Jaguar XF Sportbrake – Un break frumos

Din punctul meu de vedere, un break, mai ales unul de clasa mare, premium, scump, trebuie neaparat sa arate bine. Chiar daca asta inseamna sa vina cu niste compromisuri la nivelul spatiului.

Ideea este ca, atunci cand vrei un break, clar vrei mai mult spatiu. Dar cand dai 40.000 euro pe el, vrei neaparat sa si arate bine si nu cred ca intereseaza pe nimeni 50 litri rapiti pentru un design cu adevarat frumos.

Iata si exemplul perfect, un break frumos, derivat dintr-o berlina al naibii de frumosa, Jaguar XF. De fapt, singura berlina pe care mi-as lua-o inaintea unui BMW Seria 5, daca as avea bani de asa ceva.

Jaguar XF Sportbrake Jaguar XF Sportbrake   Un break frumos

Acum, Jaguar ne arata versiunea XF Sportbrake, despre care spune ca este redeseanta complet de la montantul B in spate. Aceeasi tehnica, acelasi interior, dar 1.675 litri spatiu (maxim) si bancheta franctionabila asimetric, numai buna pentru a putea depozita schiurile. Partea si mai buna este ca stopurile si toata linia spatelui pastreaza eleganta britanica a lui XF.

Jaguar XF Sportbrake este oferit cu motorul turbodisel de 2,2 litri si 190 CP, dar si cu diesel-ul V6, de 3 litri, care produce 275 CP. Ambele propulsoare sunt cuplate la o cutie automata, cu 8 trepte.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.