Volvo XC60 Plug-in Hybrid – Consum extrem de mic, putere mare

Volvo a pornit bine de tot in segmentul masinilor hibride, suedezii deja impresionand cu V60 Plug-in Hybrid. Acum, astazi chiar, Volvo ne arata un alt hibrid, cu caracteristici si mai bune.

E adevarat ca Volvo XC60 Plug-in Hybrid este deocamdata concept, dar nu-i deloc departe de productia de serie. Constructorul suedez spune ca este atat de versatil, incat il poti folosi ca masina electrica, hibrid, dar si masina sport cu performante serioase. Avand in vedere ca XC60 este mult mai ataragator decat batranul XC90, o versiune de serie ar merge bine, daca si pretul ar fi unul decent.

Volvo XC60 Plug in Hybrid Concept art1 Volvo XC60 Plug in Hybrid   Consum extrem de mic, putere mare

Volvo XC60 Plug-in Hybrid are un motor electric de 70 CP si 200 Nm, combinat cu unul pe benzina, cu 4 cilindri, turbo, care produce 280 CP si 380 Nm. Un pachet complet, inteligent “portionat” in 3 moduri de rulare.

In modul strict electric “Pure”, Volvo XC60 Hybrid ruleaza pe o distanta maxima de 45 km, fara consum de benzina. Volvo spune ca, pentru multi clienti, aceasta autonomie este suficienta pentru drumurile zilnice la serviciu si inapoi. Daca nu vrei sa pornesti deloc motorul pe benzina e suficient sa incarci bateriile la priza, in fiecare seara. Un ciclu complet dureaza 3 ore si jumatate.

Volvo XC60 Plug in Hybrid Concept art2 Volvo XC60 Plug in Hybrid   Consum extrem de mic, putere mare

Modul “Hybrid” presupune colaborarea intre cele doua motoare, in asa fel incat sa rezulte un consum cat mai mic. Iar rezultatul este excelent, cel putin la nivel declarativ. Consumul mediu oficial este de 2,3 litri/100 km, asa ca autonomia conceptului Volvo XC60 Plug-in Hybrid ajunge la aproape 1.000 km.

Volvo XC60 Plug in Hybrid Concept art3 Volvo XC60 Plug in Hybrid   Consum extrem de mic, putere mare

Daca ai chef sa-ti faci de cap, fara sa te intereseze consumul, eventual pentru a te bate cu un hothatch prea tupeist, SUV-ul suedez pune la dispozitie modul “Power“. Ai in felul asta 350 CP, adica doar 6,1 secunde pana la 100 km/h. Excelent.

Ei, da, asta e genul de hibrizi pe care-i vad avandu-si rostul. Cand vrei sport, ai sport, cand vrei sa nu consumi deloc, ai grija sa incarci in fiecare seara. Desigur, toate masinile de genul asta vin cu un pret care trimite direct catre o masina normala.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.