Sa zicem ca ai o masina, nu conteaza de care si de la ce producator. Cand vine vremea s-o schimbi, din diverse motive, ai de ales. Cumperi acelasi model, dar mai nou, de la aceesi marca sau cumperi un alt model al aceleiasi marci? Sau schimbi marca si te orientezi catre altceva?
JD Power face, deja de 9 ani, un studiu care ne arata ce marca are cei mai fideli clienti. Cat sunt de multumiti clientii de masinile unei anumite marci, astfel incat schimba sau nu respectiva marca atunci cand vor sa schimbe masina. Evident, absolut toti producatorii isi doresc sa nu piarda clienti, sa-i retina pentru noile modele pe care le ofera.

In ultimul studiu, castigatorul este unul surpriza. Poate va vine greu sa credeti, dar Hyundai are cei mai fideli clienti, constructorul coreean fiind urmat de Ford, Honda, BMW si Kia. 64% dintre clientii Hyundai raman fideli marcii, principalele modele responsabile pentru acest succes fiind Elantra si Sonata.
Iata si tabelul complet:

Cei care au castigat cel mai mult din punct de vedere al fidelizarii clientilor, in ultimii 3 ani sunt: Kia, Land Rover, Infiniti, Hyundai si Jeep. Iar cei care au pierdut cel mai mult sunt: Dodge, Mercedes, Subaru, Porsche si Scion (marca a celor de la Toyota pentru America).
via|Carscoop
Etichete: fidelizare, JD Power, studiu, top JD Power
37 comentarii pe acest articol
gabi
January 24th, 2012 at 10:08 pm
1si eu am ramas fidel
de la focus am trecut la mondeo
jiji
January 25th, 2012 at 9:46 am
2Si eu la fel am sa fac, am un hyundai i30 model 2008, deci inainte de facelift si vreau sa-l schimb cu modelul ce apare anul acesta(facelift 2).
Dan
January 25th, 2012 at 9:58 am
3@jiji
Modelul care apare anul asta nu e facelift, e generatie noua
307
January 25th, 2012 at 10:13 am
4vai, dar cum se poate, nu apare in acest top peugeot ?! minunata masina peugeot ?
George
January 25th, 2012 at 10:25 am
5Vad ca nu apare nici Renault in acest top….
Si da, raman fidel marcii Renault.
Mihai
January 25th, 2012 at 10:36 am
6Dane, topul este pentru SUA ? Nu apar masinile frantuzesti a caror cota de piata in Europa este consistenta dar care nu se importa acolo.
Dan
January 25th, 2012 at 10:39 am
7Da, e pentru SUA.
George
January 25th, 2012 at 10:54 am
8Si… pe cand un asemena studiu si pentru Europa?
daciafan
January 25th, 2012 at 10:54 am
9fidel unei marci sau mai rau al unui model? hmm
altfel spus cumperi acelasi lucru cu bani mai multi
viata este prea scurta ca sa te cramponezi de fideliate
Lucian OT
January 25th, 2012 at 11:41 am
10Cel pentru Europa va aparea imediat dupa cel pentru India, China, si mai ales Coreea de Sud, Doar ne intereseaza Hyundai si nu restul !
Dan
January 25th, 2012 at 11:46 am
11Da, Lucian, stiu, daca era VW pe primele locuri era relevant. Asa, nu e, iar frustrarea e mare..
calator prin....ROMANIA
January 25th, 2012 at 12:17 pm
12Mi se pare firesc ca hyundai sa ocupe primul loc despre renaul clar va fii in preferintele mele fie ca vor fii intru top sau nu momentan schimb loganul cu duster!!!!!
Lucian OT
January 25th, 2012 at 12:35 pm
13Sunt frustrat, recunosc – dar ma asteptam ca unele miscari de marketing sa fie mai inteligente !
Ideea e ca Hyundai vinde alte masini in Us ( si aici nu ma refer la aspect )
Cat despre ce cauta un amrican la o masina si ce cauta un european aici e alta discutie !
poate sunt chiar frustrat cu motive reale !
