bentley Continental GT primeste un V8, dar nu renunta la W12

Doar cu un W12 de 6 litri in gama, nu prea ai sanse sa te prezinti in fata comisiilor responsabile cu controlul emisiilor de noxe. Asa ca Bentley trebuia sa gaseasca o solutie, iar aceasta a venit logic.

Britanicii au prezentat un nou motor, un V8, care ar trebui sa puncteze cat de cat la ecologie, dar care va face gama Continental si ceva mai accesibila. Practic, noul motor V8 va fi disponibil pentru Continental GT si GTC si este pozitionat sub marele W12 deja cunoscut. Deci nu-l inlocuieste, ci il completeaza, la baza gamei.

Bentley Continental V8 art1 Bentley Continental GT primeste un V8, dar nu renunta la W12

Motorul nu este unul complet nou, ci este preluat de la Audi. Vorbim despre un V8 de 4 litri, biturbo, care produce 507 CP/6.000 rpm si 660 Nm/1.700 – 5.000 rpm. Britanicii au preluat motorul, dar l-au modificat in asa fel incat sa furnizeze valorile dorite de ei pentru noua versiune Continental. Impreuna cu o noua cutie de viteze automata, cu 8 trepte, Continental V8 accelereaza pana la 100 km/h in sub 5 secunde, viteza maxima fiind de 290 km/h.

Bentley Continental V8 art2 Bentley Continental GT primeste un V8, dar nu renunta la W12

Trebuie sa asteptam pana in ianuarie pentru a afla exact consumul mediu, dar britanicii afirma ca noua motorizare va permite o autonomie maxima de 800 km. Avand in vedere ca rezervorul are circa 90 litri, nu-i de mirare, dar ca sa faci 800 km ar trebui probabil sa fii expert in recorduri de consum. Iar proprietarii de Bentley nu sunt.

Oricum, de consumul decent are grija electronica, cand nu-i nevoie de putere mare motorul V8 dezactivand 4 cilindri. Astfel, functioneaza ca un V4 cand nu este foarte solicitat.

Bentley Continental V8 art3 Bentley Continental GT primeste un V8, dar nu renunta la W12

Gama Bentley Continental V8 se deosebeste de modelele W12 prin grila neagra, mata, prin forma de “8” a evacuarilor si sigla “Bentley” rosie. Cum am spus, Continental V8 va exista alaturi de motorul W12, care produce, supraalimentat cu doua turbine, 640 CP, in cea mai puternica versiune a asa.

Modelul asta se cam apropie de 10 ani de existenta, chiar daca intre timp a mai trecut prin facelift si modificari mai mici sau mai mari. Pana acum, vanzarile sunt de circa 50.000 exemplare, deci e un succes, asa zice, avand in vedere ca este un model exclusivist.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.