Volkswagen Golf IV TDI – 720.000 km cu motorul original

Volkswagen a descoperit in marea Britanie un Golf cu care se poate lauda. Si o face, modelul respectiv fiind la un nivel record al kilometrilor, fara interventii majore la motor.

Masina este un VW Golf IV TDI, asadar un model depasit deja cu doua generatii. Ii apartine britanicului Roy Dyson si a fost cumparat in 2002, ca masina second hand, avand la acel moment 9.600 km rulati. Practic, Golf-ul era ca nou. A incaput ins ain mainile unei familii cu chef de plimbare, asa ca in urmatorii ani nu s-a prea odihnit.

VW Golf IV Volkswagen Golf IV TDI   720.000 km cu motorul original

In vara lui 2004, Golf-ul avea deja 160.000 km rulati, iar in 2007 ajunsese deja la 400.000 km. La aproape 500.000 km, masina a avut si singura problema principala, spun proprietarii ei, pentru ei “problema principala” insemnand ca n-au mai putut ajunge cu masina acasa. De vina a fost alternatorul, care cedase, asa ca a trebuit sa fie inlocuit.

Acum, Golf-ul britaniclor inregistreaza peste 720.000 km si ei spun ca merge foarte bine. In tot acest timp revizii facute la termen, piese originale si, spune proprietarul, evitat pe cat posibil ca o piesa sa “cada” definitiv. Cand simtea ca ceva e aproape de colaps, inlocuia cu o piesa originala. O practica sanatoasa, zic eu.

kilometraj VW Golf IV Volkswagen Golf IV TDI   720.000 km cu motorul original

Motorul este cel original, fara segmentare sau interventii majore. Omul spune ca nici macar capacul chiulasei n-a fost desfacut vreodata. Consumabile au fost, logic, doua kituri de ambreiaj, kituri de frana, kituri de distributie, pneuri si.. cam atat.

Sper sa mai auzim de el. Urmatorul tel este 800.000 km, proprietarul neavand deocamdata de gand sa scoata Golf-ul la pensie. Normal, VW se lauda acum si ne va spune si cand omul ajunge la 800.000 km, dar daca intre timp motorul se face praf, putem fi siguri ca nu vor mai anunta icon smile Volkswagen Golf IV TDI   720.000 km cu motorul original

Oricum, o performanta deosebita in zilele noastre, cand masinile ajung la fiare vechi cu mult inainte de 500.000 km, si bravo nemtilor ca au descoperit-o.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.