Narcis
January 25th, 2012 at 1:00 pm
14Dan, urmaresc blogul ‘din umbra’, citesc aproape fiecare postare, rareori comentez. Uneori exagerezi cu masinile asiatice, incercand sa le pui peste cele europene. Nu te acuz. Dar, hai sa ne uitam putin la Hyundai, i30, cat de mult seamana acele stopuri cu cele de la Fiesta. Elantra are 80 % din spatele unui Focus Sedan. Noua Kia pe care saptamana trecuta am vazut-o seaman foarte mult cu Astra hatchback…pot sa iti dau cate exemple vrei. Atentie, nu m-am referit aici la altceva decat design, dar aceste asemanari NU mi se par normale. Pe de alta parte, cinste Toyota, Mazda, intotdeauna au urmat alta linie, nu am nimic sa le reprosez. Nu, nu sunt fan VW, aici sunt perfect de acord cu tine, s-a ajuns cam departe cu ‘idolatrizarea’ acestei marci.
emil
January 25th, 2012 at 2:00 pm
15@Narcis. E posibil sa ai dreptate cu asemanarile in ceea ce priveste designul. Dar sa ne gandim ca f multi cumparatori, in zilele de azi, nu mai sunt asa de mult interesati de “diferentele de design” ci pur si simplu cauta o masina frumoasa, practica, cat mai economica si cu dotarile dorite de fiecare. Atata timp cat o masina asiatica ofera un design placut ochiului, motorizari care mai de care, garantii extinse pana la 7 ani si preturi acceptabile poate chiar mai jos decat marcile europene, nu vad de ce ne mira faptul ca vand f bine! Cateva mii de euro conteaza enorm in zilele noastre si din acest motiv ne orientam spre marci mai ieftine. Sunt sigur ca fff multi ne dorim un Insignia, un Passat ori un seria 3, dar nu avem banii decat pt un Cruze, un I30 ori o Kia Ceed. Bravo asiaticilor ca reusesc sa scoata pe piata masini bune cu preturi concurente.
emil
January 25th, 2012 at 2:10 pm
16@LucianOt. Ai dreptate ca americanii cauta cu totul altceva decat europenii atunci cand vb de masini. Cauta masini ieftine, frumoase, cat de cat performante si cel mai important aspect, masini care dupa 7 ani sa poata fi schimbate cu masini noi, sau pur si simplu aruncate. De ce sa plateasca 30000 usd pt un VW passat care se devalorizeaza oricum si sa nu plateasca 15000 pe un Hyundai? Nici americanii nu mai au banii pe care ii aveau odata! Pretul spune totul in zilele noastre. Cand ai de unde, cumperi M6 sau AMG, cand nu ai destul, cumperi Ceed, I30 ori VW Up, ca tot am vb despre el. Eu asa vad problema. Si eu as vrea o Insignia Opc de 45000 de euro, dar daca nu am decat 30000, sa zicem, ce fac? Caut o “asiatica de 200-250cp si am terminat balciul. Asta a fost asa ca pur exemplu.
Lucian OT
January 25th, 2012 at 3:17 pm
17daca ai 30.000 euro iti iei un Passat de 300 de cai cu dotari orientate catre sport !
Sau mai pui 4000 si iei un passat cc de 3,6 – 300 CP 4 MOTIN dsg
Lucian OT
January 25th, 2012 at 3:17 pm
18Si cu asta doua nu te depaseste nici un Hyundai sau Kia ! PAROL
Dan
January 25th, 2012 at 3:32 pm
19@Narcis
Poti sa ma crezi pe cuvant cand iti spun ca n-am nici un interes cu marcile asiatice (tocmai am fost amanat o luna de cei de la Hyundai, carora le cerusem un model la test, in fine…). Doar ca-mi plac marcile care ofera modele cu un bun raport calitate/pret. Iar asiaticii, si in special coreenii fac asta foarte bine in ultimul timp.
Daca citesti blogul, ai observat ca-mi place mult si Opel, pentru cum au evoluat la nivelul designului. Si mai sunt..
Da, atentia asta a mea pentru modele care sa-mi ofere cat mai mult pentru cat mai putini bani se datoreaza si faptului ca, probabil ca majoritatea dintre voi, sunt la nivelul asta. Nu-mi permit, acum, masini de peste 15.000 euro si ma uit foarte atent la cum arata una si alta si ce-mi ofera, fara sa ma cramponez de faptul ca nu am pe capota nu stiu ce sigla cu pretentii.
