Drive test: Noul Peugeot 208 – Regenerare cu surprize

Noul Peugeot 208 a debutat in Romania, iar Trust Motors ne-a aratat cum este acest model si ce asteptari au de la el, in cadrul unui drive test de o zi, pe Valea Prahovei. Si apropo de Valea Prahovei, sedinta foto cu Peugeot 208 a avut loc la Castelul Cantacuzino, o locatie superba, care merita vizitata.

Masina arata bine in realitate, da impresia ca este foarte sofisticata si, intr-o destul de mare masura, chiar este. Imi place partea frontala, cu grila mai mica si altfel impartita, dar trebuie sa recunosc ca pare putin fortata. Asta si pentru ca eleganta lui 206 ramane la cote mari chiar si in prezent, iar 208 mizeaza pe altceva.

Peugeot 208 Lansare in Romania art1 Drive test: Noul Peugeot 208   Regenerare cu surprize

Insa noul Peugeot 208 atrage atentia, iar asta-i bine. Ramane o masina cu target preponderent feminin, femeile fiind probabil cele care vor aprecia mai mult spatele si mai ales stopurile “scobite” artistic. Oficialii importatorului roman au recunoscut ca vor sa recastige clientela feminina care a apreciat atat de mult modelul 206.

De ce ii spun ei “regenerare”? Simplu, pentru ca, dupa 206, produs si in prezent cu facelift si sub numele 206+, Peugeot a pierdut cota de piata cu 207. Vanzarile lui 206 arata valori duble fata de ce s-a reusit cu 207. Si chiar daca 207 a prins din plin aceasta perioada de criza economica, e clar ca ceva s-a pierdut pe drum.

Peugeot 208 Lansare in Romania art2 Drive test: Noul Peugeot 208   Regenerare cu surprize

Acum, Peugeot 208 vrea sa recastige public si vrea chiar sa domine clasa mica, spun oficialii marcii. Pentru asta a pregatit si cateva suprize. Masina este mai mica decat 207, dar cu mai mult spatiu interior si este si mai usoara cu circa 100 kg.

In plus, are doua atu-uri care merita incercate. Mie mi-au placut. In primul rand, poate va dati seama si din poze, tabloul de bord este asezat pe plansa de bord, ca unitate separata si nu este integrat in aceasta. Iar volanul este unul sport, cu diametru foarte mic. De ce-au facut asta? Pentru a avea singura masina la care privesti tabloul de bord peste volan si nu prin interiorul lui.

Peugeot 208 Lansare in Romania art3 Drive test: Noul Peugeot 208   Regenerare cu surprize

Le-a iesit, chiar ai o vizibilitate mai buna a instrumentelor si nimic nu pare nenatural, directia fiind setata special pentru acest volan mic. Volan care place, pentru ca da senzatia de sport.

Celalalt atu este display-ul cu touchscreen de pe consola, plasat in asa fel incat este foarte la indemana. Este cel mai mare display din clasa mica (7 inch), este disponibil incepand cu a doua versiune de echipare si poate fi completat optional cu mai multe functii. In versiune completa ofera sistemul audio, afisaj pentru computerul de bord, presetari pentru cruise control, navigatie, bluetooth, si permite vizualizarea de poze de stick-ul USB.

Peugeot 208 Lansare in Romania art4 Drive test: Noul Peugeot 208   Regenerare cu surprize

Am condus mai mult versiune echipata cu motorul de 1,6 litri e-HDi cu 92 CP care mi se pare suficienta la nivel de performante. Mers mai tare, turat, a consumat in medie 7 litri/100 km. Mers normal, in coloana, in limitele de viteza, cam 4 litri/100 km. Consum bun si motor silentios.

Daca tot va spuneam de volanul sport, pus in special pentru a putea vedea bordul pe deasupra lui, iata si o legatura frumoasa. Suspensiile sunt confortabile, dar destul de tari incat sa te poti juca atunci cand vrei sa mergi mai tare. N-ai zice ca este totusi o masina de clasa mica cand poti intra tare in virajele stranse fara ca inclinarea masinii sa te descurajeze. O nota buna pentru platforma, noul Peugeot 208 este o masina dinamica.

Peugeot 208 Lansare in Romania art5 Drive test: Noul Peugeot 208   Regenerare cu surprize

Preturile pornesc de la 10.437 euro, pentru modelul cu 3 usi si motor de 1.0 litri si 68 CP. Va debuta insa putin mai tarziu, la fel ca si noul motor de 1,2 litri si 82 CP. Cel mai accesibil diesel costa 12.048 euro (1,4 litri HDi, 68 CP) si afiseaza un consum mediu de 3,8 litri/100 km. Dealtfel si versiunile cu motorul de 1,6 litri e-HDi (92 CP si 115 CP) au acelasi consum mediu. Lista completa de preturi o gasiti aici.

Pana la noul Peugeot 208 GTi, cea mai puternica versiune este cea echipata cu motorul de 1,6 litri THP si 156 CP, al carei pret porneste de la 17.319 euro.

*pozele sunt facute la Palatul Cantacuziono – (site oficial).

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.