Volkswagen Passat – Record mondial de autonomie

Multi producatori incearca, de ani buni, sa-i impresioneze pe americani cu motoarele diesel atat de populare in Europa. Nu stiu daca le merge neaparat, dar incet-incet ii obisnuiesc pe americani cu aceste “oil-burner”.

Volkswagen America are o gramada de activitati prin care-si promoveaza TDI-urile in Statele Unite si cum ar putea s-o faca mai bine decat printr-un record mondial? La care americanii sunt foarte receptivi. Asadar, un record de autonomie cu cifre impresionante a fost stabilit de un cuplu american care se cam ocupa cu asta. Adica nu sunt doi novici in ale sofatului economic.

VW Passat TDI record de autonomie Volkswagen Passat   Record mondial de autonomie

John si Helen Taylor au stabilit un nou record de autonomie cu o masina de serie. Un VW Passat TDI 2.0 TDI de 140 CP, cu cutie de viteze manuala, cu 6 trepte. Cei 2 americani au plecat din Houston (Texas) si au terminat motorina in Sterling (Virginia).

Calatoria a durat 3 zile si a insumat o distanta de 2.602 km. Impresionat, daca te gandesti ca n-au alimentat niciodata, iar masina este una de serie, fara nici un fel de modificari. Iar cei 2 americani au si incercat sa faca din aceasta calatorie una cat mai realista. Au avut un bagaj de 54 kg si au condus amandoi doar ziua, nu si noaptea cand le-ar fi fost mai usor din cauza traficului. Ei spun ca n-au condus mai mult de 14 ore/zi.

VW Passat TDI record de autonomie 2 Volkswagen Passat   Record mondial de autonomie

Consumul mediu al Passat-ului pe toata aceasta distanta (2602 km) a fost de 2,8 litri/100 km. Cu adevarat impresionant, daca ne gandim ca fratele european cu aceleasi specificatii tehnice are un consum extraurban de 4 litri/100 km.

Precedentul record de autonomie a fost stabilit tot de un VW Passat, dar in Europa, cu motorul mai mic, cel de 1,6 litri si 105 CP. Atunci s-a reusit parcurgerea a 2.442 km cu un singur rezervor.

VW Passat TDI record de autonomie 3 Volkswagen Passat   Record mondial de autonomie

Eu ii admir sincer pe oamenii care reusesc astfel de recorduri. In ceea ce ma priveste, n-as avea rabdare, deci nu sunt prea bun la condus economic. Imi amintesc ca, acum ceva ani, Opel a organizat un astfel de consurs pentru jurnalisti. Trebuia sa luam masina (Insignia 2.0 CDTI) din centrul Bucurestiului si sa o aducem tot acolo cu un consum mediu cat mai mic pe computerul de bord. Ei, si cine conducea la 3 noaptea, pe A2, fara climatizare si muzica, cu 90 km/h? Eu! Am ajuns la Universitate cu un consum de 3,5 l/100 km (daca-mi amintesc bine). Chiar atunci era greva la metrou si ghici cum era traficul… oribil. In nici 200 metri, consumul mediu a ajuns la 3,7 l/100 km si cu valoarea asta am predat masina. Evident, n-am castigat.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.