@Lucian OT
La banii aia, cumperi premium, nu VW..
Narcis
January 25th, 2012 at 3:56 pm
20@Lucian…inainte sa cumperi acel Passat, mergi si fa un test drive cu un Mondeo 2.0 EcoBoost 240 CP. Si daca negociezi bine sigur iti mai raman vreo 4-5000 Euro.
emil
January 25th, 2012 at 4:01 pm
21@LuciaOt. E corect. Sumele le-am ales la intamplare…si marcile la fel. Ideea mea este ca functie de motorizarea dorita, ssa zicem 200cp, exista multi constructori care ofera asa ceva. E clar insa ca un Opel sau un Renault costa mai putin decat o Alfa sau un Bmw. Diferenta asta cred ca poate fi regasita si intr-un comparativ in care introducem masini asiatice. Toti ne dorim lucruri cat mai de calitate, dar nu ni le permitem. Si atunci cautam in alte ograzi acei 200cp pe care ni dorim. Si aici intervin asiaticii care ofera pt mai putini bani aceleasi dotari si puteri precum europenii. Iar daca Dacia Logan are vanzari asa de mari in Europa cu motorizarile pe care le stim, in detrimentul marilor constructori, imagineaza-ti ce vanzari ar avea cu o motorizare de 150-200cp si cu o diferenta de pret de 4000-5000e, sa zicem!!!! Cati oameni nu-si doresc 200cp, dar isi permit doar 100?
Lucian OT
January 25th, 2012 at 5:33 pm
22@Dan – cumperi premium cu motorizari mai mici – garantat !
Dan
January 25th, 2012 at 7:45 pm
23@Lucian OT
Corect, dar masina de care zici tu costa 36.000, nu chiar 30.000. Si asta inseamna peste 10.000 euro in plus fata de un hothatch care are aceleasi performante
Lucian OT
January 26th, 2012 at 12:37 am
24@ Dan Hai sa vb deschis : ai idee cum merge un V6 benzina de 3,6 l de 300 cp?
o sa il compari in gand cu un Megane RS? atunci asta e blog de poze nu de auto !
Dan
January 26th, 2012 at 1:05 am
25Nu, e un blog de realitati, nu de fixatii pe o anumita marca.
dodosh
January 26th, 2012 at 2:59 am
26nu va bateti (fara manusi
)…depinde ce vrei de la masina…e sunt sigur ca e mult mai distractiv de condus megane decat passat
mrc
January 26th, 2012 at 3:15 am
27daca ramai fidel marcilor frantzuze mai ales daca o cumperi sh ai o problema maxima, iti place sa platesti o piesa de benz cu o calitate de china
CrissAlmighty
January 26th, 2012 at 10:10 am
28Eu as ramane fidel aceluias producator (BMW), cu toate ca in Romania pe oriunde te-ai duce esti privit drept “Cocalar”. Imi pare rau ca imaginea acestei masini a fost patata de anumiti indivizi care nu stiu cum sa se comporte in trafic. O alta problema ar fi ca BMW-ul este aspirator de ZGARIETURI, nu pot sa imi explic de ce, nu ma cert cu nimeni in trafic, nu parchez pe locul altuia, nu am nici un “dusman” si cu toate astea o gasesc zgariata o data la 3-4 luni.
Masina mea (E46 320CI) – viitoarea masina (E93 320Ci Convertible)
Va doresc o zi buna!
