Drive test: Citroen DS4 – Tentatie frantuzeasca

Sunt un mare fan al gamei DS a celor de la Citroen. Fara rezerve, mi-a placut mult Citroen DS3, in ambele versiuni testate. Asa ca am asteptat cu nerabdare testul cu DS4. Si n-am fost dezamagit. Deloc.

Ideea este urmatoarea. Citroen DS4 nu este o masina pentru oricine. Are un public foarte bine targetat, dispus sa dea bani pentru exclusivitate. Nu este pentru cei ce vor utilitate in primul rand. Ci pentru cei care vor sa iasa in evidenta la capitolul “bun gust”, pentru multi ani de acum incolo, pastrandu-se totusi in limite rezonabile de costuri.

Drive test Citroen DS4 art1 Drive test: Citroen DS4   Tentatie frantuzeasca

Masina arata extrem de bine. Un adevarat crossover, seamana cu un SUV, dar si cu un coupe. Au gasit francezii un echilibru de admirat intre aceste doua concepte si asta mi se pare cea mai mare realizare a lor. Am vazut multi oameni uitandu-se la masina in trafic. Iar asta e ceva, intr-un Bucuresti in care, sincer, ce sanse are un Citroen sa atraga atentia?!

Drive test Citroen DS4 art2 Drive test: Citroen DS4   Tentatie frantuzeasca

Daca partea frontala seamana cu cea a lui Citroen C4, spatele este superb. Imi place mult linia care subliniaza pasajele rotilor spate si linia geamurilor. Apropo, geamurile spate, cu manerul “ascuns” in montant, platesc tribut designului. Adica nu se deschid. Deloc. O fi si asta vreo premiera.

Drive test Citroen DS4 art3 Drive test: Citroen DS4   Tentatie frantuzeasca

Interiorul este fara repros. Lucrat bine, cu materiale bune, o sa intelegeti cand o sa va spun pretul. Te simti bine la volan, scaune bine profilate, intr-o combinatie negru cu alb care n-are cum sa dea gres. Si acelasi volan Citroen ale carui grup de 4 comenzi trebuie invatat.

Am avut pe masina asta un motor de 2 litri HDi, cu 163 CP si 340 Nm. Perfect, zic eu, pentru o masina la de la care m-am asteptat la sportivitate. Nu e o masina sport, ci una foarte echilibrata, axata pe confort, dar pe care o poti grabi fara probleme daca ai chef. Ajunge la 100 km/h in 8,6 secunde si atinge 212 km/h, cu o cutie manula cu 6 trepte. Deci e suficient de rapida ca sa-ti satisfaci ambitiile de vitezoman. Ca sa facem o comparatie usor fortata, nu-i mult mai jos decat BMW 320d ED, cu aceeasi cai. Citroen spune ca nivelul consumului mediu este de 5,1 litri/100 km. Pana la mare, pe A2 chiar n-am avut chef sa merg la consum, asa cam am avut o medie de cam 7 litri/100 km.

Drive test Citroen DS4 art4 Drive test: Citroen DS4   Tentatie frantuzeasca

Pretul de pornire este de 25.929 euro, cu acest motor si un nivel de echipare foarte bogat. Deci nu-i ieftin deloc, dar, cum am spus, nu-i pentru toata lumea. Dovada ca eu n-am vazut decat unul prin trafic, in Bucuresti. Modelul testat, in cel mai bun nivel de echipare, care are ca optiuni scaune fata incalzite, cu memorie, navigatie, faruri Xenon si amplificator HiFi, ajunge la 30.840 euro.

PS: Pozele sunt facute pe plaja, la mare, evident. Poate mai aud pe vreunu’ ca “vai, ai deranjat oamenii, esti cocalar”, cum mi s-a mai spus. In afara de cateva zeci de melci, n-am facut victime. Iar cocalar nu sunt icon smile Drive test: Citroen DS4   Tentatie frantuzeasca

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.