Iata noul Ford Fusion. Adica Mondeo, pentru noi

Nu ma asteptam, dar iata ca Ford a prezentat la Salonul Auto de la Detroit (NAIAS) noul Ford Fusion. Si ne intereseaza in mod deosebit masina asta, pentru ca la noi reprezinta noua generatie Mondeo.

Constructorul american mentioneaza clar ca ceea ce vedeti este noul Mondeo, dar sub aceasta denumire il va prezenta, probabil, la Geneva, in martie. Deocamdata ii spune Fusion, denumirea pentru piata americana. Si inca un lucru important, masina arata foarte-foarte bine. Mult mai bine decat actuala generatie.

Ford Fusion Mondeo art1 Iata noul Ford Fusion. Adica Mondeo, pentru noi

Noul Fusion/Mondeo este evident inspirat de conceptul Evos, dar cu o mai mare doza de eleganta. Imi place mult grila masiva, dar si mai mult farurile destul de inguste, agresive si reci. E clar, masina are prezenta si as zice ca bate Opel Insignia (referinta clasei pentru mine) la capitolul design.

Ford Fusion Mondeo art2 Iata noul Ford Fusion. Adica Mondeo, pentru noi

Surprinzator, spatele este aproape identic cu cel al generatie actuale, doar mici modificari fiind aplicate zonei inferioare. Stopurile sunt la fel.

Plansa de bord este redesenata, dar urmeaza aceeasi linie cu cea a actualului model. Este insa mai moderna, mai eleganta, cu elementele ceasurilor de bord si consolei rearanjate. Nimic spectaculos, dar arata foarte bine. Aveti o gramada de poze in galeria foto.

Ford Fusion Mondeo art3 Iata noul Ford Fusion. Adica Mondeo, pentru noi

Avand in vedere ca aceasta este versiunea americana, Fusion, motoarele sunt pentru piata locala. Deci nici un diesel anuntat, doar motoarele Ecoboost de 1,6 litri si 2 litri, pe care le vom vedea si pe modelul Mondeo, alaturi de aramata de diesel-uri.

Ford Fusion a fost aratat atat in versiune cu propulsie clasica, cat si in versiune hibrid si hibrid plug-in (care se poate incarca la priza).

Si inca un amanunt.. Ford spune ca noul model are o foarte bine calibrata directie asistata electric, pentru un comportament dinamic, dar sis suspensie spate in configuratie asemanatoare cu cele de la BMW si Audi. E clar, pretentiile sunt catre segmentul premium.

Frumos, nu?

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.