Porsche a cumparat circuitul Nardo

Teoretic, unui constructor german i-ar ajunge autostrazile germane pentru testele de mare viteza, pentru ca multe dintre ele sunt fara limita de viteza. Practic, nu poti niciodata face ceea ce vrei, cum vrei, pe un drum public.

Asa ca fiecare constructor are un circuit (care-i apartine sau nu) pe care testeaza, in functie de masinile pe care le face. De exemplu, toti producatorii germani (si multi altii, inclusiv americani) testeaza pe Nurburgring. E un fel de referinta a testelor si deja un mare vector de imagine.

Nardo track Porsche a cumparat circuitul Nardo

Cei de la Porsche au deja un loc de teste, la Weissach, langa uzina, si in plus testeaza mult pe Nurburgring. Dar nu e de ajuns, si-au spus ei si au cumparat circuitul Nardo, din Italia.

Nardo este celebru pentru ovalul sau de 12,5 km, care permite atingerea unor viteze maxime de peste 300 km/h. Dealtfel, un circuit oval este singura configuratie in care poti tine un supercar la viteza maxima atat cat tin pneurile. In plus, complexul Nardo, care s eintinde pe o suprafata de 700 hectare, are si un circuit de manevrabilitate lung de 6,2 km, dar si suprafete de teste pentru aderente diferite.

*poza e o captura de pe Google Earth.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.