Mercedes G-Klasse revine. Cu un V12 biturbo

Mercedes G-Klasse este o legenda vie. E adevarat, cu putine exceptii, doar printre cunoscatori. A fost conceput in 1979 si, de atunci, a fost imbunatatita periodic, fara insa sa se transforme vreodata radical. Adica… are inca balamalele portierelor la vedere.

Acum, la 33 de ani de la debut, Mercedes G-Klasse a primit un nou update. De fapt, o linie de LED-uri sub faruri, cateva retusuri discrete si un interior care, desi foarte modern si mult schimbat, arata ca, la origine, provine dintr-un cu totul alt film. Oricum, aproape toate sistemele actuale Mercedes au fost introduse pe G-Klasse. Asadar, la nivel de siguranta si confort, Mercedes G-Klasse nu are nici un fel de complexe fata de fratii sai din gama SUV-urilor moderne ale nemtilor.

Mercedes G Klasse art1 Mercedes G Klasse revine. Cu un V12 biturbo

La capitolul motorizari este o poveste de zile mari. Cel mai economic model este Mercedes G 350 BlueTec, propulsat de un V6 turbodiesel de 3 litri, care produce 211 CP/3.400 rpm si care afiseaza un consum mediu de 11,2 litri/100 km.

Urmeaza apoi un V8 de 5,5 litri, benzina, pe modelul G 500, care produce 388 CP si are un consum mediu de 14,9 litri/100 km. Apoi… urmeaza nebunia AMG.

Mercedes G Klasse art2 Mercedes G Klasse revine. Cu un V12 biturbo

Nemtii ofera acum modelul G 63 AMG al carui V8 de 5,5 litri, biturbo, produce 544 CP si 760 Nm. Consumul mediu este de 13,8 litri/100 km, mai mic decat in cazul modelului aspirat, cu acelasi mtoor, dar putere mai mica.

Dar cireasa de pe tort este modelul G 65 AMG. Inchipuiti-va caramida asta cu un V12 de 6 litri biturbo sub capota. Are 612 CP si 1.000 Nm, iar consumul mediu este de 17 litri/100 km. Intr-o lume a downsizingului, nemtii isi permit aroganta asta, pe o masina cu 3 diferentiale blocabile 100%, conceputa acum 33 de ani, pentru off road greu..

Nu inteleg de ce nemtii nu spun in comunicatul de presa si ce performante dinamice are masina asta certata definitiv cu aerodinamica.

Mercedes G Klasse art3 Mercedes G Klasse revine. Cu un V12 biturbo

Nu-mi inchipui de ce ti-ai cumpara asa ceva. Poate daca esti vreun excentric arab sau un rapper cu alte 5 masini in garaj. Veti intelege cand veti vedea preturile:

G 350 BlueTEC – 85.311 euro
G 500 – 99.948 euro
G 500 Cabriolet – 100.900 euro
G 63 AMG – 137.504 euro
G 65 AMG – 264.180 euro

Asadar, 265.000 euro pentru un G-Klasse AMG cu V12 de 612 CP… asta e pretul lui Ferrari 458 Italia. O fi grea alegerea?!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.