Noua Kia cee’d – Gama de motorizari

Avem un nou set de poze cu noua Kia ceed, dar si detalii complete despre motorizari. Si este important sa vedem ce-i pe sub capota noului ceed, pentru ca sunt schimbari majore in gama de propulsoare, plus o surpriza la nivelul transmisiei, plus alte cateva suprize la capitolul echipamente.

Kia ceed s-a maturizat mult, iar aceasta a doua generatie este mai lunga si mai joasa decat primul model. Totul pentru mai mult spatiu si o mai buna tinuta de drum, capitol la care si primul model s-a descurcat foarte bine. Dealtfel, platforma tehnica este complet noua.

Kia ceed 2012 art1 Noua Kia ceed   Gama de motorizari

Noua Kia ceed este si mult mai aerodinamica ( coeficient 0,30), iar gama de propulsoare este complet revizuita. Se porneste de la un motor pe benzina, de 1,4 litri MPI, care produce 100 CP, celalalt motor pe benzina fiind unul de 1,6 litri GDI, cu 135 CP. Coreeenii mai ofera si doua diesel-uri intereante. Unul de doar 1,4 litri si 90 CP si unul de 1,6 litri oferit in doua versiuni de putere: 110 CP si 128 CP. Anumite piete din Europa vor primi si un motor de 1,6 litri MPI, care produce 130 CP.

Kia ceed 2012 art2 Noua Kia ceed   Gama de motorizari

Desigur, eu cred ca aceasta noua generatie Kia ceed va avea, probabil pe viitorul pro_cee’d (modelul cu 3 usi) si o versiune hothatch. Pana la urma, motorul exista.

In cea mai puternica versiune a sa (135 CP), noua Kia ceed afiseaza prestatii onorabile: 0 – 100 km/h in 9,9 secunde si 195 km/h viteza maxima, in conditiile unui consum mediu de 5,2 litri/100 km.

Kia ceed vine echipata cu o noua cutie de viteze manuala, cu 6 trepte. Optional, se poate comanda si o noua cutie de viteze automata, tot cu 6 trepte. Ma bucur ca vin (in sfarsit!) cu o automata moderna, pentru prima generatie ceed au oferit doar o veche cutie automata cu 4 trepte.

Si iata si supriza pe care o anuntam la inceput. Noua Kia cee’d va oferi si o cutie cu dublu-ambreiaj. Daca tot se bate cu Golf, ii trebuie antidot si pentru DSG-ul nemtilor. Kia se mandreste cu faptul ca-si produc singuri aceasta cutie, pe care au conceput-o cu o firma germana.

Kia ceed 2012 art3 Noua Kia ceed   Gama de motorizari

De asemenea, pe toate modelele echipate cu cutie manuala se va putea comanda pachetul EcoDynamics, care presupune sistem Start/Stop, pneuri speciale, cu rezistenta redusa si sistem special de management al alternatorului. Pachetul este foarte eficient, cel putin din date oferite de coreeni.

De exemplu, noua Kia ceed, in cea mai economica versiune a sa, afiseaza un consum mediu de doar 3,7 litri/100 km, pentru motorul turbodiesel de 1,6 litri, in ambele versiuni de putere (110 CP si 128 CP). Asta inseamna ca, la aceast moment, ofera mai multa putere si consum mai mic fata de VW Golf BlueMotion.

Kia ceed 2012 art4 Noua Kia ceed   Gama de motorizari

Masina va avea in echiparea standard tot 6 airbag-uri, iar coreenii spera la un rezultat de tot 5 stele la testele EuroNCAP.

Pe langa lumini LED pentru timp de zi si alte cateva echipamente foarte actuale, noua Kia ceed va putea fi comandata ci cu sistemul automat de parcare paralela, un sistem ce a patruns deja in clasa compacta, dar nu pe prea multe modele.

Ideea este urmatoarea… Daca prima generatie a tatonat cu succes Golf-ul si alte modele cu traditie in clasa compacta, noua generatie ceed le ataca mult mai direct, fara a face greseala de a le provoca cu propriile lor arme.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.