Drive test: Renault Megane GT Line 1.4 TCe

Dupa ce conduci Megane RS e clar ca restul gamei Megane pare din alt film. Dar RS-ul presupune o suma de peste 20.000 euro, ceea ce poate nu-i la indemana unui tanar pasionat de masini.

Asadar, ce faci daca vrei, totusi, o compacta cu valente sportive, usor de intretinut, fara taxe mari, fara consum exagerat si, mai ales, sub 20.000 euro? Ai de unde alege, dar in mod sigur pe primele locuri va iesi Renault Megane GT Line. Este clar o masina pentru cei ce apreciza dinamica, in nici un caz pentru tatal tau, caruia ii e indiferent ca sub capota e un 1,8 sau 1,4 litri, atata timp cat masina… are portbagaj si merge.

Drive test Renault Megane GT Line 1.4 TCe art1 Drive test: Renault Megane GT Line 1.4 TCe

Practic, ce presupune Megane GT Line? Pe scurt, un kit estetic care rata destul de bine, dar si cateva “chestii” tehnice care te vor atrage. In primul rand, n-ai cum sa nu remarci spoilerul fata preparat dupa o reteta sportiva, cu priza de aer mai mare si cateva insertii specifice, plus inscriptia GT Line. Farurile au acea clasica tusa neagra care le scoate in evidenta, oglinzile sunt argintii, iar la spate exista o imitatie de difuzor de aer, argintiu, cu rol doar estetic.

Drive test Renault Megane GT Line 1.4 TCe art2 Drive test: Renault Megane GT Line 1.4 TCe

Pozele va “spun” exact despre ce-i vorba, mie chiar imi place kitul asta. Nici exagerat de agresiv, dar suficient pentru a-ti da seama ca nu-i Megane-ul obisnuit.

Interiorul este si el preparat, dar mai discret. Ai inscriptia GT Line pe bandoul plansei de bord, pedalier sport, vitezometru analogic si turometru nu galben, ca la RS, ci alb. Si asta-i tot. De fapt, nu, o nota mare dau si scaunelor foarte bine profilate, care nu doar arata bine, ci te si tin bine. Practic, sunt cam aceleasi scaune de la Megane RS.

Drive test Renault Megane GT Line 1.4 TCe art3 Drive test: Renault Megane GT Line 1.4 TCe

Sub capota este un motor relativ nou, primul din gama “downsizing” a celor de la Renault. Unul de 1,4 litri, benzina, cu turbo, care produce 130 CP si 190 Nm. Nu e nimic spectaculos, dar ofera, totusi, 130 CP, suficient pentru putea conduce sportiv. Sasiul este unul sport, il simti imediat ca e facut pentru drumuri bune si viraje. Performantele sunt bune,  o – 100 km/h in 9,6 secunde si 200 km/h viteza maxima. Insa motorul e temperat de cutia manuala cu 6 trepte, gandita si pentru consum nu doar dinamica. Si am simtit ceva sec in modul in care raspunde motorul, parca nu-l poti tine in priza asa cum ti-ai dori.

Drive test Renault Megane GT Line 1.4 TCe art4 Drive test: Renault Megane GT Line 1.4 TCe

Nu ma intelegeti gresit, combinatia dintre motor si suspensie va excita cu siguranta un sofer incepator, dar daca ai ceva experienta vei simti clar acele reactii seci la schimbarea treptelor si raspunsul motorului. Livreaza performantele, cifrele sunt acolo, dar parca lipseste acel ceva care sa te satisfaca.

Consumul mediu oficial este de 6,3 litri/100 km, iar cel urban de 8,4 litri/100 km. In realitate si aglomeratie, Megane GT Line consuma cam 10,5 in oras. Valori normale pentru un 1,4 litri dopat.

Drive test Renault Megane GT Line 1.4 TCe art5 Drive test: Renault Megane GT Line 1.4 TCe

Ajungem si la capitolul mai delicat. Masina costa 18.700 euro, pret de lista. Probabil ceva mai putin ca Renault are mereu oferte, la orice. Dar e o suma prea mare. Clar. Mai ales ca Opel Astra 1,4 l Turbo, cu 140 CP si aceleasi performante dinamice costa mai putin cu circa 1.500 euro. Iar Astra e mai placuta, per ansamblu, decat Megane GT Line motorul de 130 CP. Apropo, acelasi nivel de echipare, GT Line este disponibil si in combinatie cu diesel-ul de 1,9 litri dCi si 130 CP, caz in care pretul ajunge la 21.000 euro.

Un Megane in 5 usi care arata destul de bine, merge bine, te lasa sa te joci cu talentul, dar costa prea mult.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.