Noul VW Golf GTI Cabrio – primul Golf GTI in versiune cabrio

Exact acum un an, Volkswagen a prezentat, la Geneva, noul Golf Cabrio. Acum ne arata si cea mai puternica versiune a acestui model. VW Golf GTI cabrio este o premiera in gama nemtilor. Nici un alt GTI de pana acum n-a mai avut versiune cabrio.

Noul VW Golf GTI cabrio arata, cred eu, mai bine decat hatchback-ul GTI doar datorita faptului ca e mai exotic fara plafon. In rest, acelasi tratament de hothatch ca si la modelul in 3 usi. Spoiler fata cu priza de aer mare, faruri cu lumini LED, pentru zi si un discret difuzor spate cu cele doua iesiri ale esapamentului integrate. Bineinteles, jantele de mare efect, cunoscute deja pe GTI.

VW Golf GTI cabrio art1 Noul VW Golf GTI Cabrio   primul Golf GTI in versiune cabrio

Interiorul nu dezvaluie nici o surpriza, acelasi aranjament ca la fratele “imbracat”, volan aplatizat in partea de jos, pedalier sport, din aluminiu si cunoscutele cusaturi rosii. Un plus pentru scaunele cu tapiterie retro, care mi-au placut intotdeauna la GTI.

Sub capota este cunoscutul motor de 2 litri, turbo, cu 210 CP, cuplat fie la o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte sau, optional, la una DSG cu 6 trepte. VW Golf GTI cabrio accelereaza pana la 100 km/h in 7,3 secunde si atinge o viteza maxima de 237 km/h. Pentru a ajuta rotile fata sa se descurce cu acest nivel de putere, Volkswagen propune doua sisteme, diferential blocabil electronic si XDS (sistem cunoscut pe modelele din cadrul grupului), ambele integrate in sistemul ESP.

VW Golf GTI cabrio art3 Noul VW Golf GTI Cabrio   primul Golf GTI in versiune cabrio

Nemtii se lauda cu un consum mediu de 7,6 litri/100 km pentru noul VW Golf GTI cabrio. Desigur, ne intereseaza si cei cu soft-top-ul care defineste modelul GTI cabrio. Acestuia ii trebuie 9,5 secunde sa se deschida si 11 secunde sa se inchida.

O idee frumoasa, pentru ca hothatch-uri cabrio nu sunt mai deloc foarte dese in gamele celor ce ofera asa ceva. Si cred ca-i placut sa alergi un motor de 210 CP in timp ce-l auzi foarte bine.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.