Opel ofera (oficial) instalatie GPL pentru motorul 1.4 Turbo

Va amintiti ca mie nu-mi plac neaparat instalatiile GPL pe anumite modele. Din mai multe motive. Iata insa ca, avand in vedere pretul tot mai mare al benzinei, tot mai multi producatori ofera oficial instalatii GPL, montate din fabrica.

Si nu mai vorbim de Dacia sau de anumite modele utilitare, ci de masini noi, cu pretentii de imagine si cu motoare moderne. E adevarat ca, desi (probabil) mai scumpe, sistemele de alimentare cu GPL montate din fabrica sunt de preferat. Dintr-un motiv foarte simplu. Masinile si motoarele sunt testate de constructor cu aceste sisteme GPL.

Opel Astra GPL Opel ofera (oficial) instalatie GPL pentru motorul 1.4 Turbo

Opel, constructor care vinde de ceva ani astfel de motoare, face pasul si ofera alimentare cu GPL pentru unul dintre cele mai moderne motoare din gama. Cel de 1,4 litri, turbo, cu 140 CP. Asadar, acest motor va putea functiona si cu GPL pe modelele Astra si Meriva. Urmeaza, la finalul anului, alimentare cu GPL si pentru Corsa 1.2 litri si 83 CP. Urmeaza apoi Insignia si Zafira Tourer.

Opel Astra GPL 1 Opel ofera (oficial) instalatie GPL pentru motorul 1.4 Turbo

Sa revenim la Astra 1.4 Turbo cu GPL. Puterea ramane la acelasi nivel, 140 CP, si cu GPL, dar consumul creste cu 2 litri/100 km cand se merge cu GPL. Unul dintre avantaje tine de autonomie, pe langa reducerea de CO2. Un Opel Astra cu motor de 1,4 Turbo, cu rezervorul de 56 litri de benzina si cel de 49 litri GPL, ajunge la o autonomie maxima de 1.400 km.

Ca sa va fie cat mai clar cum e cu diferentele de consum, iata tabelul oficial al celor de la Opel:

Opel GPL Opel ofera (oficial) instalatie GPL pentru motorul 1.4 Turbo

La final, va intreb urmatorul lucru. Ok, inteleg, GPL pe Dacia Logan, masina facuta pentru costuri cat mai mici, inteleg si pe utilitare, masini care trebuie sa produca mai multi bani decat consuma, dar v-ati cumpara un motor modern, turbo, de cilindree mica, alimentat cu GPL?

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.