Nu ma asteptam, dar iata ca Ford a prezentat la Salonul Auto de la Detroit (NAIAS) noul Ford Fusion. Si ne intereseaza in mod deosebit masina asta, pentru ca la noi reprezinta noua generatie Mondeo.
Constructorul american mentioneaza clar ca ceea ce vedeti este noul Mondeo, dar sub aceasta denumire il va prezenta, probabil, la Geneva, in martie. Deocamdata ii spune Fusion, denumirea pentru piata americana. Si inca un lucru important, masina arata foarte-foarte bine. Mult mai bine decat actuala generatie.
Noul Fusion/Mondeo este evident inspirat de conceptul Evos, dar cu o mai mare doza de eleganta. Imi place mult grila masiva, dar si mai mult farurile destul de inguste, agresive si reci. E clar, masina are prezenta si as zice ca bate Opel Insignia (referinta clasei pentru mine) la capitolul design.
Surprinzator, spatele este aproape identic cu cel al generatie actuale, doar mici modificari fiind aplicate zonei inferioare. Stopurile sunt la fel.
Plansa de bord este redesenata, dar urmeaza aceeasi linie cu cea a actualului model. Este insa mai moderna, mai eleganta, cu elementele ceasurilor de bord si consolei rearanjate. Nimic spectaculos, dar arata foarte bine. Aveti o gramada de poze in galeria foto.
Avand in vedere ca aceasta este versiunea americana, Fusion, motoarele sunt pentru piata locala. Deci nici un diesel anuntat, doar motoarele Ecoboost de 1,6 litri si 2 litri, pe care le vom vedea si pe modelul Mondeo, alaturi de aramata de diesel-uri.
Ford Fusion a fost aratat atat in versiune cu propulsie clasica, cat si in versiune hibrid si hibrid plug-in (care se poate incarca la priza).
Si inca un amanunt.. Ford spune ca noul model are o foarte bine calibrata directie asistata electric, pentru un comportament dinamic, dar sis suspensie spate in configuratie asemanatoare cu cele de la BMW si Audi. E clar, pretentiile sunt catre segmentul premium.
Frumos, nu?
Nu stiu de ce,dar partea frontala parca aduce cu Mitsubishi Lancer. La fel si Chevrolet Aveo.. dar mrog, nu exista drepturi de autor pentru aspect
corect, aduce putin cu Lancer din cauza farurilor
Are aspect de Aston Martin din bot
Mie mi se pare a adue a Jaguar ! oricum arata bine conceptul asteptam sa vedem cum va arata in showroom-uri
@Lucian OT
Este versiunea de serie, nu concept. Mondeo va fi la fel, doar cu mici adaptari pentru piata europeana.
Dan , stiu – dar elemente precum tevile de esapament sau jantele ala pe 20 sau linia eleronului cat si unele materiale de interior vor fi altefel , adica in buna traditie Ford – plastic lucios !
Noroc ca VW le are din metale pretioase, mai putin lucioase…
Arata bine, intr-adevar noul viitor Mondeo, dar nu mi se pare in niciun caz peste Insignia. Peste Opel are ceva sanse sa fie viitoarea Mazda6, daca va respecta fidel liniile conceptului Takery, in rest nimeni nu se ridica la nivelul ala. Mie mi se pare ca noul Mondeo, care e si mai mare ca actualul, a cam depasit orice standard si limita in clasa lui, ceea ce indica, intr-un fel, o lipsa de eficientizare a spatiului. Este, per ansamblu, o masina frumoasa, cu toate similaritatile posibile cu alte modele de pe piata, incepand cu Mitsubishi si terminand cu Aston Martin, trecand si pe la Citroen. Era perfect de asteptat aceasta linie, dupa cum era de asteptat si pastrarea aproape intacta a posteriorului. Oricum pentru americani e o noutate absoluta, inlocuind banala aia de Fusion, generatia actuala. Una peste alta, noua identitate Ford, departe de a fi originala, este bine construita si arata curatel si incisiv. Cred ca noul Mondeo, prin marimi, doreste sa suplineasca lipsa unui model superior, fostul Scorpio, care nu a mai avut demult un succesor.
@ Mcv – Macar interioarele de la VW mai dau o nota de calitate – chiar mai mult — in schimb cand imi amintesc consola centrala de la focus si Mondeo cu plasticul ala vopsit in argintiu ma apuca greatza !
Nu era un coment rautacios ( cum am obisnuit pe toata lumea ) era realitatea !
Nici mie nu imi place argintiul ala “kitch” de la Ford, dar si Vw are interioare argintii care aduc cumva a Ford, mai ales la Passat.
Un alt lucru care il urasc la Ford Mondeo e diplay-ul din zona ceasurilor care lumineaza prea tare si deranjeaza noaptea.
cam multe masini incep sa copie botul ala de aston. cel mai reusit astfel de model mi se pare tesla model S.
