Drive-test: Opel Corsa 1.3 DTE ecoFlex

Am testat una dintre cele mai economice masini de clasa mica existente la acest moment. Opel Corsa 1.3 DTE ecoFlex arata ca… marimea conteaza.

Actuala generatie Corsa nu mai are prea mult timp pana la schimbarea de generatie. Dar sta inca bine la nivel tehnic, cel putin in ceea ce priveste motoarele diesel, unele dintre ele urmand sa ajunga sigur si pe generatia viitoare. Practic, cel mai mic diesel din gama da o lectie de economie. A trecut mult timp de cand n-am mai obtinut asemenea valori in oras.

Drive test Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex art1 Drive test: Opel Corsa 1.3 DTE ecoFlex

Opel Corsa 1.3 DTE ecoFlex are sub capota cunoscutul motor de 1,3 litri turbodiesel, intr-o varianta foarte eficienta, cu 95 CP. Suna bine si pentru consum si pentru performante, dar realitatea este ca masina se descurca excelent doar la primul capitol. Vorbim despre unul dintre cele mai mici diesel-uri de pe piata, asadar un consum de 5,5 litri/100 km in Bucuresti mi se pare chiar bun. Oficial, masina consuma doar 4,3 litri/100 km in mediul urban, dar nu-i chip de valori de-astea in capitala.

Drive test Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex art2 Drive test: Opel Corsa 1.3 DTE ecoFlex

Am mers si in afara, unde, teoretic, Corsa ecoFlex ar trebui sa bata recorduri de economie. Insa eu am condus-o ca pe orice masina normala, sa vad cum se comporta. Previzibil, daca mergi normal de tare, adica 130 – 140 km/h, cu pauze de 60 km/h prin localitati, consumul record nu se prea arata. In ritmul asta, eu am obtinut cam 5,7 litri/100 km, adica un consum similar cu cel urban. Oricum, este un consum bun, avand in vedere ca masina proprie, cu doar 100 cmc in plus, dar benzina, consuma 8,5 l/100 km in acelasi ritm.

Drive test Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex art31 Drive test: Opel Corsa 1.3 DTE ecoFlex

Stiu, sunt 95 CP si 190 Nm, ai putea spune ca sunt suficienti pentru o masina de clasa mica. Adevarul este ca nu se simte asa bine. Cutia, cu doar 5 trepte, este etajata pentru consum, nu pentru acceleratii, asa ca masina nu simte bine la peste 120 km/h. Ajunge la 100 km/h in 12,3 secunde, atinge chiar si 177 km/h, dar nu se simte. Dupa 120 km/h si la acceleratii puternice, percepi foarte clar efortul motorului.

Drive test Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex art4 Drive test: Opel Corsa 1.3 DTE ecoFlex

Pretul acestui model incepe de la 13.645 euro. Poate nu vi se pare chiar putin, dar ganditi-va ce alte masini cu consum mediu de 3,6 litri/100 km puteti cumpara in banii astia.

In concluzie, Opel Corsa 1.3 ecoFlex este ideala pentru cei ce tin la mediu si la propriul buzunar. Trebuie doar sa nu se grabeasca, este o masina care se simte bine in oras, mediu in care i se si vede eficienta.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.