Renault Megane – facelift si motoare noi

Au trecut aproape 4 ani de cand actualul Renault Megane, aflat la a treia generatie, a debutat pe piata. Cum 6 – 7 ani reprezinta durata de viata a unei compacte, francezii si-au zis, pe buna dreptate, ca e momentul unui facelift.

Iata ce-au facut pentru Megane. Nu mult, vedeti ca, la nivel estetic, modificarile nu sunt chiar mari, dar sigur vor fi observate, pentru ca presupun, pe langa un nou desen al spoilerului fata, lumini de zi cu LED-uri. In diferite forme, pentru diferitele versiuni de caroserie. In rest, nu prea s-a lucrat la masina, dar vedeti si voi in poze cum sta faceliftul pe masina asta. In general, mie-mi place.

Renault Megane facelift art1 Renault Megane   facelift si motoare noi

Mai importante sunt insa modificarile tehnice. Niste motoare noi, unele chiar premiera, largest considerabil oferta. In primul rand, francezii ofera pentru Megane facelift (caruia ei ii spun Collection 2012) noul motor de 1,2 litri TCe. Desi cu cilindree redusa, acesta produce 115 CP (este cel mai puternic motor de 1,2 litri de pe piata, spun francezii) si afiseaza un consum mediu de doar 5,3 litri/100 km, autonomia masinii ajungand la circa 1.000 km.

Renault Megane facelift art2 Renault Megane   facelift si motoare noi

Apropo de acest motor de 1,2 litri TCe, acesta il va inlocui pe venerabilul aspirat de 1,6 litri si 110 CP, pe care-l stiti inca de la primul Megane.

Cunoscutul motor de 1,5 litri dCi, cu 110 CP este si mai economic pe Megane facelift, consumul mediu oficial fiind redus pana la 3,8 litri/100 km.

Se mai ofera si noul motor dCi de 1,6 litri si 130 CP, al carui consum mediu este de doar 4 litri/100 km. Acest motor inlocuieste cunoscutul 1,9 dCi de 130 CP.

Renault Megane facelift art3 Renault Megane   facelift si motoare noi

Bijuteria hothatch-urilor, Megane RS, arata si mai bine acum si, in plus, livreaza 15 CP in plus, in modul “Sport”, adica un total de 265 CP (ca si editia Trophy). Si ca sa nu-mi reprosati ca o laud prea mult, in doi ani s-au vandut circa 12.500 exemplare, o valoare excelenta pentru un hothatch. Poate si pentru ca nu-i chiar orice hothatch. Renault Megane RS este cea mai rapida masina cu tractiune fata de pe Nurburgring (8 minute si 8 secunde, in iunie 2011).

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.