Drive test: Renault Latitude – Aproape premium

Am asteptat de mult timp un drive test cu noul Renault Latitude. Si nu degeaba, pana la urma este cel mai pretentios si mai scump model din gama Renault, la acest moment.

Asa cum stim, Renault a incercat de cateva ori sa depaseasca standardul clasei medii, sa urce putin mai sus, cu modele orientate usor catre zona premium. N-a reusit. Daca va amintiti de Vel Satis, stiti despre ce vorbesc. De fapt, Renault Latitude este prima incercare catre premium, dupa ciudatul Vel Satis.

Drive test Renault Latitude art1 Drive test: Renault Latitude   Aproape premium

De data asta, francezii nu s-au mai obosit sa conceapa un model complet nou, nici n-au riscat cu vreun design discutabil. Au adaptat pur si simplu un Samsung pentru piata europeana si asa s-a nascut Latitude. Initial, am crezut ca va pozitionat in clasa mare, segment in care joaca aproape exclusiv modele premium. Insa Renault il vede cumva la granita dintre clasa medie, in care are deja modelul Laguna, si clasa mare. Asadar, un model despre care poti spune ca-i intr-o rarefiata zona premium a clasei medii.

Drive test Renault Latitude art2 Drive test: Renault Latitude   Aproape premium

Masina in sine este exact opusul a ceea ce a fost Vel Satis. Foarte discreta la nivel vizual, fara absolut nici o urma de indrazneala sau individualitate. Arata modern si atrage atentia prin dimensiuni. Atat. Nu pot spune ca arata rau, dar nici ca arata prea bine, in conditiile in care liniile sunt prea clasice.

La interior, e altceva. Inteleg de ce Renault n-a fortat nota promovand Latitude in clasa mare. Nu exista comparatie cu modelele premium consacrate, nic la materiale, nici la finisari, nici la echipamente (am condus cea mai bine echipata versiune). Dar… interiorul, absolut clasic, este peste ceea ce gasim la modele normale ale clasei medii. Adica este evident mai luxos decat interiorul unei Laguna, Mondeo si chiar Insignia.

Drive test Renault Latitude 3.0 V6 dCi art3 Drive test: Renault Latitude   Aproape premium

Finisarile sunt la un nivel bun, exista si plastice, rezolutia display-ului sistemului de navigatie este clar depasita, dar exista si detalii luxoase. Imi place masivitatea interiorului si plansei de bord, inutil sa va mai spun ca exista spatiu la discretie pentru ocupanti. Ce nu se potriveste cu pretentiile masinii este satelitul de comanda din spatele volanului, acelasi de la modelele Renault de la baza gamei.

Am condus cel mai scump Renault actual. Masina de teste este Renault Latitude Initiale 3.0 V6, echipat cu un turbodiesel V6 care produce 240 CP si 450 Nm, cuplat la o cutie de viteze automata cu 6 trepte. O placere la condus, va imaginati. Latitude este confortabil, nu e genul de masina cu care sa fortezi nota pe serpentine. Este, in schimb, un cruiser superb, potrivit de minune drumurilor lungi. Motorul trage foarte bine si-ti permite sa depasesti in viteza multe masini cu pretentii mai mari. Destul de putin am avut ocazia sa duc motorul la turatie maxima, avand in vedere troienele prezente peste tot si viscolul, dar am avut cateva reprize de acceleratie furibunda. Cum spuneam, o masina de autostrada, care poate mentine viteze mari la turatie mica, in conditii foarte bune de confort.

Drive test Renault Latitude 3.0 V6 dCi art4 Drive test: Renault Latitude   Aproape premium

Oficial, atinge 100 km/h in 7,6 secunde si ajunge la 235 km/h.

Constructorul spune ca nivelul consumului urban este de 10 litri/100 km. Mai degraba 14 litri/100 km intr-un Bucuresti aproape paralizat de viscol. Si cam 8 litri/100 km in afara, pe zapada.

Modelul de test are un pret de 37.000 euro, cu TVA inclus. Cum spuneam, cel mai scump Renault actual. Foarte multi bani, daca vreti o comparatie usor neconventionala, la aceasta suma trebuie sa alegi fie un Latitude V6 de 240 CP, fie noul BMW 320d, cu 184 CP. Cam asta e diferenta.. Cea mai ieftina versiune incepe de la 22.000 euro, cu motor de 2 litri, benzina, cu 140 CP.

Drive test Renault Latitude 3.0 V6 dCi art5 Drive test: Renault Latitude   Aproape premium

Oricum, publicul este total diferit. Renault Latitude se adreseaza managerilor mai putin interesati de imagine si mai mult interesati de costuri, in conditiile in care au nevoie de confort si spatiu. Este genul de masina care s-ar potrivi politicienilor in functii inalte, daca acestia n-ar prefera obsesiv berline de lux, germane, mult mai scumpe.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.