Geneva 2012 – Lamborghini Aventador J – Nebunesc si unicat

Atat eu, cat si toata lumea, asteptam sa vedem la Geneva noul Lamborghini Aventador Roadster. Ei bine, italienii au avut alta idee si ne-au aratat ceva mult mai spectaculos. Si, da, nebunesc.

Se numeste Lamborghini Aventador J si vedeti imediat ca nu seamana decat vag cu un roadster normal. Bolidul italian este in cu totul alta categorie. Este dus la extrem, doar pentru cei ce apreciaza extremul. Practic, Lamborghini a creat o masina oarecum noua, pe baza coupe-ului Aventador.

Lamborghini Aventador J art1 Geneva 2012   Lamborghini Aventador J   Nebunesc si unicat

Caroseria a fost destul de mult schimbata, pentru ca structura masinii este alta. Lamborghini Aventador J nu are parbriz, ci niste mici deflectoare de vant, iar portierele au mici geamuri fixe. Caroseria a fost facuta in mare parte din fibra de carbon, totul este facut pentru eficienta aerodinamica.

Nu v-am spus (si sigur v-ati intrebat) ce-i cu “J”-ul acesta. Este un indice care defineste specificatiile tehnice ale unei anumite clase la masinile de curse.

Lamborghini Aventador J art2 Geneva 2012   Lamborghini Aventador J   Nebunesc si unicat

Italienii spun ca a conduce Aventador J este ca si cum ai pilota o motocicleta de viteza. Si pilotul si copilotul au nevoie de casca si costum special.

Motorul este acelasi V12 de 6,5 litri si 700 CP, tractiune integrala. Lamborghini nu da niste cifre de acceleratii, dar stim ca versiunea coupe ajunge la 100 km/h in 2,9 secunde, iar Aventador J este si mai usor (doar 1.575 kg) pentru ca, daca tot porti casca, n-ai nevoie de sistem audio. Si nici de aer conditionat si nici de sistem de navigatie.

Lamborghini Aventador J art3 Geneva 2012   Lamborghini Aventador J   Nebunesc si unicat

Asadar, fara muzica si climatizare, Lamborghini Aventador J este doar pentru a pilota.

Din ce v-am spus aici, aveti poate impresia ca este un concept. Nu este. Este unicat, poate fi condus legal pe sosea si va ajunge la un client despre care nu se spune nimic. Nu vreau sa-mi imaginez cat costa (milioane de euro) avand in vedere ca Aventador J este facut intr-un singur exemplar, iar Lamborghini nu va asambla nici un alt prototip, nici macar unul pentru propriul muzeu.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.