Opel Insignia – Un nou diesel. Biturbo!

Faptul ca diesel-urile devin din ce in ce mai performante este evident in ultimii ani. Si ma refer la diesel-uri de cilindree mica si medie, nu la cele de peste 2 litri.

Opel vine cu o noutate care suna foarte bine. Nu este nici un record in domeniul auto, dar este o premiera pentru segmentul in care activeaza Insignia. Inginerii germani au luat motorul turbodiesel de 2 litri, cunoscut in gama Opel si i-au mai adaugat o turbina. Asa ca acum avem un diesel de 2 litri, biturbo, care ofera performante foarte bune, in conditiile in care consumul este mai scazut decat la versiunile mai slabe ale aceluiasi motor, cu un singur turbo.

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo Opel Insignia   Un nou diesel. Biturbo!

Motorul are acum doua turbine, una mica si una mare. Cea mai mica activeaza la turatii mici, pentru a reduce lag-ul caracteristic motoarelor supraalimentate. La turatii mediii, ambele turbine lucreaza, iar la turatii mari (incepand cu 3.000 rpm), doar turbina mare este functionala.

Rezultatul? Motorul produce 195 CP si 400 Nm din doar 2 litri, ceea ce este o performanta, mai ales pe o berlina de clasa medie, de volum (adica nu premium).

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo 2 Opel Insignia   Un nou diesel. Biturbo!

Cu acest motor, Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo accelereaza pana la 100 km/h in 8,7 secunde si atinge o viteza maxima de 230 km/h. Consumul declarat este de doar 4,9 litri/100 km. Propulsorul este oferit pe toate versiunile de caroserie ale modelului Insignia, fie cu tractiune fata, fie cu tractiune integrala.

De asemenea, Opel mai ofera, optional, pentru modelele cu tractiune integrala, suspensia fata de pe modelul Insignia OPC, pentru un comportament mai sportiv.

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo 3 Opel Insignia   Un nou diesel. Biturbo!

O sa va spun si cat costa masina la noi, cand motorizarea va fi disponibila in Romania. Pana atunci stim doar ca, in Germnaia, pretul pleaca de la 33.405 euro.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.