Este ceea ce trebuia sa fie Mondeo, atunci cand au conceput Iosis sau ma rog.. incep sa se apropie cu ceea ce aveau atunci designeri pe planse
Imi place ceea ce vad, la inceput m-am speriat ca este doar un facelift (pt ca am vazut poza cu partea din spate) dar dupa ce am vazut si restu pozelor… oau.
Stiti cum cred eu ca ar fi concurent cu isignia, daca si la comportamentul rutier.. va fi ok. Ca am citit si am vazut diverse comparative cu actuala Ford Mondeo. Care mai tot timpul era sub Mazda 6, Passat, C5 ule ca si tinuta de drum, depasind doar Laguna.
Pentru ca la desing, incepe sa arate bine, partea frontala exprima agresivitate 100% si din lateral o oarecare eleganta.
Respectele mele !!
P.S: nu ar fi rau daca s-ar produce aici in Romania:D…zic ca daca DACIA LODGY va fi made in Maroc
Seamana si cu aston martin ,si cu Lancer dar asa este arata bestial botul are o forma faina si bate Insignia
Genial! cre’k ar arata bine si cu niste lumini de zi LED. Oricum cu Mondeo asta cam dispare conceptul de “Mondeo man”.
Foarte frumoasa consola centrala , ca sa nu mai vorbim de schimbatorul de viteze.
Masina este superba ..iar interioarele poate se mai schimba ???!!!!!
Foarte fumos! Intradevar spatele seamana cu modelul anterior dar nici chiar atat de mult. Dan ai spus ca stopurile sunt la fel, dar nu e chiar asa, sunt chiar diferite, sunt putin trase de colturi si mie imi plac foarte mult asa. Spatele e modificat cu totul , intradevar arata putin ca un facelift mai serios dar parerea mea e ca arata ft bine asa cum e, nu trebuia nimic mai mult!
@Cosmin
Yep, si mie-mi place mult. Dar comparativ cu ce-au facut in fata, spatele seamana mult cu al modelului anterior. Asta nu inseamna ca nu arata bine
Eu am generatia actuala si abia asteptam sa vad noul mondeo, imi place mult si clar e peste insignia, nu ca as fi eu fan ford (am si noul corsa) dar vreau sa spun ca ford per total este peste opel. Si apropoo ca tot zicea cineva de plastice etc, orice constructor are, dar cel putin la mine, si vb din experienta, masina e f bine inchegata si @ovidiu, in comparatiile cu passat si mazda6 si ca ca depaseste doar laguna, nu stiu la ce teste te-ai uitat, dar depaseste si actualul passat.
Oricum sa vedem preturile cum o sa fie
Ultimele modele de ford,defapt linia adoptata de ford mi se pare foarte reusita,ma refer de la micutul k pana la galaxy.Total diferit fata de ceea ce arata ford pana acum cu uratenia de mondeo si monstruosul focus(inclusiv interiorul).
Ceea ce nu inteleg eu la mondeo sunt dimensiunile. Precedenta generatie era aproape de ddimensiunile clasei mari(seria 5,e-classe,etc),deci depasea cu mult modele din clasa medie superioara precum sera 3,a4,alfa159,c-classe,etc,care sa fim sinceri, sunt intr-o clasa superioara fordului. Si am inteles ca noul mondeo va fi si mai mare….pai pana unde vrea sa ajunga? cumva spre s-classe?
Ai dreptate Catalin …din pacate cred ca strategia de a face aceiasi masina pentru tot globul i-si arata si minusurile deoarece proiectarea are orientari americane .
@ calator. Nu mi se pare mai nimic american in designul masinii, poate usoare tuse frontale, cel mult, ca in rest e ultraeuropeana linia si asta e de bine. Strategia lui Ford cu masinile globale este foarte bine gandita si pusa la punt, motiv pentru care acum toata lumea isi doreste sa copieze reteta. Mie mi se pare foarte ok ca astfel reusesc sa impuna o linie rafinata, europeana peste tot, eliminand excesele designului american. Nu mai vorbesc de beneficiile scaderilor masive de costuri…
@Mcv – se referea la dimensiuni americane – furtunosul Calator !
Exact Lucian !! Ford se indeparteaza de dimensiunile europene!!! spre deosebire de NOUL DODGE (tipic american) prezentat pe acest blog acest FORD MONDEO ESTE CU DESIGN EUROPEAN …DOAR DIMENSIUNILE batu-lea-r vina !!!!!………
Draca calatorule,ce inseamna pt tine design tipic american?? Da-mi niste indicii ca sa inteleg cum vezi tu asta, pentru ca Dart nu are, inafara unor aluzii la spate, nimic american in designul sau…
Am zis ca tu te pricepi mai bine la design , eu spun din prisma unui necunoscator ca as deosebi europeanul mondeo de americanul dodge.
Cine-mi explica si mie aceasta strategie a lui ford de a face aceeasi masina pt tot globul? cum adica?