misu
January 26th, 2012 at 12:42 pm
29eu nu as fi fidel unei marci. in momentul in care o sa-mi schimb masina, o sa cercetez piata si produsul care se va avea cel mai bun raport pret/calitate pt banii pe car ii voi avea atunci va fi alesul.insa nu pot sa nu remarc ca oricum asiaticile (in special coreencele) se inscriu cel mai bine in criteriul asta
emil
January 26th, 2012 at 12:48 pm
30@Dan–@LucianOt. Diferenta de accelerare intre Passat R36 si Megane Rs de la 140kmh pana la 240kmh este de 1sec in favoarea Passat-ului. Megane este mai rapid la plecare cam pana la 140-160kmh, dar cilindreea mai mare a Passat-ului recupereaza dupa aceste valori. Comparatia nu-si are sensul dupa parerea mea si nici contradictia. Personal, as alege Passat pt motorizare, iar Megane pt aspect. Per general, Passat-ul este o masina mai completa, iar durata de viata a motorului este mai mare. Iar daca ne referim la viteze de croaziera ridicate pe soselele germane, clar VW este un motor care suporta mai usor viteze ridicate pe perioade mai lungi. Nu vreau sa-i dau dreptate lui LucianOt, dar un motor de 3,6 litri si 300cp, poate fi mai senzational decat un 2,0L turbo in anumite situatii. Eu am un Chevrolet Transport de 3,4L si 190cp cu o cutie automata in 4 trepte tipic americana. Dar credeti-ma ca de la 80kmh daca “execut” un kick down, masina innebuneste si trage demential, 180kmh fiind atinsi mai repede decat un BMW 525 manual de 192cp si asta in conditiile in care van-ul nu are aerodinamica Bmw-ului si fiind si mult mai greu. Deci imi imaginez ce fac cei 300cp ai Passat-ului daca sunt exploatati de un cunoscator. E drept ca si Megane e de senzatie si destul de rapid, dar “sa-i dam Cezar-ului ce-i al Cezar-ului”. Nici fixatia pe care o are LucianOt nu e ok, dar in anumite situatii are dreptate. Cel putin aici. Toate cele bune.
Lucian OT
January 26th, 2012 at 1:07 pm
31@ Emil – exact la asta ma refeream si eu ! si avand in vedere ca vb de Passat CC – aspectul face diferenta ! Plus ca eu vreau sa vad un comparativ intre Megane RS si GOLF R inca nu le compara nimeni – nu inteleg de ce !
Dan
January 26th, 2012 at 2:38 pm
32@Lucian OT
Poate pentru ca Megane RS este mai rapid si cu 10.000 euro mai ieftin..
micut
January 26th, 2012 at 2:41 pm
33Ca rafinament si placere a condusului, clar prefer un motor aspirat de peste 3l. Dar ca taxe si consum nu cred ca se compara cu un 2l turbo.
Am condus V12 de 6l si senzatia oferita la 6000 rot/min nu se compara cu nimic altceva, fie turbo sau nu.
Dar la un consum mediu de 40% nu cred ca e accesibil oricui.
Asa ca daca as avea de ales intre 3,6 si 2.0 turbo as alege pe cel turbo, dar numai din cauza costurilor.
FlorinC
January 26th, 2012 at 2:43 pm
34Daca dai pe Google Megane RS Vs. GOLF R gasesti comparatii fara numar, cu verdicte fel de fel.
Personal, daca ar fi sa aleg cu capul, as alege GOLF R pentru tractiunea integrala si valoarea de revanzare… dar inima m-ar indrepta spre Megane RS.
catalin
January 26th, 2012 at 5:06 pm
35S-a deviat rau de la subiect…sunteti OFF TOPIC rau de tot!!!!

Eu as alege aceeasi marca,deci cum am BMW,binenteles ca voi alege BMW!!! Si DA!!! am condus diferite marci si modele,de la honda civic(modelul vechi de 200 de cai care m-a lasat cu gura cascata) pana la alfa 159(super masina),inclusiv un audi A6 de 2,5 quattro automat(placut impresionat mai ales pt confortul care-l oferea),insa tot la BMW raman!!!
Lucian OT
January 26th, 2012 at 5:15 pm
36@ Catalin – ok si eu as alege aceeasi marca VW!
sorin
January 27th, 2012 at 1:25 pm
37Am avut VW Passat Variant 2004 si urmeaza sa-mi iau Skoda Superb 2009, alta marca dar acelasi grup. Optez pt Skoda Superb datorita spatiului interior fata de Passat. Oricum nici Passatul nu era mic. Superb este la fel de mare ca A6 dar cu 5-6000euro mai ieftin second hand.
RSS feed for comments on this post · TrackBack URI
Leave a reply
Scriu si la:
Recent Posts
Recent Comments
Citeste pe e-mail
Categories
Archives
Pages
Meta
Motorstory.ro - blog, stiri auto, discutii despre masini. Motorstory.ro foloseste WordPress si tema BloggingPro