Drive test: Nissan Micra 1.2 litri 80 CP – Lectie urbana

Va amintiti vechea generatie Nissan Micra? O masina clar feminina, pe care n-am prea vazut-o pe strazile din Romania. Nu mi-a placut.

Acum avem un nou model, unul pe care japonezii l-au orientat intr-o cu totul alta directie. Da, nici acum nu-i chiar masculin, dar e clar mai placut decat generatia veche pentru un barbat. Nu este genul meu de masina, dar trebuie sa recunosc ca mi-a depasit asteptarile. Tocmai pentru ca este o masina… corecta, care face foarte bine ce trebuie sa faca o masina de oras. Explic imediat.

Drive test Nissan Micra art1 Drive test: Nissan Micra 1.2 litri 80 CP   Lectie urbana

Cum spuneam, alta abordare. Noul Nissan Micra arata modern, simplu, fara inflorituri de nici un fel. Rotunjimi si atat. Nu mi se pare o masina frumoasa, ci mai degraba placuta. Atat de simpla, incat e placuta. E clar ca a ramas feminina, dar in noul model te poti urca si barbat fiind. Nu era cazul cu generatia veche..

Aceasta simplitate a exteriorului este valabila la modul general. Plansa de bord este desenata din umflaturi si foarte bine gestionata. Doua torpedouri, plus spatiu de depozitare intre ele. Sistemul multimedia pe care-l vedeti in poze este pentru versiunile de varf si m-am inteles excelent cu el. Am fost putin dezorientat de comezile puse in forma unui disc de telefon, trebuie putin timp sa te obisnuiesti.

Drive test Nissan Micra art2 Drive test: Nissan Micra 1.2 litri 80 CP   Lectie urbana

In rest.. plastic. Plastic tare, de-ala care suna cand ciocani, pe toata plansa de bord. Culmea, dar nu (ma) deranjeaza. Este imbinat bine si nu scartie nici la – 8°C. Japonezii au vrut sa obtina o masina cat mai eficienta si au actionat ca atare. Noul Nissan Micra nu cantareste decat 985 kg, pentru ca orice sursa de reducere a greutatii a fost exploatata.

Un punct pozitiv este ca in spate se sta chiar bine, desi lungimea masinii nu depaseste 3,78 metri. 2 persoane, doar la nevoie 3. Nici portbagajul nu-i foarte mic, 265 litri, putin mai mic (cu 30 litri) decat al unui Ford Fiesta.

Drive test Nissan Micra art3 Drive test: Nissan Micra 1.2 litri 80 CP   Lectie urbana

Insa, ce mi-a placut mult la noul Nissan Micra este modul in care se conduce. Nu are diesel in gama, cica nu-i nevoie. Este disponibil doar cu un motor de 1,2 litri, in 3 cilindri, facut de Nissan impreuna cu o firma japoneza specializata in motoare cu 3 cilindri. Acest motor este oferit in versiune aspirata, cu 80 CP si in versiune supraalimentata, cu 98 CP.

Eu am testat versiunea aspirata, cu 80 CP si 110 Nm, motorul fiind cuplat la o cutie de viteze manuala, cu 5 trepte. In primul rand, motorul se comporta neasteptat de bine in oras. Te poti strecura in viteza prin trafic, pana pe la 80 km/h ajungi repede, fara sa ai senzatia ca chinui motorul. Practic, masina este fasneata si placuta, tinand cont ca ai doar 3 cilindri sub capota. Cifrele oficiale spun ca poti ajunge la 100 km/h in 13,7 secunde, viteza maxima fiind de 170 km/h. Nu-i foarte important, ideea este ca, la viteze de oras, se comporta foarte bine. Consumul oficial (urban) este de 6,1 litri/100 km. Eu am obtinut 7,5 litri/100 km in Bucuresti, trafic relativ aglomerat.

Drive test Nissan Micra art4 Drive test: Nissan Micra 1.2 litri 80 CP   Lectie urbana

Am fost si pe autostrada, unde gasesti mai repede limitele micului propulsor. De pe la 110 km/h acceleratia e greoaie, dar poti rula la 130 km/h fara sa ai senzatia ca torturezi motorul, si asta intr-o relativa liniste. In rest, daca te multumesti cu 90 km/h, inregistrezi un consum de 5,5 litri/100 km, la 2.500 rpm. Clar, e un motor reusit, mi-a placut.

Despre suspensii n-am mare lucru de spus. Sunt ok, fara sa fie prea moi, bine setate pentru ce se vrea masina asta.

Doua chestii nu mi-au placut. Directia foarte usoara e ok in oras, dar – normal – nu si in afara. As fi preferat-o o idee mai tare. Schimbatorul are curse seci, prea lungi, nu chiar precise.

Drive test Nissan Micra art5 Drive test: Nissan Micra 1.2 litri 80 CP   Lectie urbana

Preturile pleaca de la 10.000 euro (in cadrul unei oferte existente acum), in conditiile unei echipari decente: geamuri electrice, computer de bord, aer conditionat, 6 airbag-uri, radio CD cu mp3, bluetooth si comenzi pe volan. Modelul testat de mine costa 14.000 euro, dar echiparea este pe masura.

Concluzia? O masina placuta, care se comporta foarte bine in oras, cu un motor excelent.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.