Drive test: Renault Grand Scenic – Membrul familiei

Cei de la Renault sunt campioni la monovolume. Pana la urma, unii spun ca ei le-au impus, acum multi ani. Eu am testat modelul Renault Grand Scenic si, da, daca vrei un monovolum, este musai sa vezi ce ofera Renault.

Am avut la test Renault Grand Scenic, in versiunea cu 5 usi, si cu motorul de 1,5 litri dCi si 110 CP. M-am simiti foarte bine cu masina asta, chiar daca am mers singur, dar am avut de transportat ceva si nu poti bate un monovolum la capitolul asta. Indiferent ce-ai vrea sa iei cu tine, n-ai cum sa nu-i faci loc.

Drive test Renault Grand Scenic art1 Drive test: Renault Grand Scenic   Membrul familiei

Masina o stiti, ati vazut-o in trafic. Arata bine, ma rog, aspectul asta nu primeaza neaparat in fata clientilor. E suficient sa fie modern si sa nu arate chiar ca o cutie pe roti si nici de pe alta planeta (vezi SsangYong Rodius). Oferta e atat de variata, incat exista forme pentru toate gusturile. Ce vreau sa spun este ca Grand Scenic nu este o masina care sa-mi placa neaparat, dar nici nu ma deranjeaza.

Monovolumul compact al celor de la Renault este insa campion la spatiu interior si, mai ales, la modularitate. O multime de reglaje, scaunele spate pot culisa individual si pot fi rabatate rapid. Asa ca portbagajul ajunge 643 litri, mai mult decat suficient pentru mine, care sunt obisnuit cu jumatate din valoarea asta.

Drive test Renault Grand Scenic art2 Drive test: Renault Grand Scenic   Membrul familiei

Unde mai sta bine Renault Grand Scenic este la interior, plansa de bord. Nu va imaginati cine stie ce calitate premium sau materiale asemenea. Ca nu-i premium. Dar Renault a ales sa faca un tablou de bord doar dintr-un display TFT. Cum? Simplu, display-ul asta, pozitionat central afiseaza tot ce trebuie. Stiu ca mai sunt si altele care au asa ceva. Dar asta de la Grand Scenic este pe deplin customizabil. Adica il poti face sa arate ce doresti si, mai ales, cum doresti. Are cam 5 moduri diferite de afisaj, cu culori diferite si elemente diferite. Vedeti in galerie foto. E chiar placut sa schimbi complet toate elementele cand vrei.

Drive test Renault Grand Scenic art3 Drive test: Renault Grand Scenic   Membrul familiei

De fapt, asta se zice ca e trendul la modul general. Un display care sa afiseze ceea ce vrei, cum vrei. Daca doresti ceasuri analogice, ok, daca doresti doar elemente grafice digitale, se poate. De fapt, totul sa fie digital, dar cu aspectul pe care-l alegi. Imi place ideea, sa-ti poti personaliza tabloul de bord la fel cum o faci cu homescreen-ul telefonului.

Ca o mica paranteza, rezolutia sistemului de navigatie de pe Renault Grand Scenic este mai buna decat cea a sistemului de pe Latitude…

Motorul de 1,5 litri dCi, de 110 CP, in combinatie cu o cutie manuala cu 6 trepte este tot ce ai nevoie pentru o masina de genul asta. E facuta pentru mers linistit, cu suspensii foarte confortabile. Nici o problema la capitolul asta, dar Ford a arata in ultimii ani ca poti face un monovolum confortabil care sa-ti ofere si putina satisfactie cand vrei sa conduci mai tare. Asadar, suspensiile sunt in nota Renault, deci nu trebuie grabite.

Drive test Renault Grand Scenic art4 Drive test: Renault Grand Scenic   Membrul familiei

Consumul urban oficial este de 4,5 litri/100 km. Mi se pare aproape imposibil de atins, cel putin in Bucuresti. O valoare de 7 litri/100 km este mult mai realista. In rest, in afara, in limitele legale de viteza 4 litri/100 km.. si ceva se poate atinge. Oricum, rezervor de 60 de litri, consum sub 6 extraurban inseamna peste 1.000 km autonomie. In vacante conteaza.

Legat de dinamica, 100 km/h in 12,8 secunde si 180 km/h viteza maxima reprezinta valori acceptabile de la acest gen de masina.

Pretul incepe de la 21.050 euro (TVA inclus), cu vreo 2.000 euro mai ieftin decat un VW Touran cu motor de 1,6 litri TDI si 105 CP.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.