Drive test: Chevrolet Aveo 1,4 litri – In fruntea listei

Va amintiti cand am testat Chevrolet Aveo sedan, cu cutie automata? Atunci sigur stiti ca nu mi-a placut spatele sedanului si – oarecum – nici cutia automata, desi una moderna, cu 6 trepte.

Asa ca am vrut sa vad si cealalta fata a lui Aveo. Pe perioada sarbatorilor am condus un Chevrolet Aveo hatchback, cu acelasi motor de 1,4 litri, benzina, dar in versiunea cu cutie manuala, cu 5 trepte. Si combinatia asta a iesit mult mai bine decat cea anterioara. In sensul ca hatchback-ul are un spate mult mai frumos, iar performantele sunt o idee mai atragatoare cu cutia manuala.

Chevrolet Aveo art1 Drive test: Chevrolet Aveo 1,4 litri   In fruntea listei

Am facut cam 1.200 km cu masina asta, suficient, zic eu, pentru a-mi confirma ca nu trebuie sa lipseasca de pe lista cuiva care-si doreste o masina de clasa mica, noua, cat mai avantajoasa ca pret. Am mai spus-o, noul Aveo chiar arata bine, partea frontala este, de departe, foarte atragatoare raportat la ce gasim acum in clasa mica. Spatele hatchback-ului nu mai induce deloc iluzia de chinezism, regasita la sedan si respecta mult mai bine proportiile masinii. Plus ca nu intalnesti chiar la tot pasul o masina de clasa mica cu manerele portierelor spate disimulate in montantul spate. Cred ca pozele vorbesc de la sine, eu n-as lua in calcul sedanul din cauza spatelui, dar cred ca as renunta la Clio, Fabia, C3 si chiar Polo pentru Aveo hatchback. Desigur, tinem cont si de pret.

Chevrolet Aveo art2 Drive test: Chevrolet Aveo 1,4 litri   In fruntea listei

Ehh, cat de urat o fi spatele sedanului, hatchback-ul arata ca diferenta este mare, daca pentru client conteaza mult capacitatea portbagajului. Versiunea cu 4 usi are un portbagaj urias, de 502 litri, pe cand hatchback-ul ofera doar 290 litri, impartiti intre doua compartimente. Cel normal, vizibil imediat si unul dedesubtul plansei, pentru obiecte mai mici.

Suspensiile sunt un mare avantaj al masinii. “Legate”, dau senzatia de soliditate, foarte confortabile fara insa sa fie exagerat de moi. O combinatie reusita, greu de criticat indiferent de preferinte, pentru ca rezolva chiar bine cerinte diferite.

Chevrolet Aveo art3 Drive test: Chevrolet Aveo 1,4 litri   In fruntea listei

Motorul de 1,4 litri se comporta mai bine cu cutia manuala cu 5 trepte. Clar, mai ales daca iti doresti cat mai mult dinamism de la cei 100 CP. Acceleratia 0 – 100 km/h se face in 12,2 secunde, cu o secunda mai bine decat in cazul cutiei automate. La viteza maxima (177 km/h), cutia manuala castiga doar 2 km/h in plus.

Oricum, cu aceasta cutie clasica, m-as fi asteptat la un pic mai multa dorinta de turatii de la motorul asta. Merge in ture, dar mai greu decat as fi preferat eu.

Fisa tehnica spune diferenta de consum urban este cu 1,1 litri/100 km in favoarea hatchback-ului cu cutie manuala. 7,7 litri/100 km consuma, oficial, modelul testat. In realitate, prin Bucuresti-ul aglomerat de isteria sarbatorilor, am obtinut cam 11 litri/100 km. Pe 31 decembrie, seara, cand Bucurestiul arata ideal, consumul a scazut pe la 9 litri/100 km.

Chevrolet Aveo art4 Drive test: Chevrolet Aveo 1,4 litri   In fruntea listei

Cam 900 km i-am facut in afara orasului, in principal pe DN2. Pe drumul asta am mers cu 65 km/h in localitati si maxim 140 km/h in afara. Si, pe circa 200 km parcursi am avut un consum mediu de 7,5 litri/100 km. Oricum, masina nu este de mers cu mai mult de 130 km/h daca vrei sa ai parte de liniste. Plus ca sistemul audio nu este chiar cel mai potrivit din punct de vedere al volumului.

Chevrolet Aveo art5 Drive test: Chevrolet Aveo 1,4 litri   In fruntea listei

Pe scurt, Chevrolet Aveo este clar de pus pe primele locuri in ceea ce priveste aspectul rational. Pretul hatchback-ului, cu acest motor si cutie manuala, porneste de la 12.050 euro. Nu-i rau deloc, mai ales ca puteti obtine fie o reducere, fie alte avantaje cand cumparati masina de la dealer. Versiunea de baza, cu motor de 1,2 litri si 70 CP costa de la 10.700, dar eu va recomand minim acest motor de 100 CP. Sau macar cel de 86 CP, cu pret de pornire de la 11.400 euro.

In banii astia intra o masina care este, deocamdata, cel mai sigur model de clasa mica, si un nivel de echipare impecabil pentru segmentul B.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.